به گفته تحلیل‌گران فروش سه ماهه نخست آی‌فون X کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود

آی‌فون X یکی از پر فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند اپل در سالیان اخیر نبوده است. در واقع اپل موفق به فروشی برابر پیش‌بینی‌های انجام شده از این محصول نشده است. در حالی که تخمین‌ها حکایت از فروش 20 تا 30 میلیون دستگاه داشتند، مینگ چی کو، تحلیل‌گر KGI، تخمین میزان فروش جدید را 18 میلیون واحد عنوان کرده است.

دلایلی هم برای عدم فروش آی‌فون X ذکر شده است. تحلیل‌گران بر فروش بالای این گوشی در چین، به عنوان جبران فروش کم آن در دیگر نقاط دنیا حساب باز کرده بودند که طولانی‌تر شدن چرخه حفظ گوشی‌های هوشمند در این کشور و همچنین اعتقاد کاربران مبنی بر اینکه تمامی صفحه نمایش 5.5 اینچی این گوشی قابل استفاده نیست، منجر به فروش نه چندان خوب پرچم‌دار اپل در چین شد. ظاهرا شرکت‌های هواوی و اوپو نیز بر اثر طولانی‌تر شدن چرخه تعویض گوشی در میان کاربران گوشی‌های هوشمند در چین، فروش کمتری را تجربه می‌کنند.

محصولات اپل

همچنین انتظار می‌رود در سه ماه دوم حدود 13 میلیون دستگاه آی‌فون X به فروش برسد؛ آن هم در حالی که  آی فون 7 و  6S به فروش خود ادامه می‌دهند. به خاطر همین KGI پیش‌بینی می‌کند اپل با رشد منفی نیم درصدی در نیمه اول سال 2018، در مقایسه با نیمه اول سال 2017 روبرو خواهد شد.

در این گزارش اشاره شده که شاید اپل در اواسط سال 2018 فروش آی فون X را متوقف سازد. اگر این پیش‌بینی درست باشد، اپل موفق به فروش 62 میلیون واحد از این دستگاه خود خواهد شد.

اپل معمولا گوشی‌های نسل پیش خود را به مدت یک سال یا بیشتر در کنار گوشی‌های نسل جدیدش، به عنوان مدل ارزان‌تر به فروش می‌رساند. با این حساب، باید منتظر آی‌فون جدیدی با رنج قیمتی 650 تا 750 دلار باشیم که با فرض عدم تولید آی‌فون X جانشین فروش این گوشی شود.

عدم فروش گوشی‌های اپل به میزان پیش‌بینی شده تنها در خصوص این شرکت صدق نمی‌کند. در سال‌های اخیر، با توجه به قوی‌تر شدن گوشی‌های هوشمند و تغییرات جزیی و کمی که هر ساله در نسل جدید گوشی‌ها اعمال می‌شود، کاربران ترجیح می‌دهند ازگوشی‌های هوشمند خود مدت زمان بیشتری استفاده و نسبت به تعویض زودهنگام آنها اقدام نکنند.

4 در مورد “به گفته تحلیل‌گران فروش سه ماهه نخست آی‌فون X کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود”

  1. هرکی ایفون میخره خیلی ادم خودخواهیه اصلا هیچی از گوشی سر در نمیاره فقط برای کلاسش میخره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH