کاهش میزان فروش اسمارت‌فون‌های چینی در سال 2017 برای نخستین بار تا به امروز!

2017 سال خوبی برای فروش اسمارت‌فون‌ها در چین نبود. به عقیده موسسه تحقیقاتی Canalys، میزان فروش گوشی‌های هوشمند طی سال گذشته با افتی 4 درصدی در مقایسه با سال 2016 به رقم 459 میلیون دستگاه رسید. این نخستین بار تا به امروز است که چین افت فروش هندست‌های هوشمند را در مقایسه با سال گذشته تجربه می‌کند. قضیه برای 3 ماهه انتهایی سال گذشته متفاوت بود و تصور می‌شد که احتمالا این روند رشد ادامه پیدا کند. از ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال 2017 تنها 113 میلیون گوشی وارد کشور چین شد که در مقایسه با 3 ماهه چهارم سال 2016 افتی 14 درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت هواوی با فروش بیش از 24 میلیون دستگاه گوشی هوشمند طی 3 ماهه انتهایی سال 2017 در جایگاه نخست بازار چین قرار گرفت. این میزان فروش حکایت از رشدی 9 درصدی به نسبت سال گذشته دارد. در کل سال 2017 این کمپانی موفق به فروش بیش از 90 میلیون دستگاه شد. مو جیا، تحلیل‌گر موسسه کانالیز یادآور می‌شود که نیمی از مجموع تعداد هندست‌های فروخته شده به گوشی‌های برند آنر اختصاص دارد. تحلیل‌گر احساس می‌کند که افزایش رقابت میان برند اصلی هواوی و ‌برند فرعی آنر می‌تواند به اجرای برخی غربالگری‌های داخلی بیانجامد.

میزان فروش کمپانی اوپو طی 3 ماهه چهارم 2017 در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته 16 درصد کاهش یافت و طی همین مدت نیز ویوو با کاهش 7 درصدی فروش مواجه شد؛ به طوری‌که این 2 کمپانی طی 3 ماهه انتهایی سال 2017 به ترتیب 19 میلیون و 17 میلیون دستگاه را به فروش رساندند. برای تمام سال 2017 هر 2 شرکت شاهد رشد میزان فروش خود بودند. بر سر جایگاه چهارم میزان فروش در 3 ماهه انتهایی سال 2017 نبردی در جریان بود و شرکت اپل در رقابت با شیائومی موفق شد این جایگاه را به خود اختصاص دهد.

رکود بازار چین بر آن دسته از تولیدکنندگان چینی که وابستگی شدیدی به بازار بومی خود دارند، تاثیر مخربی خواهد گذاشت. این مسئله گردش مالی و سودآوری آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بعلاوه عرضه محصولات در خارج از کشور را محدود نموده و حس بی‌اعتمادی به آینده را القا خواهد کرد. تهدید فروشندگانی نظیر Gionee و میزو اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و فضای کمتری برای فعالیت تولیدکنندگان کوچک‌تر باقی‌مانده است. بازیگران پیشرو تدابیر تهاجمی خود را با هدف حفظ یا رشد سهم خود از بازار اجرایی می‌کنند. در سال 2018 می‌توان شاهد تحولی بزرگ در بازار چین بود.

هاتی هی، تحلیل‌گر موسسه کانالیز

3 در مورد “کاهش میزان فروش اسمارت‌فون‌های چینی در سال 2017 برای نخستین بار تا به امروز!”

  1. بله واقعا درسته چون بعد 2 سال از ورود این اسمارتفون ها به بازار گوشی های هوشمند مردم دیگه فهمیدن چقدر این گوشی ها اشغال هستن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH