نسخه اندرویدی مرورگر کروم، در آینده‌ای نزدیک از ویدیوهای HDR پشتیبانی خواهد کرد

احتمالا به‌زودی نسخه اندرویدی مرورگر کروم، قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای HDR را دریافت می‌کند. این فرضیه با توجه به دو تغییر اخیرا اعمال شده در پروژه Chromium Gerrit که توسط انجمن XDA به آن‌ها اشاره شده است، مطرح‌ می‌شود. اولین تغییر، تخصیص فضای رنگی و متادیتای HDR در مسیر android.media.MediaFormat است و دیگری برای استخراج متادیتای VP9 HDR از محتوای ویدیویی و انتقال آن به کدک رسانه‌ای (MediaCodec)، به‌کار گرفته می‌شود.

این بدین معناست که اگر با وب‌سایتی مواجه شوید که امکان پخش ویدیوهای hdr را در اختیارتان قرار دهد، در این صورت، قادر خواهید بود تا این ویدیوها را به درستی در مرورگر کروم پخش کنید. البته برای این کار، به یک گوشی با نمایشگر HDR نیز احتیاج خواهید داشت. در حال حاضر با نگاهی به داده‌های ویدیویی موجود در فضای اینترنت، متوجه خواهید شد که محتوای HDR به‌صورت نسبتا محدودی در این فضا وجود دارد.

بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان محتوای HDR در حال حاضر شامل شرکت‌های نت‌فلیکس، آمازون، هولو، یوتیوب، اپل و گوگل است و کلیه آ‌ن‌ها، دارای اپلیکیشن‌های خاصی جهت استفاده هستند. مدتی طول می‌کشد تا سایر سایت‌ها نیز ویدیوهای خود را در قالب HDR کدگذاری کنند و این موضوع تنها زمانی رخ خواهد داد که نمایشگرهای HDR به تعداد کافی در بازار موجود باشند.

5 در مورد “نسخه اندرویدی مرورگر کروم، در آینده‌ای نزدیک از ویدیوهای HDR پشتیبانی خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH