چگونه فیدبک لمسی را در آی‌فون خاموش کنیم؟

آی‌فون‌های 7 و آی‌فون 8 دکمه فیزیکی هوم ندارند. در عوض، احساس فشار دادن دکمه، توسط چیزی  که اپل آن را Taptic Engine می‌خواند به وجود می‌آید. هنگامی که دکمه Home را لمس می‌کنید، موتور Taptic، یک لرزش کوچک تولید می‌کند و این لرزش به نحوی است که احساس می‌کنید که یک دکمه فیزیکی واقعی را فشار داده‌اید.

موتور Taptic برای هدف‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ هنگامی که از آی‌فون خود استفاده می‌کنید، گاهی اوقات متوجه می‌شوید که در حین انجام کارهایی از قبیل افزایش ولوم یا تنظیم روشنایی تا حداکثر اندازه، خاموش و روشن کردن کلید‌ها ( تاگل‌ها) در اپلیکیشن تنظیمات، انتخاب یک شماره یا تاریخ، پایین کشیدن و رها کردن صفحه به منظور رفرش شدن اپلیکیشن ای‌میل، و بسیاری از دیگر کارهای جزئی‌، یک لرزش کوچک تولید می‌شود. این لرزش، فیدبک لمسی (Haptic Feedback) نام دارد و اگر آن را دوست نداشته باشید، می‌توانید غیرفعالش کنید.

به دو نکته توجه کنید: اول این که این قابلیت فقط در آی‌فون ۷ و دستگاه‌های جدیدتر از آن وجود دارد؛ بنابراین اگر آی‌فون ۶ و آی‌فون‌های قدیمی‌تر را دارید، Haptic Feedback وجود ندارد و بدیهی است که آپشنی برای خاموش کردن آن هم مشاهده نکنید؛ و دومین نکته این است که در بعضی از قسمت‌ها مانند استفاده از اپلیکیشن‌های لمس سه‌بعدی (3D تاچ) در صفحه خانگی، امکان خاموش کردن فیدبک‌ لمسی وجود ندارد و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند این آپشن را در اپلیکیشن‌های خودشان قرار دهند؛ اما با این روش، بسیاری از لرزش‌ها خاموش خواهند شد.

تنظیمات گوشی را باز کنید و از آن‌جا مسیر Settings > Sounds and Haptics را دنبال نمایید، در اینجا System Haptics را در حالت خاموش قرار دهید، بلافاصله پس از انجام این کار یک لرزش کوچک احساس خواهید کرد. می‌توانید روش انجام این کار را در تصویر پایین مشاهده کنید:

تمام شد! حالا لرزش‌های کمتری را در هنگام استفاده از آی‌فون خودتان احساس خواهید کرد.

3 در مورد “چگونه فیدبک لمسی را در آی‌فون خاموش کنیم؟”

  1. عشق منه ایفون برا هر قسمتش یه تنظیمات خاصی قرار داده که عالی…ای او اس خیلی برتری های خاصی به اندروید داره که اندرویدی ها نمیفهمن اینو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH