کروم‌کست گوگل چیست؟ (به همراه ویدیوی اختصاصی)

گوگل‌کروم‌کست یک راه آسان و ساده برای استریم کردن مستقیم ویدیو به تلویزیون است، کرومکست ۳۵ دلاری گوگل به تلویزیون شما متصل می‌شود و یک دسترسی ساده به سرویس چندگانه استریم ویدیو را برای‌تان به ارمغان می‌آورد، مثل یوتیوب و نتفلیکس! همچنین می‌توانید محتوای مرورگر گوگل‌ کروم خود را وارد یک صفحه بزرگ کنید.

۱. گوگل کروم‌کست چیست؟

کروم‌کست دستگاهی است که از طریق پورت HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شود که از اسمارت‌فون و کامپیوتر شما به عنوان ریموت کنترل استفاده می‌کند، شما می‌توانید از کروم‌کست برای دسترسی به ویدیو‌ها در سرویس‌های یوتیوب، نتفلیکس، هلو، گوگل‌پلی و سرویس‌های دیگر استفاده کنید، همچنین قادر هستید از آن برای استریم کردن هر نوع محتوایی از طریق مرورگر کروم کامپیوتر بهره ببرید.

۲. تفاوت میان کروم‌کست و کروم‌کست اولترا در چیست؟

دو نوع کرومکست داریم البته اگر کروم‌کست صوتی را حساب نکنیم! کروم‌کست معمولی ۳۵ دلار قیمت دارد و می‌تواند محتوایی با نهایت کیفیت 1080p را برای‌تان پخش کند اما کروم‌کست اولترا ۷۰ دلار قیمت دارد و قادر است کیفیت یک محتوای ارسالی را تا مرز رزولوشن 4K افزایش دهد، همچنین از همراهی تکنولوژی رنگ HDR در این مدل لذت خواهید برد.

۳. برای استفاده از کرومکست به چه چیز‌هایی نیاز دارم؟

شما به یک دانگل کروم‌کست، یک تلویزیون اچ‌دی که دارای پورت HDMI باشد، اتصال پایدار وای‌فای و یک کامپیوتر یا موبایل نیاز خواهید داشت. کروم‌کست به همراه خودش یک کابل usb و شارژر هم دارد.

اگر تلویزیون شما جایگاه usb نیز دارد، می‌توانید کابل را به آن وصل کنید. اگر تلویزیون شما این پورت را ندارد بایستی از پریز برق دیواری استفاده نمایید؛ دستگاه قابلیت کنترل از طریق اسمارت‌فون یا هر تبلتی که سیستم‌عامل اندروید یا iOS را اجرا می‌کند، داراست، دقیقا همانطور که قابلیت کنترل آن از طریق کامپیوتری با سیستم‌عامل ویندوز یا مک وجود دارد.

۴. کروم‌کست چگونه کار می‌کند؟

کرومکست به عنوان یک فرستنده بین تلویزیون و منبع تامین کننده استریم ویدئوی شما عمل می‌کند درست مانند یک کابل بین آنتن و تلویزیون. نتفلیکس (یا یوتیوب یا هولو یا گوگل‌پلی) محتوایی را به کرومکست ارسال می‌کنند، که بعد از آن بروی تلویزیون شما پخش می‌شود.

۵. چرا من به یک کروم‌کست احتیاج دارم؟

تصور کنید که شما در یک سرویس ویدیویی قوی مانند نتفلیکس یا هولو ثبت نام کرده‌اید اما فقط می‌توانید در پی‌سی، تبلت یا اسمارت‌فون خود به این سرویس‌ها دسترسی داشته باشید که همه ای‌نها صفحه نمایش‌های کوچکی دارند، اما اگر تمایل داشته باشید که در اتاق نشیمن خود بروی کاناپه دراز بکشید و در صفحه نمایشی بزرگ مشغول تماشای ویدیو باشید، کروم‌کست می‌تواند گجت مورد علاقه شما باشد.

۶. چرا من به یک کروم‌کست احتیاجی ندارم؟

اگر ترجیح می‌دهید که تلویزیون را به روش کلاسیک تماشا کنید، دیگر نیازی به کروم‌کست گوگل نخواهید داشت. همچنین اگر در سرویس‌های استریم ویدیو ثبت نام نکرده باشید، کروم‌کست ممکن است ابزاری محدود باشد یا حتی اگر صاحب یک تلویزیون هوشمند مانند تلویزیون fire آمازون، تلویزیون اندروید، تلویزیون اپل، ROKU، پلی استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان هستید، دستگاه شما همین الان هم دسترسی سرویس‌هایی مانند کروم‌کست را می‌دهد.

۷. چگونه کروم‌کست را تنظیم کنیم؟

کروم‌کست را به تلویزیون متصل نمایید، کامپیوتر یا گوشی شما به زودی به همراه کروم‌کست به یک شبکه‌ مشترک وای‌فای متصل خواهند شد، آن‌ها یکدیگر را شناسایی کرده و شما را به ادامه‌ پروسه هدایت می‌کنند.

۸. در کروم‌کست چه چیزی را می‌توانم تماشا کنم؟

کروم‌کست به محتوای ویدئو و صدا در خیلی از سرویس‌ها دسترسی دارد، گوگل بسیاری از این‌ها را در سایت رسمی خود نگه می‌دارد، هر‌چند که لیست کاملی وجود ندارد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیوی آموزش کار با کروم کست (با زیرنویس فارسی) را مشاهده کنید.

4 در مورد “کروم‌کست گوگل چیست؟ (به همراه ویدیوی اختصاصی)”

  1. کروم کست بدرد نمیخوره احتیاج به گوشی و لپ تاپ داره یدونه تی وی باکس شیائومی همه اینکارارو میکنه علاوه براین احتیجای هم به گوشی نیست خودش مستقیم وصل میشه کنترل هم داره

    1
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH