گوگل لوکیشن کاربران را حتی در صورت غیر فعال بودن جمع‌آوری می‌کند

گوگل موقعیت کاربران را حتی در صورت غیر فعال بودن لوکیشن جمع‌آوری می‌کند

تصور کنید روشنایی خانه شما با استفاده از یک لامپ تامین می‌شود و با زدن یک دکمه خاموش یا روشن می‌گردد. حال اگر متوجه شوید حتی زمانی‌که روشنایی خانه‌تان را خاموش کردید، بازهم لامپ موردنظر انرژی مصرف می‌کند و در آخر ماه یک قبض بلند بالا پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد، چه کاری انجام می‌دهید؟! این دقیقا همان اتفاقی است که در حال حاضر برای گوشی کاربران اندرویدی و قابلیت لوکیشن اسمار‌ت‌فون آن‌ها در حال اجراست.

براساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت Quartz، هنگامی‌که کاربران گوشی‌های اندرویدی سرویس لوکیشن خود را غیرفعال می‌کنند، این قابلیت هنوز هم در پس‌زمینه در حال اجرا بوده و در هر صورت گوگل موقعیت کاربران را جمع‌آوری می‌نماید. واضح است که این دنبال کردن موقعیت افراد از طریق سنسور GPS اتفاق نمی‌افتد و برای این منظور از دکل‌های مخابراتی که مختص دریافت سیگنال‌های آنتن‌دهی سیم‌کارت است، استفاده می‌گردد.

گوگل لوکیشن کاربران را حتی در صورت غیر فعال بودن جمع‌آوری می‌کند

باید عنوان کرد که حتی کمپانی گوگل نیز این ادعای وب‌سایت کوارتز را تایید نموده ولی غول جستجوی اینترنتی تاکید می‌کند که این مسئله تا پایان ماه جاری خاتمه می‌یابد. همچنین گوگل بیان کرده که این ویژگی برای بهبود برخی جنبه‌های سیستم‌عامل اندروید مورد استفاده قرار گرفته است. در ایمیلی که یکی از سخن‌گویان کمپانی گوگل برای کوارتز ارسال نموده، بیان شده که:

در ماه ژوئن سال جاری، ما برای بهبود سرعت و عملکرد تحویل پیام‌های کوتاه از کدهای Cell ID، به‌عنوان یک سیگنال اضافه استفاده کردیم. ما هیچ‌گاه از کد‌های Cell ID برای همگام‌سازی و تعیین موقعیت کاربران استفاده نمی‌کنیم و اطلاعات بدست آمده از اشخاص به سرعت حذف شدند و از این پس با ارتقا انجام شده، هیچ درخواستی مبنی بر بهره‌گیری از کد‌های Cell ID وجود نخواهد داشت.

با وجود این‌که اطلاعات کاربران به‌صورت رمزگذاری شده، ذخیره گشته اما در صورتی اسمارت‌فون افراد در معرض خطر هکرها قرار بگیرد، امکان سواستفاده از این داده‌ها توسط اپلیکیشن‌های شخص ثالث وجود دارد.

6 در مورد “گوگل موقعیت کاربران را حتی در صورت غیر فعال بودن لوکیشن جمع‌آوری می‌کند”

    1. خب سازمان های سیاسی ( هر سازمان به خصوصی )برا جاسوسی استفاده میکنن اگه دست اهلش بی افته خیلی کارا میتونه بکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH