سیستم عامل کروم پذیرای یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید خواهد شد

سیستم عامل کروم و اندروید تا حد زیادی مشابه یکدیگرند. بسیاری از کروم‌بوک‌ها مانند گوگل پیکسل‌بوک می‌توانند برنامه‌های اندرویدی را به خوبی اسمارت‌فون‌ها و یا تبلت‌ها اجرا کنند. به نظر می‌‌رسد که در ادامه همین روند، این سیستم عامل دسکتاپ قصد دارد یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید را قرض گرفته و بیش از پیش به ‌آن نزدیک‌تر شود.

وب‌سایت Chrome story بر اساس برخی اکتشافات از روی کدهای به‌روزرسانی آینده سیستم عامل کروم اعلام کرد که قابلیت نشان‌های اعلانات به این سیستم عامل راه می‌یابد. این نشان‌های کوچک نخستین بار به اندروید 8 اوریو وارد شده و راهی است که نشان دهد چه برنامه‌هایی دارای اعلانات در حال انتظار هستند. این ویژگی سال‌هاست که در سیستم عامل آی‌او‌اس مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌اکنون کروم‌بوک‌ها و کروم‌باکس‌ها از ویژگی مشابه اپ‌دراور اندروید برخوردار بوده و احتمالا این نقاط کوچک نیز به زودی در همین بخش به نمایش در خواهند آمد.

این نشان‌ها برای هر دو نوع از نرم‌افزارهای اندرویدی و نرم‌افزارهای تحت وب در سیستم عامل کروم قابل استفاده خواهد بود. به علاوه کدهای موردنظر نشان می‌دهد که سیستم عامل کروم می‌تواند به زودی به منوهای میانبری مجهز شود که وقتی در اندروید روی آیکون یک برنامه به طور طولانی لمس می‌کنیم، روی صفحه نمایان می‌شود که برای مثال در نرم‌افزار پیام رسانی (پیامک) شامل لیستی از مخاطبانی است که اخیرا با آن‌ها زیاد ارتباط برقرار کردید.

درست است که ادغام نرم‌افزارهای اندرویدی در سیستم عامل کروم راهی طولانی را در زمینه قابلیت‌های استفاده در ماه‌های اخیر طی کرده است اما برای مثال زمانی که کاربر تلاش می‌کند یک لینک مربوط به پلی‌استور را باز کند، این سیستم عامل نمی‌تواند تشخیص دهد که کاربر تمایل دارد محتوای این لینک را از روی نرم‌افزار پلی‌استور مشاهده نماید یا این که می‌خواهد آن را بر روی وب‌سایت پلی‌استور ببیند. واضح است که گوگل هنوز نتوانسته ترکیب کردن این دو سیستم عامل را به پایان برساند؛ حتی اگر آن‌ها هیچ وقت به طور کامل درون یک مجموعه منسجم ادغام نشوند. ممکن است که سیستم عامل مرموز فوشیا در سال‌های آینده نهایتا جایگزین هر دوی آن‌ها شود.

3 در مورد “سیستم عامل کروم پذیرای یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH