به‌زودی گوشی‌های هوشمند به لنزهایی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری مجهز خواهند شد

شرکت‌های Asia Optical و Coreophotonics در حال طراحی و توسعه لنزهایی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری هستند که قرار است به‌زودی در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند. مراحل اخذ تاییدیه برای این لنزها از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و احتمالا از سه ماهه سوم سال 2018 در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

رابرت لای، رئیس شرکت Asia Optical، در این رابطه عنوان کرد که این لنز از یک قطعه لنز شیشه‌ای غیرکروی (Aspherical) و چهار لنز پلاستیکی بهره خواهد برد. در حال حاضر، 220 دستگاه ساخت لنز شیشه‌ای غیرکروی در اختیار این شرکت قرار دارد که امکان تولید تولید 12 میلیون قطعه در ماه را فراهم می‌کند. گفتنی است از این تعداد، 160 دستگاه در کشور تایوان و 60 دستگاه نیز در کشور میانمار قرار دارند.

زوم اپتیکال

هم‌اکنون شرکت Asia Optical بین 500 تا 550 هزار ماژول شیشه‌ای را تولید می‌کند و در اختیار شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی قرار می‌دهد. گفتنی است شرکت Coreophotonics نیز در هفته گذشته، شکایتی را علیه اپل درخصوص عدم رعایت حق پتنت مربوط به سیستم دوربین دوگانه مطرح کرد که هنوز نتیجه این ادعا بررسی و مشخص نشده است.

5 در مورد “به‌زودی گوشی‌های هوشمند به لنزهایی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری مجهز خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH