کنسول Xbox One X از مانیتورهای با رزولوشن 1440p پشتیبانی خواهد کرد

کنسول Xbox One X شرکت مایکروسافت، قوی‌ترین کنسول ایکس‌باکس تولید شده تا به امروز خواهد بود و در زمان اتصال به یک نمایشگر 4K، در خروجی می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K نمایش دهد. این کاملا همان چیزی است که حدس می‌زنیم بایستی انجام شود. اما سوال این است که اگر گیمر دارای یک نمایشگر 4K نباشد تکلیف چه خواهد بود؟ اگر وی نمایشگر معمولی‌تری داشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

خبر خوش این‌که اگر شما از نمایشگری با رزولوشن 1440p استفاده می‌کنید، خوب است بدانید که ایکس‌باکس One X از این رزولوشن نیز پشتیبانی خواهد کرد. پیش از این تصور می‌شد که Xbox One X با نمایشگرهای 1440p مشابه نمونه‌هایی با رزولوشن 1080p رفتار خواهد کرد که در آن‌ها از گراف‌ها با رزولوشن 1080p نمونه‌برداری به‌عمل می‌آید. این بدین معناست که گیمرها در مانیتوری با امکان پشتیبانی از رزولوشن‌های بالاتر، تصاویر گرافیکی نمایش داده شده را با رزولوشن 1080p دریافت خواهند کرد. موردی که به وضوح با حالت ایده‌آل فاصله دارد. کوین گامیل در این خصوص می‌گوید:

من می‌دانستم که شما قصد دارید درباره آن سوال بپرسید. تنها طفره می‌رفتم. در Xbox One X، ما به شکلی موثر رزولوشن 1440p را در بستر اتصال HDMI به خروجی انتقال می‌دهیم.

کنسول Xbox One X

با این‌حال همان‌طور که گفتیم، براساس اظهارات کوین گامیل، مدیر برنامه گروه شریک در پلتفرم Xbox مایکروسافت، کنسول Xbox One X در زمان اتصال به نمایشگری با رزولوشن 1440p، تصاویر گرافیکی را با رزولوشن 1440p در خروجی ارائه می‌کند. در حالی‌که در آینده وضوح نمایشگرهای 4K به عنوان یک استاندارد مطرح خواهند شد، این نمایشگرها هنوز هم نسبتا گران‌قیمت هستند و این یعنی گیمرها مجبور به خرید نمایشگرهایی با رزولوشن 1080p یا 1440p هستند که احتمالا بهترین نمونه‌ها پس از انواع 4K محسوب می‌شوند.

گفته می‌شود که Xbox One X براساس زمان‌بندی کنونی، در تاریخ 7 نوامبر 2017 عرضه خواهد شد. این در حالی بوده که پیرو اظهارات مایکروسافت، میزان تقاضا برای این کنسول فوق‌العاده بالاست.

10 در مورد “کنسول Xbox One X از مانیتورهای با رزولوشن 1440p پشتیبانی خواهد کرد”

  1. سلام خسته نباشید
    چندتا سوال داشتم
    ۱: گرافیک xbox one s بهتره یا ps4 slim؟
    ۲: این که میگن حجم اپدیت های ایکس باکس وان اس خیلی زیاده و گاها ۱۰۰ گیگ هست، این درسته؟
    ۳: بازی های xbox 360 روی ایکس باکس وان اس گرافیکشون خوبه؟

    1. از نظر سخت‌افزاری این دو کنسول تقریبا در یک حد قرار می‌گیرند و خیلی هم حساس نباشید چون بازی‌ها را به‌خوبی اجرا می‌کنند
      معمولا آپدیت برای ایکس باکس زیاد می‌آید اما حجم ۱۰۰ گیگابایتی اغراق است! بسیار کم‌تر و شاید حدود ۱ گیگ منطقی باشد
      بازی‌های ایکس‌باکس 360 روی وان S اجرا نمی‌شوند اما اگر منظورتون نسخه مخصوص کنسول وان هست، قاعدتا گرافیک بهتری بر روی S خواهند داشت

  2. هیچ شرکتی نمیاد سخت افزاریی قدرتمند معرفی کنه که از قدرتش بهره نبره
    قطعا انحصاری ها یا بازی هایی که از قدرت این کنسول نهایت بهره رو میبرن در راهه

    1. ینی خوشم میاد سایت پره از فن بوی های سونی. خب عزیزم سونی داری چشم خوش ب حالت نیاز نیست هی راه بری ترول بازی در بیاری. بازیتو بکن لذتتو ببر بذار ما هم با اکس باکسمون حال کنیم.
      در مورد وان اکس هم واقعا یه مجموعه سخت افزاری فوق العاده‌ست فقط چند تا بازی انحصاری توپ کم داره. البته بازی های مولتی پلتفرم روش لذت بیشتری داره مسلما ولی خب بازم به یه آی پی جدید و خوب نیازمنده که خودشو ثابت کنه.
      در کل هم با توجه به حجم آپدیت هایی که برای بازی های ۴k میاد خریدش تو ایران غیر منطقیه! حجم گیرز ۴ بعد آپدیت واسه وان اکس میشه ۱۰۳ گیگ!!!!! حدود ۴۰ گیگ دانلود تکسچر ها و افکت هایجدیده جدا از اون آپدیت های متفرقه که واسش اومده و خواهد اومد!
      ببخشید خیلی طولانی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH