10 تبلت و اولترابوک برتر سال 2017: بهترین را انتخاب کنید!

درست زمانی که استیو جابز روی صحنه آمد و آی‌پد را معرفی کرد، بازار به سمت دنیای جدیدی از گجت‌های هوشمند با نام تبلت گام برداشت. پس از آن هر ساله شاهد تبلت‌های فراوانی در بازار بودیم و روزبه‌روز به تعداد این لوح‌های دوست داشتنی اضافه می‌شد.

با روی کار آمدن اولترابوک‌ها، تبلت‌های ویندوزی و همچنین افزایش سایز اسمارت‌فون‌ها، عرصه بر تبلت‌های عزیز تنگ شد، تا جایی که این روزها دیگر کسی حال‌شان را نمی‌پرسد. کمپانی‌های سازنده نیز علاقه‌ای به ساخت این محصولات ندارند و به‌ندرت پیش می‌آید که ببینیم تبلت جدیدی معرفی شده؛ آن‌هم نهایتا یا سامسونگ است و یا اپل!

حالا که به آخرین روزهای سال 2017 نزدیک می‌شویم، تصمیم گرفتیم تا بهترین تبلت‌ها و اولترابوک‌های سال را معرفی کنیم.


مایکروسافت سرفیس بوک 2

این غول ردموندی سال گذشته از جدیدترین دستاورد خودش با نام سرفیس‌بوک پرده برداشت، محصولی که یک اولترابوک حرفه‌ای بود اما می‌توانستید از آن به‌عنوان تبلت هم استفاده کنید. امسال مایکروسافت نسل جدید این مدل را بدون تغییر در طراحی، راهی بازار ساخت و در واقع بیش‌ترین تغییرات مربوط به سخت‌افزار این مدل است.


اپل مک‌بوک پرو (تاچ‌بار)

مک‌بوک‌های اپل طرفداران زیادی دارند و امسال این سیب گاز زده تصمیم گرفت تا نسل جدید آن‌ها را راهی بازار کند. این مدل از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و کسی نمی‌تواند قدرت سخت‌افزاری بالای آن را انکار کند. با این حال ویژگی شاخص آن وجود یک تاچ‌بار در بالای کیبورد است که در شرایط خاص کارایی متفاوتی دارد.


لنوو یوگا 920

نسل جدید اولترابوک‌های لنوو با نام یوگا 920 در نمایشگاه IFA امسال معرفی شد. این سری خاص با چرخش نمایشگر به‌صورت 360 درجه جای خودش را در قلب طرفداران باز کرده است. حالا نسل جدید آن با سخت‌افزار به‌روزتر و ویژگی‌هایی همچون میکروفون‌های دوربرد عرضه شده تا از فاصله دور و حتی در صورت بسته بودن لپ‌تاپ هم بتوانید به کورتانا جان دستور دهید!


دل XPS 13 (دو در یک)

لپ‌تاپ دل XPS 13 یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های بازار در سال‌های گذشته بوده که از ظاهر خاصی بهره می‌برد. دل امسال نسخه 2 در 1 این مدل را عرضه کرد. حالا می‌توان از این لپ‌تاپ در 4 حالت مختلف و خصوصا به‌صورت تبلت نیز استفاده کرد. البته به گفته دل این دستگاه کوچک‌ترین مدل 13 اینچی دنیاست چرا که به‌دلیل ظاهر خاصش در بدنه یک نمونه 11 اینچی قرار گرفته است!


ایسوس ZenBook Pro UX550VE

سری ذن‌بوک ایسوس را محصولات سبک، ظریف و با کاربری عمومی تشکیل می‌دادند اما این کمپانی با معرفی نسل پرو تعریف جدیدی را از لپ‌تاپ ارایه داد. ذن‌بوک پرو معرفی شده توسط ایسوس علاوه بر ظاهر زیبا، ظریف و سبک، سخت‌افزار بسیار قدرتمندی را هم شامل می‌شود تا رسما با یک کامپیوتر همه‌کاره و قابل حمل طرف باشیم.


هواوی MateBook D

این کمپانی چینی جسارت به خرج داده و مدتی می‌شود که وارد حوزه لپ‌تاپ‌ها شده است. نسل جدید میت‌بوک D همین چند روز پیش معرفی شد و نمی‌توان آن‌ را محصول 2017 نامید؛ اما نسل قبلی یکی از نمونه‌های موفق و خوب چینی در بازار بود. می‌توان تاحدودی طراحی این مدل را شبیه به مک‌بوک‌های اپل دانست با این تفاوت که از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برد.


ایسر (Switch 7 (Black Edition

این محصول ایسر ظاهر متفاوتی دارد و در بخش پشتی به یک پایه نگه‌دارنده مجهز شده است. بنابراین می‌توانید آن را با خیال راحت بر روی هر سطحی قرار دهید. سوییچ 7 از قلم مخصوصی پشتیبانی کرده و قدرت آن را نسل هشتم پردازنده‌های اینتل تامین می‌کند تا با یک دستگاه خاص و کاربردی طرف باشیم.


ریزر  Blade Stealth 2017

مگر می‌شود یک گیمر حرفه‌ای باشید و نام ریزر را نشنیده باشید؟! ریزر Blade Stealth 2017 بهترین نمونه معرفی شده توسط این کمپانی در سال گذشته بود. این لپ‌تاپ عزیز از لحاظ ظاهری شباهت‌هایی به مک‌بوک اپل دارد اما برندش کافی‌ست تا در خریدش شک نکنید. سخت‌افزار قدرتمند آن موجب می‌شود تا یک دل سیر بازی کنید!


اپل (iPad Pro 10.5 (2017

این تبلت اپل متفاوت‌ترین گزینه در لیست ماست؛ چرا که در آن نه خبری از ویندوز است و نه مک؛ بلکه این‌‌بار iOS وارد میدان شده است. آی‌پد 10.5 اینچی اپل که امسال معرفی شد به 4 گیگابایت رم مجهز شده و نمایشگرش هم جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد. وقتی نام چیپست اپل A10X Fusion را می‌شنوید، نمی‌توانید کاری کنید جز اینکه از جای‌تان بلند شوید و کلاه از سر بردارید!


مایکروسافت سرفیس پرو (2017)

سرفیس‌های مایکروسافت را همه می‌شناسیم. امسال نسل جدید آن‌ها با سخت‌افزار به‌روزی راهی بازار شد و لقب 2017 را به خودش چسباند. این تبلت که از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کند به یک کاور هم مجهز است که می‌توان از آن به‌عنوان کیبورد بهره گرفت. دیگر از یک دستگاه شیک، ساده و زیبا چه می‌خواهید؟!

[totalpoll id=”208244″]

3 در مورد “10 تبلت و اولترابوک برتر سال 2017: بهترین را انتخاب کنید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH