نوکیا 6 (2018) و نوکیا 7 اندروید 8 اوریو را دریافت کردند؛ نوکیا 6 در نوبت بعدی قرار دارد

حدود دو ماه قبل بود که اچ‌ام‌دی گلوبال اندروید 8 اوریو را برای پرچمدار فعلی خود یعنی نوکیا 8 منتشر کرد. ماه گذشته نیز نسخه بتا اندروید اوریو برای گوشی‌های نوکیا 5 و نوکیا 6 عرضه شد اما امروز در شبکه اجتماعی چینی Weibo، این کمپانی فنلاندی تایید کرد که اندروید اوریو را برای نوکیا 7 و نوکیا 6 (2018) منتشر کرده است.

با این که قبل از انتشار نسخه پایدار و نهایی اندروید اوریو برای نوکیا 8 ابتدا نسخه بتای آن در اختیار کاربران این دیوایس قرار گرفت اما به نظر می‌رسد که کمپانی فنلاندی از فرایند انتشار نسخه بتا برای نوکیا 6 (2018) و نوکیا 7 چشم‌پوشی کرده و مستقیما نسخه پایدار را برای این دو عرضه کرده است. به علاوه، در این پست اشاره شده که نسخه اورجینال نوکیا 6 نیز در آینده‌ای نزدیک این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر نوکیا 7 و نوکیا 6 (2018) تنها در کشور چین موجود بوده اما احتمالا اچ‌ام‌دی گلوبال برنامه‌هایی برای عرضه این دو در دیگر مناطق نیز خواهد داشت. نوکیا 7 اولین گوشی این کمپانی است که از شاسی شیشه‌ای و تراشه اسنپدراگون 630 بهره می‌برد. این اسمارت‌فون به یک نمایشگر 5.2 اینچی فول اچ‌دی به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4/6 گیگابایت رم مجهز شده است. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت را نیز به این مشخصات اضافه کنید.

نوکیا 6 (2018) نیز پس از نوکیا 7 به تراشه اسنپدراگون 630 مجهز شده و ویژگی‌هایی مانند فناوری OZO در صدا و حالت ضبط تصویر هم‌زمان توسط دو دوربین را نیز از همین برادر خود امانت گرفته است. این هندست به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی مزین شده و با داشتن 4 گیگابایت رم در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. دوربین اصلی و سلفی نوکیا 6 جدید به ترتیب 16 و 8 مگاپیکسلی بوده و یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

4 در مورد “نوکیا 6 (2018) و نوکیا 7 اندروید 8 اوریو را دریافت کردند؛ نوکیا 6 در نوبت بعدی قرار دارد”

  1. اندرویدشون خامه دیگه زود ب زود اپدیت میاد براش..مثل سامسونگ نباید اول با رابط کاربریش هماهنگش کنه باگ هاش برطرف کنه…تا ارائه بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH