استفاده از زبان طراحی ساده و روان در اپلیکیشن پیام‌رسانی شرکت مایکروسافت

سیستم‌عامل ویندوز 10 با شماره ساخت 17074 از ویژگی‌های جدیدی میزبانی می‌کند. این نسخه چند روز پیش و طی یک پروسه سریع توسط مایکروسافت منتشر شد. با این‌حال به نظر می‌رسد که گزارش رسمی تغییرات اعمال شده نمایانگر این حقیقت نیست که اپلیکیشن پیام‌رسانی مایکروسافت مجددا با سیستم Fluent بازطراحی شده است.

همان‌طور که مشاهده می‌شود اکنون اپلیکیشن پیام‌رسانی مایکروسافت شامل جلوه‌های بصری اکریلیک (مات کردن) و ظاهرساختن است. جالب است که این ویژگی، اولین به‌روزرسانی اساسی برای اپلیکیشن پیام‌رسانی مایکروسافت از سال 2016 به شمار می‌آید. شاید دستگاه اندرومدا که برای مدتی طولانی پیرامون آن شایعاتی مطرح بوده است (همچنین با نام سرفیس‌فون نیز شناخته می‌شود) دلیل اصلی اعمال تغییرات از سوی این غول فناوری باشد؛ زیرا ظاهرا این دستگاه کاربران را قادر به برقراری تماس و ارسال پیام متنی نیز خواهد کرد. این همان موقعیتی است که اپلیکیشن پیام‌رسانی به‌روزرسانی شده مایکروسافت وارد عمل می‌شود.

با این‌حال بایستی به خاطر داشته باشید که این اپلیکیشن به واقع نمی‌تواند برای ارسال پیام‌های متنی بر روی کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار گیرد. بدین ترتیب همراهی دستگاه اندرومدا با اپلیکیشن پیام‌رسانی مایکروسافت به جای آن‌که یک نمونه صرفا زیبا به لحاظ اصول زیبایی شناسی باشد؛ احتمالا بیشتر یادآور یک اپلیکیشن کاربردی‌تر خواهد بود.

همان‌طور که بسیاری از شما می‌دانید افکت‌های اضافه شده به این اپلیکیشن بخشی از سیستم طراحی Fluent شرکت مایکروسافت است که پیش‌تر در ماه می سال 2017 برای نخستین بار از سوی مایکروسافت معرفی شد. پیاده‌سازی‌های اولیه این سیستم با انتشار بسته به‌روزرسانی نسخه سازندگان در حدود 3 ماه پیش مشاهده شد. به‌علاوه انتظار می‌رود تا در به‌روزرسانی آتی مایکروسافت از این ویژگی در نسخه Redstone 4 رونمایی شود.

هنوز مشخص نیست که آیا این تغییرات در ویندوز موبایل 10 نیز اعمال خواهند شد یا خیر. با این حال احتمالا تغییرات اعمال شده برای طیف وسیعی از کاربران سیستم‌عامل ویندوز 10 تحولی جدید به شمار می‌آید و این موضوع، الحاق افزونه دیگری در مسیر توسعه پیاده‌سازی سیستم طراحی Fluent را به اثبات می‌رساند.

4 در مورد “استفاده از زبان طراحی ساده و روان در اپلیکیشن پیام‌رسانی شرکت مایکروسافت”

  1. نرم افزار پیام رسان بایدم خیلی سریع تند باشه و بدون هنگ ..موقع پیام ج دادن کند عمل کنه خب عصاب ادم خورد میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH