نوکیا گزارش می‌دهد؛ تعداد گوشی‌های اندرویدی آلوده در حال افزایش است!

با وجود این‌که آلوده شدن رایانه‌های شخصی به باج‌افزار WannaCry بسیار خبرساز شده بود ولی جالب است بدانید که ویروسی شدن اسمارت‌فون‌ها امری بسیار رایج‌تر در دنیای تکنولوژی است. مرکز تهدیدات نوکیا اعلام می‌کند که بخش عمده دستگاه‌های آلوده شده به ویروس که از اینترنت همراه استفاده می‌کنند، گوشی‌های اندرویدی هستند.

البته نوکیا تلاش‌های گوگل در مارکت پلی‌استور را تحسین نموده و تاکید دارد که در دو سال اخیر، میزان محافظت پلی‌استور در برابر بدافزارها بسیار بهبود یافته ولی مارکت‌های شخص ثالث همچنان از امنیت اندکی در برابر ویروس‌های رایج برخوردار هستند.

نوکیا گزارش می‌دهد؛ تعداد گوشی‌های اندروید آلوده در حال افزایش است!

در حال حاضر بزرگترین تهدید اسمارت‌فون‌ها، تروجان‌ها هستند که با سو استفاده از نام یک اپلیکیشن معروف به گوشی کاربر راه می‌یابند (این برنامه‌ها معمولا در مارکت‌های شخص ثالث برای دانلود قرار می‌گیرند) اما در حقیقت کدهای مخربی دارند. به‌عنوان نمونه در چین نیز به دلیل محدودیت‌ ایجاد شده توسط قوانین دولتی، کاربران این کشور توانایی استفاده از گوگل پلی‌استور را ندارند و باید از فروشگا‌‌ه‌های شخص ثالث استفاده نمایند.

براساس گزارشات نوکیا، در سال‌های اخیر تبلیغات کلیکی جایگاه نخست را در رواج اپلیکیشن‌های مخرب تصاحب کرده‌اند، همچنین باج‌افزار معروف Jisun رتبه دوم و در نهایت تروجان Marcher banking نیز توانسته مقام سوم را در زمینه آلوده کردن دستگاه کاربران به خودش اختصاص دهد. نوکیا بیان می‌کند که نرخ آلوده شدن اسمارت‌فون‌ها به‌طور میانگین 0.68 درصد است.

نوکیا گزارش می‌دهد؛ تعداد گوشی‌های اندروید آلوده در حال افزایش است!

باید بیان نمود که این کمپانی فنلاندی اطلاعات مورد بحث را از طریق همکاری با NetGuard، که به‌عنوان یک محصول امنیتی برای ایمن‌‌سازی شبکه اینترنت همراه شناخته می‌شود، به‌دست آورده است. این سیستم می‌تواند دستگاه‌های آلوده را بدون نیاز نصب هیچ‌گونه نرم‌افزاری از سوی کاربران، شناسایی کند اما برای بهره‌گیری از این قابلیت، کاربر حتما باید از اینترنت همراه استفاده کرده باشد. گفتنی است که در شبکه‌های اینترنت ثابت و مسکونی، نرخ آلوده شدن به بدافزارها کاهش یافته و براساس ادعای نوکیا، این میزان از رقم 11.3 درصد به مقدار  6.2 درصد رسیده است.

نوکیا گزارش می‌دهد؛ تعداد گوشی‌های اندروید آلوده در حال افزایش است!

در آخر باید افزود که سیستم‌عامل iOS نیز از خطرات ذکر شده به‌طور کامل ایمن نیست و اغلب از طریق نرم‌افزارهای جاسوسی مورد حمله قرار می‌گیرد اما به‌خاطر نبود مارکت‌های نرم‌افزاری شخص ثالث، در این زمینه خطر کمتری کاربران تهدید می‌کند.

6 در مورد “نوکیا گزارش می‌دهد؛ تعداد گوشی‌های اندرویدی آلوده در حال افزایش است!”

  1. بابا اندروید چون هستش لینوکسه به این راحتیا ویروس نمیگیره که تازه بدونه انتی ویروس
    مگه اینکه دیگه خیلی احمق باشی و خودت بخوای که ویروس وارد گوشیت بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH