سامسونگ

ثبت چندین پتنت توسط شرکت سامسونگ در ارتباط با محل قرارگیری سنسورها و آنتن

شرکت سامسونگ مجموعه‌ای از چندین پتنت جدید را در کشور کره‌جنوبی که خانه این کمپانی به‌شمار می‌رود، ثبت نموده است. به‌نظر می‌رسد که کلیه پتنت‌های مذکور، مستقیما با محل قرارگیری سنسورها و آنتن در گوشی‌های هوشمند مرتبط هستند. ظاهرا در هیچ کدام از پتنت‌ها، ردی از تحول انقلابی یا ویژگی‌های نوآورانه برای گوشی‌های گلکسی آینده مشاهده نمی‌شود.

ظاهرا تنها این کمپانی در حال تلاش در جهت یافتن روشی مناسب برای گنجاندن سنسورها و آنتن‌ها در گوشی‌های آینده‌اش است تا حتی در صورت تصمیم شرکت به افزایش ابعاد نمایشگرهای بدون حاشیه، مانعی در این راستا وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر، این کمپانی نمی‌خواهد از راه‌کار جنجالی اپل در زمینه قرار دادن سنسورها در بخش فوقانی نمایشگر، تبعیت کند.

احساس می‌شود که برای نخستین بار شاهد به‌کارگیری تعدادی از این پتنت‌ها در گوشی گلکسی S9 باشیم. این گوشی در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. اگرچه به‌نظر نمی‌رسد که این پتنت‌ها ارتباطی با دستگاه‌های بدون حاشیه داشته باشند، اما کاملا قابل تصور است که جابه‌جایی سنسورها و آنتن‌ها به سمت حاشیه گوشی، راه مناسب‌تری برای کاهش بیش‌تر ابعاد قاب دستگاه و بهبود نسبت تصویر صفحه نمایش است که تدریجا طی سالیان اخیر، بیش‌تر مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

این اولین بار نیست که یک کمپانی تلاش می‌کند تا سنسورها و آنتن‌ها را در مکانی نظیر فریم اسمارت‌فون قرار دهد. اگرچه بعضی از شرکت‌ها موفق به انجام این کار شده‌اند، اما تعدادی از آن‌ها نیز در این زمینه شکست خورده و از پیامدهای متعدد انتخاب نامناسب خود، متضرر شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به گوشی آی‌فون 4 اشاره کرد که حل مشکلات تماس و قطع ارتباط در این گوشی، بار کاری مضاعفی را بر دوش شرکت اپل تحمیل کرد.

با توجه به آخرین شایعات مطرح شده، انتظار می‌رود که گوشی گلکسی S9 با نسبت نمایشگر به بدنه حدودا 90 درصدی به بازار عرضه شود. به‌منظور حذف حواشی گوشی، نمی‌توان روش مناسب‌تری از به‌کارگیری پتنت‌هایی از این قبیل را متصور بود. براساس برنامه زمان‌بندی، این دستگاه در حد فاصل ماه ژانویه تا مارس سال 2018 وارد بازار می‌شود. بنابراین بایستی کمی بیشتر صبر کنیم تا ببینیم که آیا سامسونگ قصد دارد از جدیدترین پتنت‌های خود در پرچمدارانش استفاده کند یا خیر.

6 در مورد “ثبت چندین پتنت توسط شرکت سامسونگ در ارتباط با محل قرارگیری سنسورها و آنتن”

  1. محمد حیدری

    اگه شرکتا یکم به حرف مردم گوش میکردن و گوشی ای مطابق با نیازشون میساختن خیلی بهتر بود
    چند مدل گوشی برای افرادی مختلف

  2. من یه انتظار دیگه از سامسونگ دارم اینکه از شیشه مات برای پشت گوشی استفاده کنه تا اینقدر باعث جذب اثر انگشت نشه

  3. یه بار میگن اثرانگشت با صفحه نمایش یکی شده یه بار میگن پشت گوشی زیر دوربینه معلوم نیست اخرش چی بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH