مدیرعامل هواوی: پرچم‌دار بعدی هواوی می‌تواند تجربه مشابه یک دوربین DSLR را ارایه دهد

در اوایل ماه جولای سال 2016 زمانی که شرکت هواوی پرچم‌دار P9 خود را عرضه کرد، این کمپانی تصویری را در صفحه گوگل پلاس خود منتشر نمود که ظاهرا توسط دوربین دوگانه پشتی گوشی P9 ثبت شده بود. این عکس با جزئیات دقیق و واضح خود واقعا برای دوربین یک اسمارت‌فون خیره‌کننده به نظر می‌رسید.

اما متاسفانه بعدا مشخص شد که این عکس با دوربین یک گوشی هوشمند ثبت نشده؛ بلکه در اصل با دوربین قدرتمند Canon EOS 5D Mark III به ثبت رسیده است. قیمت این دوربین DSLR در حدود 4500 دلار بود. بسیارخب، به نظر می‌رسد شرکت هواوی از این حادثه شرم‌آور به عنوان چالشی برای توسعه دوربین گوشی‌ هوشمند با کیفیتی مشابه یک دوربین DSLR بهره برده است و اکنون کمپانی اعلام کرده که مشغول کار بر روی چنین دوربینی است.

یو چنگ‌دانگ (ریچارد یو) مدیر عامل کمپانی هواوی طی مصاحبه‌ای اشاره کرد که فناوری دوربین و ادغام آن با هوش مصنوعی، یک زمینه رقابتی بزرگ و فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است. وی به طور خاص اظهار کرد که این کمپانی مبتکر قصد دارد ویژگی‌های بزرگ‌نمایی و فاصله کانونی مشابه با دوربین‌های DSLR را به اکوسیستم دستگاه‌های همراه بیاورد. البته هواوی با عرضه آخرین تراشه کایرین 970 و رام EMUI 8.0 با قابلیت هوش مصنوعی به پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی دست پیدا کرده است.

هرچند هواوی اولین شرکتی نیست که یک اسمارت‌فون با تجربه مشابه دوربین DSLR را عرضه کرده است. در حال حاضر نمونه‌هایی نظیر پاناسونیک CM1 و نوکیا لومیا 1020 با چنین مشخصه‌ای مشاهده شده‌اند. اما در عصر مدرن نمی‌توان گفت که این ویژگی به یک رویه تبدیل خواهد شد یا خیر. بنابراین بایستی منتظر ماند و دید که نهایتا چه اتفاقی رخ می‌دهد. این ویژگی می‌تواند در پرچم‌دار بعدی هواوی با نام P20 مشاهده شود. انتظار می‌رود این هندست در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه شود.

4 در مورد “مدیرعامل هواوی: پرچم‌دار بعدی هواوی می‌تواند تجربه مشابه یک دوربین DSLR را ارایه دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH