گوگل نسخه 62 اپلیکیشن کروم را با ویژگی‌های جدید برای پلتفرم اندروید عرضه کرد

شرکت گوگل نسخه 62 برنامه کروم را به منظور رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی بزرگ و افزودن برخی ویژگی‌های جدید برای سیستم‌عامل اندروید عرضه کرد.

پس از یک مرحله تست آزمایشی کوتاه مدت، گوگل برنامه کروم ورژن 62 را برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرد. به‌روزرسانی جدید برای این مرورگر موبایلی، برخی حفره‌های امنیتی که اخیرا کشف شده بودند را برطرف کرده و چند تغییر ظاهری را به این مرورگر اضافه نموده که این موضوع به معنای سازگاری بهتر برنامه با زبان طراحی اندروید خواهد بود.

مهم‌ترین بخش این به‌روزرسانی شامل رفع آسیب‌پذیری موسوم به Krack Wi-Fi است. این حفره امنیتی مهلک تمامی پلتفرم‌ها را آسیب‌پذیر کرده بود، اما دستگاه‌های مجهز به اندروید 6 مارشمالو و نسخه‌های جدیدتر از آن، ساده‌ترین نمونه‌هایی بودند که تحت حمله قرار می‌گرفتند.

ظاهرا استاندارد رمزگذاری WPA2 که امنیت شبکه‌های وای‌فای را تامین می‌کند، هک شده بود؛ به این معنا که یک شخص ثالث قادر بود تمامی اطلاعات جاری در شبکه وای‌فای ایمن شده با استاندارد WPA2 را بخواند. از آن‌جا که این روش مرسوم‌ترین متد ایمن‌سازی شبکه‌های وای‌فای است، این مشکل به سرعت گسترش پیدا کرد.

گوگل حالت نوتیفیکیشن‌ها و تعاملات را در کروم تغییر داد. همچنین کیفیت تجربه لمسی کاربران در برنامه Files را بهبود بخشید و پشتیبانی از برنامه‌های تمام-صفحه را درحالت جلسه عمومی سازمانی (Enterprise Public Session mode) به آن افزود. درنهایت اگر از کروم بر روی یک تبلت اندرویدی استفاده می‌کنید، از اینکه بدانید گوگل امکان بزرگنمایی برنامه‌های قدیمی را به نسخه تبلتی کروم اضافه کرده است، خوشحال خواهید شد.

نسخه به‌روزرسانی شده مرورگر کروم طی چند روز آینده برای کلیه دستگاه‌های سازگار اندرویدی عرضه خواهد شد.

5 در مورد “گوگل نسخه 62 اپلیکیشن کروم را با ویژگی‌های جدید برای پلتفرم اندروید عرضه کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH