چرا انسان‌ها نمی‌توانند چمن بخورند؟

انسان‌ها توانایی هضم چمن مانند دیگر پستانداران، از جمله گاو، گوسفند و….. را ندارند. هیچ چیز در طول تابستان جذاب‌تر از رایحه چمن تازه نیست که برای مدتی کوتاه انسان را وادار به کمی تامل در آن فضا می‌کند. شاید تا به حال شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که چمن نیز مانند کاهو، کلم بروکلی و اسفناج و بسیاری سبزیجات دیگر، سبز است پس باید برای شما خوب باشد، درست است؟

پاسخ این سوال منفی است. به‌طور کلی، شما نیز می‌توانید چمن یا علف را بخورید چراکه کاملا طبیعی است و حاوی هیچ سمی نیست. با این حال، هیچ دلیلی برای خوردن آن وجود ندارد مگر این‌که بخواهید بیمار شوید!

خوردن چمن هیچ ارزش غذایی برای انسان‌ها ندارد و تنها برای حیواناتی مانند گاو، گوزن، گوسفند و …. مناسب است. دلیل این نکته این است که نشخوارکنندگان دارای سیستم‌های مخصوص گوارش هستند، از جمله یک معده چهارگانه، که به آن‌ها اجازه می‌دهد مواد مغذی در چمن را از طریق متابولیزم دگرگون کرده و مصرف کنند.

در مقابل، ما انسان‌ها چنین معده‌ای نداریم و این بدان معنی است که چمن در شکم ما شکسته و هضم نمی‌شود. اگر ما مقدار زیادی از آن را بخوریم، به احتمال زیاد دچار اسهال یا استفراغ خواهیم شد. حداقل ما فقط از این طریق آن را هضم نشده از بدن خود خارج می‌کنیم. به علاوه این‌که، خوردن چمن برای دندان‌های انسان مناسب نیست، زیرا چمن حاوی مقدار زیادی سیلیس بوده که ماده تشکیل دهنده اصلی در بسیاری از سنگ‌ها مانند کوارتز و ماسه سنگ است.

اگر به اندازه کافی چمن بخورید، مینای دندان‌های شما با چمن پوشانده خواهد شد. این در حالی است که بسیاری از حیوانات مانند گاو، بز و گوسفند این مشکل را ندارند.

آن‌ها به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص دندانی، چمن را در یک حرکت جانبی به سمت چپ می‌چسبانند و گیاه را به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌کنند، این کار باعث می‌شود تا هضم گیاه آسان باشد. همچنین، مجاری دندان حیوانات نیز دارای شرایطی هستند که همیشه می‌توانند رشد کنند و این به این معنی است که آن‌ها می‌توانند سطح فرسوده را جایگزین کنند.

این به اندازه کافی جالب توجه است که دوره‌ای در تاریخ وجود داشت که انسان‌ها می‌توانستند علف را هضم کنند. چیزی حدود 3.5 میلیون سال پیش. دندان‌های کوچک‌تر و زبرتر نسل‌های پیشین ما که در انتهای دهان قرار دارند، شرایطی را داشتند که برای انجام کار مناسب بودند.

4 در مورد “چرا انسان‌ها نمی‌توانند چمن بخورند؟”

  1. موافقم نیستم ما هم گیاهخوار هستیم و همه ی ویژگی های یک گیاهخوار رو داریم پس قطعا میتونیم چمن هم بخوریم.بخاطر حماقت اجدادمون که به تقلید از حیوانات وحشی بزور جنازه خوردن رو امتحان کردن و فرآیند هضم سلولز در بدن انسان رو از بین بردن ولی باز هم ما میتونیم چمن بخوریم بعنوان ملین یا دتوکس و یا طعم و بوی خاصش تو سالاد .

    1
    0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH