پتنت لولای مخصوص لپ‌تاپ، مجهز به قابلیت تنظیم خودکار با چهره کاربر توسط گوگل ثبت شد

یک مشکل که در رابطه با صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ها مشاهده می‌شود، این است که با توجه به نحوه قرارگیری لپ‌تاپ‌ها بر روی میز یا پای کاربران، رویت نمایشگر دستگاه در زوایایی به‌خصوص، مشکل می‌شود. با توجه به همین موضوع، مشاهده افرادی که در فضاهای غیر مسقف دائما مشغول تنظیم نمایشگر لپ‌تاپ خود هستند، چندان غیر معمول نخواهد بود. اما این همان چیزی است که شرکت گوگل در آینده، احتمالا آن‌ را تغییر خواهد داد.

در یک پتنت که از سوی گروه Patently Apple و از طریق وب‌سایت 9to5Google کشف شده است، به‌نظر می‌رسد که گوگل، پتنت یک لولای موتوری مخصوص لپ‌تاپ را ثبت کرده که می‌تواند خود را به شکل اتوماتیک و بر مبنای صورت کاربران، تنظیم نماید. این موضوع بدان معناست که اگر لپ‌تاپ تشخیص دهد که صورت شما در زاویه‌ای ایده‌آل قرار ندارد، نمایشگر لپ‌تاپ قادر است براساس موقعیت صورت شما جابه‌جا شده و تجربه نمایشی بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

با توجه به این پتنت، “در یک حالت فرضی ممکن است کامپیوتر، مجهز به یک سنسور تصویر پیکره‌بندی شده برای تشخیص چهره کاربران باشد و زاویه و موقعیت چشمی دستگاه به منظور قرارگیری صورت در میدان دید دوربین یا حفظ دریچه در موقعیت بهینه، به‌صورت مداوم تنظیم شود.” ما مطمئن نیستیم که این شیوه تا چه اندازه می‌تواند مناسب‌تر از تنظیم دستی موقعیت نمایشگر باشد؛ زیرا سرعت عملکرد موتور می‌تواند نسبت به دستان ما آهسته‌تر باشد. اما این یک ایده جالب است.

این‌که پتنت مذکور واقعا به حقیقت خواهد پیوست یا خیر، موضوعی است که مشخص شدن آن به زمان نیاز دارد. اما این پتنت، پیش‌تر و در سال 2013 ثبت شد و این بدان معنا بوده که مدت‌ها بر روی آن کار شده است.

6 در مورد “پتنت لولای مخصوص لپ‌تاپ، مجهز به قابلیت تنظیم خودکار با چهره کاربر توسط گوگل ثبت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH