7 ویژگی جدید آیفون 5S

iPhone-5S

شایعات هر چقدر هم متفاوت باشند یک چیز کاملا مشخص است، آیفون 5S از آیفون فعلی بهتر و قدرتمندتر خواهد بود.

طراحی آیفون جدید درست مثل آیفون فعلی است و درواقع  اپل هر دو سال طرح تلفن‌های هوشمند خود را تغییر می‌دهد.

در زیر چند ویژگی جدید آیفون 5S آمده است که باهم به بررسی مختصر آنها می‌پردازیم.

اسکنر اثر انگشت در کلید خانه

به روز شدن پردازشگر یا دوربین از آندسته بروز رسانی‌های معمول است، اما بیشترین آپگرید انجام شده در این نسخه مرتبط به اسکنر اثر انگشت خوهد بود. مهمترین استفاده این اسکنر باز کردن دستگاهتان است، اما احتمالا اپل خواسته برای برنامه آینده کیف پول  خود امنیت بیشتری ایجاد کند. کلید خانه جدید به جای شیشه از سپ فایر پوشیده شده که امنیت بیشتری دارد.

1

چیپ جدید A7 اپل با رم 1 گیگابایتی

آیفون 5S قرار است مجهز به چیپ A7 باشد.A7 یک چیپ 32 نانومتری و 2 هسته‌ای ساخت سامسونگ است که از تکنولوژی High-K Metal Gate استفاده می‌کند. این پردازنده از سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتز، گرافیک 4 هسته‌ای PowerVR SGX 544MP4 و 1 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. نوع رم در این نسخه به LPDDR3-1333 تغییر یافته که در پی آن پهنای باند از 8.5GB/s به 10.7GB/s افزایش می‌یابد.

دوربین 12 مگاپیکسلی با دو فلش LED

دوربین این آیفون دو فلش و اپرچر لنز آن بازتر و f/2.0 خواهد بود. که هر دوی این ویژگی‌ها باعث کارایی بهتر در نور کم خواهد شد. اینطور گفته می‌شود که اپل برای این مدلش یک دوربین 12 مگاپیکسلی انتخاب کند، اما کوپرتینو ممکن است تصمیم بگیرد یک دوربین 8 مگاپیکسلی را برگزیند. طبق آخرین شایعات هم دوربین همان 8 مگاپیکسل است.

البته انتظار می‌رود که این دوربین دارای مودهای شوت HDR باشد که در این صورت باید یک دوربین 12 مگاپیکسلی داشته باشد. جالب توجه است که امکان دارد اپلرافیک 4 هسته ای ولوژی پل برای برنامه آینده کیف پول خود  نسخه مرتبط به اسکنر اثر انگشت  قابلیت فیلمبرداری آهسته با سرعت 120 فریم بر ثانیه را نیز اضافه کند. به احتمال زیاد دوربین جلویی این اسمارتفون هم 2 مگاپیکسلی خواهد شد.

large-519e6ae89bcd7

آفون 5S طلایی

سالهای زیادی است که از آیفون تنها دو رنگ سفید و سیاه می‌بینیم. احتمال دارد برای این نسخه جدید اپل رنگ سومی هم که طلایی است انتخاب کند.

tytuj

شاید نسخه 128 گیگابایتی هم داشته باشد

آیفون فعلی در سه نسخه 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. شاید این آیفون جدید نسخه 128 گیگابایتی هم داشته باشد. این ارتقا حافظه هم برای کاربران پر مصرف خبر خوبی است و هم برای کمپانی که سود کلانی از ارایه فضای داخلی  بیشتر خواهد کرد.

NFC

 این ویژگی که بیشتر برای خرید کردن و پرداخت غیر نقدی کاربرد دارد شاید از آیفون بعدی اولین اسمارتفون اپلی را بسازد که مجهز به این تکنولوژی  است.

قیمت و اندازه

آیفون جدید از نظر اندازه و وزن دقیقا مشابه به هیمن آیفون فعلی است.

قیمت آیفون 5S به احتمال زیاد حدود 650 دلار یا در قرار داد دوساله 199 دلار خواهد بود و زمان عرضه‌اش احتمالا اواخر ماه جاری درآمریکا و ماه بعدی در ده بازار دیگر دنیا خواهد بود.

13 در مورد “7 ویژگی جدید آیفون 5S”

  1. اره راست میگی اپل از نظر منم بهترینه اره اونم راست میگی که اپل هر روز بروز رسانی داره ممنون علی جان که حرف دل منو گفتی

  2. از نظر من اینکه اپل گوشی خوبیه. منم قبلا از اپل خوشم نمی اومد ولی وقتی اپل رو تو دستم قرار دادم و باهاش کار کردم بهترین بود.
    و البته اونایی که میگن اپل چرته لطفا فحش ندید چون دارید به یه مردی که اپل رو ساخت فحش میدید پس فحش ندید.
    ولی یه سوال دیگه ایفون هر روز بروز رسانی میشه ولی سامسونگ نه. شیائومی نه.نوکیا نه. ولی اپل هر روز داره پر کیفیت تر و روان تر میشه ممنون که به نظر من رو خوندید فعلا

  3. ب نظرمن آدم هرگوشی بخره بازآخرب این نتیجه میرسه اپل ی چیز دیگست! من چند ماه پیش سونیtx خریدم خیلی هم خوبه و ازش راضیم ولی باز دوس دارم اپل هم بخرم.خیلی خاصه

  4. عملاً عملکرد و کیفیت دوربین هیچ ربطی به پیکسل عکس نداره . همون طور که دوربین اچ تی سی وان ۴ هستش ولی عکسای بینظیری میگیره و به نظر من پردازنده ها هم خوبن چون آی او اس اصلاً سخت افزار زیادی نمیخواد . زیاد در گیر اعداد نشین . سیستم عامل هایی که اپل میسازه به کل کارخونه اونیکی شرکت ها می عرضه . در ضمن از نظر گرافیکی آیفون ۵ چیزی از اس ۴ کم نداره چه برسه ۵اس !!! در کل همیشه شرکت اپل تونسته مشتریاشو حیرت زده بکنه !!

  5. سلام.اندروید هنوز به قدرت iOS نرسیده طبق گفته کارشناسان دیجی کالا و واقا هم همینطور است.فقط یک مثال واضح میزنم»من نکسوس7 دارم و از موقع ای که به اندروید4.3 اپدیتش کردم مصرف باتریش 3 برابر بیشتر شده,به گوگل هم گزارش کردم این اشکال رو ولی هنوز هیچ اپدیتی برای این محصول اراعه نشده.خوب پس الان مشکل منو کی حل میکنه؟!.اگر گوگل تو ورژن 4.4 کاری از پیش نبره باید اندروید رو ول کنه چرا؟ خوب معلوم اونایی که به این سوال رسیدن یه ذره فکر کنند!اندروید4 تنها برای دیوایسایی بود که 1 گیگ رم و سی پی یو حداقل 2 هسته ای داشت و مصرف باتری بالاتری نسبت به ورژن قبلی خود داشت.در حالی که تو ios7 مصرف باتری 25 درصد و مدیریت از منابع سیستمی شامل رم و غیره خیلی بهینه شده چیزی که تو اندروید فعلا محاله!.یک چیز دیگه که iOS7 رو 95 درصد از موبایل و تبلت های اپل قابل دریافت اما تو اندروید چی؟خوب بچه های خوب حالا باز بگید ANDROID از iOS بهتره باشه عزیزان من

  6. کجای کارید دوباره افتضاح 5 رو توی اینم انجام داده مشخصاتش فاش شد همچنان دوربینش 8 هست خاک بر سرت اپل خیلی گاوی

    1. چرا انقدر دنبال سایز و مشخصات برترو و از این جور چیزا هستید؟خوب دوربینش 8 مگاس ولی از نظر دیاگراف بهتره شده و چیزای دیگر هم هست که ما نمیدونیم!.اگر دوست ندارین برید همون نوت3 با قابلیت فیلمبرداری Ultra HD بخرید که هیچ جنبه خاصی نداره فقط تیلیغاتی!

  7. این ها همش شایعه ای بیش نیست ششششششششششاااااااااااااااییییییییییدددددددددددددددد راست باشه شایدم دروغ
    بعدشم اگر قیمت اون از 3 میلیون بگذره اگه پرواز هم کنه نمی ارزه.

  8. من اطلاعات زیادی از ios ندارم ولی یک گیگ رم به نظرم کمه .پردازنده گرافیک هم شاه کار نیست .کلا دوران شاخ بودن اپل گذشته .یه روزایی بود که همه اپلو از تمام برند های دیگه بالا تر میدونستن ولی حالا معمولی شده.

    1. شما که از ios چیزی نمیدونی حرف اضافی نزن رم یک گیگ برای سیستم عامل سبک و روونی مثل iosخیلی هم زیاده اون سیستم عامل اندرویده که اگه 5 گیگ رم هم داشته باشی بازم لگ داره .

      1. وین فون هم به روونی ای او اس هست ولی نوکیا (خدا بیامرز)رو لومیا 1020 از دو گیگا بایت رم استفاده کرده تازه اون چند ماه پیش معرفی شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH