سومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران با حمایت سامسونگ برگزار می‌شود

روز چهارشنبه ۸ آذر طی نشست خبری با حضور مدیران سامسونگ ایران و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور مراحل برگزاری سومین المپیاد تکنسین‌های ایران تشریح شد.

در ابتدای این نشست خبری حمیدرضا ثابت‌نژاد، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با اعلام رضایت از سطح کیفی دوره‌های پیشین المپیاد تکنسین‌های ایران گفت: «این المپیاد با تسهیل شناسایی و اشتغال افراد ماهر اثرات خوبی در سطح جامعه داشته است.»

به گفته ثابت‌نژاد، المپیاد تکنسین‌ها به عنوان یک مسابقه آزاد مهارت راه میانبر مناسبی برای اشتغال افراد خواهد بود. به همین دلیل مشارکت بخش خصوصی به عنوان یک اصل مهم در آن مطرح است.

در ادامه فرهاد هجرت، مدیر ارشد بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیکس در مورد برنامه‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت گفت: «فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ یک کار تبلیغاتی نیست و بر روی اشتغالزایی و کارآفرینی تمرکز دارد. ما طی سال‌های اخیر با همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای توانسته‌ایم فعالیت‌هایی همچون راه‌اندازی آکادمی مهندسی و المپیاد تکنسین‌های ایران را انجام دهیم که تاکنون با استقبال گسترده جوانان و علاقه‌مندان بسیاری روبر شده است.»

او از آکادمی مهندسی سامسونگ به عنوان یکی از برترین طرح‌های این شرکت برای افزایش مهارت تکنسین‌های ایرانی یاد کرد. به گفته هجرت، این آکادمی به برترین فناوری‌های روز دنیا مجهز شده و از این نظر تفاوتی با نمونه‌های مشابه خود در اروپا ندارد.

این آکادمی در سال ۹۳ با حمایت سامسونگ و همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی شد. دانشجویان این آکادمی در طول دوره‌های دو تا سه ماهه‌ای که به صورت رایگان ارائه می‌شود، تعمیر محصولات لوازم الکترونیکی شامل موبایل و تبلت، سیستم‌های صوتی و تصویری، ماشین‌ لباس‌شویی، کولر گازی و یخچال‌ را فرا می‌گیرند.

مهناز نجیب‌زاده، مدیر کل دفتر مسابقات سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در نشست خبری سومین المپیاد تکنسین‌های ایران از سامسونگ الکترونیکس به عنوان بازوی توانمند دفتر مسابقات سازمان فنی‌وحرفه‌ای نام برد.

به گفته وی المپیاد تکنسین‌ها به عنوان یک مسابقه آزاد مهارت برگزار می‌شود که به دلیل تنوع رشته‌ها و عدم محدودیت سنی با استقبال بیشتر تکنسین‌ها و نخبگانی فنی مواجه می‌شود.

نجیب‌زاده با بیان اینکه سامسونگ بزرگترین حامی مسابقات جهانی مهارت است، از مدیران این شرکت خواست تا علاوه بر المپیاد تکنسین‌ها از مسابقات ملی مهارت هم حمایت کنند.

حسین محمودی، مدیر کل دفتر سنجش و ارزیابی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در مورد چگونگی برگزاری آزمون‌های المپیاد گفت: «کارگروه‌های زیادی در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای تدوین سوالات و مراحل مقدماتی و نهایی المپیاد تشکیل شده است. در مرحله مقدماتی با تجربیات خوبی که ما در سازمان فنی‌وحرفه‌ای کسب‌ کرده‌ایم، آزمون به صورت الکترونیکی در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.»

مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت سامسونگ نیز در ادامه برنامه گفت: «سامسونگ چند سالی است که با هدف ترویج فرهنگ مهارت‏آموزی، شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی، قدردانی از برترین تکنسین‌های ماهر ایران و ارتقاء سطح استانداردهای آموزش مهارت، حمایت و برگزاری المپیاد تکنسین‌های ایران را در فعالیت‌های گسترده مسئولیت اجتماعی خود گنجانده است.»

وی ادامه داد: «سامسونگ در چهار حوزه آموزش، سلامت، محیط زیست و اشتغال فعالیت‌هایی را در سرتاسر جهان تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌دهد که در ایران هم این شرکت با راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا برای نابینایان،  مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر و آکادمی مهندسی برنامه‌هایی را برای ارتقا سطح آموزش و اشتغال جوانان ایرانی اجرا کرده است.»

به گفته مدیر روابط عمومی سامسونگ، این دوره از مسابقات همچون دوره‌های پیشین آن در ۴ گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال و ماشین لباسشویی)، دستگاه‏های تهویه مطبوع (کولر گازی) و لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی) برگزار می‌شود.

بر این اساس مرحله اول المپیاد تکنسین‌های ایران یک آزمون الکترونیکی است که به صورت هماهنگ  در مراکز فنی‌وحرفه‌ای استان‌های کشور برگزار می‌شود. پس از آن ۱۰ نفر برتر هر گرایش به مرحله نهایی و عملی المپیاد راه پیدا می‌کنند. در پایان دو مرحله به نفرات اول تا سوم هر گرایش به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

اولین دوره المپیاد تکنسین‌ها بهمن ماه سال ۹۴ به ابتکار شرکت سامسونگ و طی همکاری با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای برگزار شد. دوره دوم این المپیاد سال گذشته با حضور نزدیک به دو هزار شرکت‌کننده برگزار شد و نفرات برتر علاوه بر دریافت جوایز مالی خود به عنوان ناظر به مسابقات جهانی مهارت سال ۲۰۱۷ اعزام شدند.

ثبت نام شرکت در سومین المپیاد تکنسین‌های ایران از روز شنبه ۴ آذرماه آغاز شده و تا روز ۲۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت. این رویداد با برگزاری مرحله نهایی در اوایل دی ‌ماه امسال به پایان می‌رسد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در سومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران و کسب اطلاعات بیشتر از روند برگزاری این رویداد به سایت Samsungtecholympiad.ir مراجعه کنند.

6 در مورد “سومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران با حمایت سامسونگ برگزار می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH