Apple Park

اپل مجوز استقرار کارکنان در اپل پارک را صادر کرد

سرانجام کار ساخت‌ و‌ ساز بخش اصلی پروژه اپل پارک، در کوپرتینوی کالیفرنیا آمریکا تمام شد. ساختمان عظیم و بسیار زیبای اپل پارک که به عنوان ساختمان مرکزی آینده شرکت اپل معرفی شده است. اپل پارک را با نام‌های پردیس اپل 2 و سفینه فضایی نیز می‌شناسند و دستور شروع مرحله بعدی برای آغاز حیات در آن صادر شده است. از هفته آینده کار جا‌به‌جایی کارکنان، از دفتر کار فعلی پردیس اپل و استقرار آنها در پنج بخش تمام شده از دوازده بخش کلی، کلید می‌خورد. در بقیه بخش‌ها نیز کار ساخت‌ و‌ ساز به سرعت در حال ادامه است تا هر چه زود‌تر به اتمام برسد و شاهد افتتاح رسمی دفتر کار مدرن و شیک اپل باشیم.

یکی از کارمندان اپل که این شانس را دارد در هفته آینده جز اولین نفرات شرکت باشد که در ساختمان جدید اپل پارک مستقر می‌شود، از خوشحالی زائد‌الوصف خود در این باره چنین گفت:

آخرین روز کاری در لوب (نام دفتر کار فعلی اپل). همیشه این یک حس رویایی است که در چنین ساختمانی باشید که قرار است در آن اتفاق‌های هیجان انگیز زیادی روی دهد. هفته آینده ما به پردیس جدید اپل پارک خواهیم رفت، جایی که ما در آن تاریخ را از نو خواهیم ساخت.

Apple Park

 

در نهایت چه زمانی به طور کامل کارکنان اپل به این دفتر کار جدید نقل مکان خواهند کرد؟ خب، هفت بخش از کار ساخت اپل پارک باقی‌ مانده است و انتظار می‌رود که تا آخر ماه مارس امسال به اتمام برسند. برای انتقال بقیه افراد به ساختمان جدید نیاز به مجوز رسمی است که فعلا تنها برای پنج بخش تکمیل شده، مجوز صادر شده است. برای کسب این مجوز، شرکت اپل مجبور است تا تمام نیاز‌مندی‌های نیرو‌های خود را تامین کند و از وضعیت ایمنی آنها اطمینان حاصل کند.

آلبرت سالوادر از مقامات رسمی ساختمان کوپرتینو در این باره می‌گوید:

برای مثال، اگر ساختمان (یا بخشی از یک ساختمان) تکمیل شده باشد اما در سایت کاری، همچنان کار ساخت و ساز ادامه داشته باشد، من می‌توانم اجازه استقرار افراد به طور موقت در ساختمان را بدهم، تا زمانی که یک مسیر رفت‌ و آمد امن و مشخص برای افرادی که در آنجا ساکن شده‌اند، وجود داشته باشد. همچنین تا زمانی که کار ساختمان به طور کامل، در همه بخش‌ها تمام نشده است، من نمی‌توانم مجوز نهایی مستقر شدن ساکنین را صادر کنم. به علاوه حفاظ‌های مناسبی نیز برای حفظ امنیت ساکنان، در اطراف هر بخش و مکانی که هنوز کار ساخت و ساز در آن ادامه دارد، نصب خواهد شد.

 

Apple Park

 

کار ساخت خانه جدید اپل از سال 2013 آغاز شده است و طبق برنامه قبلی، قرار بود در آوریل 2017 ، پذیرای کارکنان شرکت اپل باشد اما کار از آنچه که در ابتدا تصور می‌شد بسیار دشوار‌تر بود و برای تکمیل به زمان بیشتری نیاز داشت. تا اینکه سرانجام در آگوست 2017، اپل مجوز استقرار کارکنان در دو بخش از اپل پارک را دریافت کرد. این دو بخش شامل طبقه اداری ساختمان و موتورخانه مرکزی بودند. بعد از مدتی تاخیر در کار ساخت و ساز، خبر خوشحال کننده دیگری نیز در راه بود، شرکت مجوز بازگشایی بخش بازدید‌کنند‌گان و همچنین آمفی‌تئاتر اپل پارک که به یاد بنیان‌گذار اپل، استیو جابز نامگذاری شده است را داد و در همین مکان مراسم رونمایی و معرفی گوشی‌های آیفون 8 و 8 پلاس و همچنین آیفون 10 برگزار شد.

در واقع اپل پارک مساحتی در حدود دو میلیون و هشتصد هزار فوت مربع (حدود 260000 متر مربع) را اشغال کرده است، پس اندکی تاخیر در کار شاید طبیعی باشد. در پایان اپل پارک خانه‌ای برای خلاقیت و نوآوری بیش از 12000 کارمند اپل خواهد بود. در این ساختمان هر آنچه که برای راحتی و آسایش یک انسان نیاز است، وجود خواهد داشت. کافی‌شاپ اپل پارک دارای بیش از 3000 صندلی و کلینیک استراحتی، تفریحی و ورزشی آن پذیرای بیش از 10000 نفر است (اگر شما برای اپل کار می‌کنید، دیگر هیچ بهانه‌ای برای نداشتن ظاهر زیبا و بدنی ورزشکاری نخواهید داشت). یکی دیگر از نکات برجسته و مهم این ساختمان، تامین تمام انرژی مورد نیاز این غول الکترونیکی، از طریق صفحات خورشیدی است. به طوری که این سفیه فضایی را به یکی از کارا‌مدترین ساختمان‌های دنیا در زمینه بهینه‌سازی و تولید انرژی، بدل می‌سازد.

هزینه این ساختمان لوکس و مجلل را نباید از یاد برد، چرا که بیش از پنج میلیارد دلار پول برای احداث این باغ سیب صرف شده است!

3 در مورد “اپل مجوز استقرار کارکنان در اپل پارک را صادر کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH