فعالیت زیان‌ده بخش موبایل ال‌جی با وجود عملکرد مالی دلگرم‌کننده کمپانی در سال 2017

ال‌جی الکترونیکس گزارش عملکرد مالی خود در سال 2017 را منتشر کرد. این تولیدکننده کره‌ای در کل سال گذشته به درآمد 55.4 میلیارد دلاری دست یافت که بالاترین میزان درآمد در تاریخ این کمپانی بوده و رشد 10.9 درصدی را در مقایسه با سال 2016 نشان می‌دهد. سود عملیاتی ال‌جی در سال 2017 معادل 2.23 میلیارد دلار بود و این موضوع موجب شد که سال 2017 به عنوان دومین سال سودآور برای ال‌جی قلمداد شود؛ این در حالیست که سال 2009 همچنان در صدر این فهرست قرار دارد.

بی‌تردید این نتایج در مورد سود عملیاتی خبری خوب برای کل مجموعه ال‌جی به شمار می‌رود؛ اما این موفقیت اساسا با فروش قوی تلویزیون‌های اولد ممتاز ال‌جی و لوازم‌خانگی این برند حاصل شده است. شاخه تولیدکننده اسمارت‌فون این کمپانی با ثبت زیان‌دهی مالی 192.3 میلیون دلاری برای 3 ماهه آخر سال 2017 همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد. این نتیجه بدتر از زیان‌دهی 187 میلیون دلاری پیش‌بینی شده از سوی تحلیل‌گران است. در بیانیه مطبوعاتی این کمپانی، ال‌جی از  “بازار چالش برانگیز و رقابت شدید از سوی برندهای چینی” به عنوان 2 عامل اساسی برای عدم موفقیت شرکت در منطقه یاد می‌کند.

هوانگ جئونگ هوان اخیرا به عنوان مدیرعاملی ال‌جی موبایل انتخاب شد تا پیشنهاداتی را برای تحول در وضعیت مالی این شرکت ارایه نماید. بر اساس یک گزارش مدیر اجرایی جدید سعی دارد تا راهبردهای متفاوتی نظیر توقف اعلام معرفی اسمارت‌فون‌ها در کنار سایر شرکت‌های رقیب و رونمایی از محصولات جدید تنها در مواقع لزوم را اجرایی کند. ظاهرا فرآیند توسعه ال‌جی G7 نیز از نو آغاز شده است و این موضوع بدان معناست که احتمالا این پرچم‌دار در رویداد MWC 2018 معرفی نخواهد شد. در عوض ممکن است از یک نسخه ارتقایافته هندست ال‌جی V30 در ماه فوریه رونمایی شود. مشاهده تحقق این تغییرات جالب خواهد بود.

4 در مورد “فعالیت زیان‌ده بخش موبایل ال‌جی با وجود عملکرد مالی دلگرم‌کننده کمپانی در سال 2017”

  1. مهدی حاجیان

    ال جی دیگه یواش یواش باید خدافظی کنه از دنیای موبایل البته اگه اینطوری بخواد ادامه بده

  2. این صفحه نمایش ah-ips هست که انتقال نور بهتر ودقت رنگ بهتری نصبت به صفحات ips معمولی و oled داره!
    الته به احتمال زیاد این رزلوشن صفحه نمایش گوشی های high-end سالهای آیندس (حد القل واسه الجی)

    1. توی این ضرر فروش سایر زیر بخش ها نیز حساب شده یعنی نمایشگر ال ای دی رو هم جزو مخارج بخش موبایل میاره لذا در مجموع بخش موبایل سودآور هم هست هر چند سود حسابداریش منفیه. مثل سونی که همیشه ضرر میده در گوشی ولی با توجه به فروش لنزها و پنلهای خودش به این بخش در مجموع بخش موبایل رو نگه میداره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH