سامسونگ و اپل

اپل بیش‌ترین میزان سود بازار اسمارت‌فون‌ها در سه ماه اخیر را به نام خود ثبت کرد

مطابق آخرین گزارش موسسه Strategy Analytics درباره میزان فروش اسمارت‌فون‌ها، کمپانی‌های سامسونگ و اپل به سلطه خود بر این بازار ادامه می‌دهند.

به نقل از یونهاپ، این تحلیل بازه سه ماهه منتهی به سپتامبر را شامل می‌شود که در طول این مدت اپل توانست در هر دو بخش سود عملیاتی و درآمد فروش در رتبه نخست قرار گیرد اما سامسونگ توانسته با مدیریت خوب خود در یک سال گذشته این فاصله را کاهش دهد.

در بخش سود عملیاتی، در زمان محاسبه این آمارها پس از معرفی و عرضه گوشی‌های آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس، اپل توانست میزان سود 69.9 درصدی را به ثبت برساند. سامسونگ نیز با سود 21.8 درصدی در جایگاه دوم جای گرفت. اطلاعات فروش نشان‌ می‌دهد که 32 درصد از درآمد این مدت را اپل تصاحب کرده، در حالی‌که سامسونگ با افت محسوسی رقم 23.1 درصد را ثبت کرد. البته نباید از این آمار و ارقام چندان تعجب کرد؛ زیرا کوپرتینویی‌ها بیش‌ترین سود خود را در سه ماهه سوم و چهارم سال و پس از عرضه آی‌فون‌های جدید کسب می‌کنند.

در بخش حجم فروش اسمارت‌فون نیز طبق معمول این سامسونگ است که در صدر قرار گرفت. سامسونگ توانست 21.2 درصد از حجم معاملات را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که اپل تنها 11.4 درصد از حجم معاملات را از آن خود کرده است. دلیل این امر را می‌توان به تنوع در محصولات سامسونگ و تاخیر در عرضه گوشی آی‌فون X نسبت داد. با توجه به این آمارها باید گفت که سامسونگ و اپل سلاطین بازار اسمارت‌فون‌ها به‌شمار می‌روند.

5 در مورد “اپل بیش‌ترین میزان سود بازار اسمارت‌فون‌ها در سه ماه اخیر را به نام خود ثبت کرد”

  1. محمد حیدری

    خب توی این 3 ماهه اخرین گوشی رو اپل زده معلومه سودش میره بالا زمانی که اس8 و نوت8 اومدن این سود به نفع سامسونگ بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH