چرا برخی بازی‌های کنسولی پس از انتقال به PC دچار مشکل می‌شوند؟

اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید، احتمالا این وضعیت را پیش از این نیز تجربه کرده‌اید: چند ماه یا چند سال برای انتقال یک بازی جدید هیجان‌انگیز  از کنسول‌های اصلی به کامپیوتر منتظر می‌شوید، فقط برای این‌که بدانید بازی منتقل شده است. این یکی از بزرگ‌ترین نواقص استفاده از یک پلت‌فرم قدرتمند و قابل انعطاف است که در بعضی نقاط، یک توسعه‌دهنده یا ناشر، قدرت و انعطاف‌پذیری را نادیده می‌گیرد و فقط یک بار steaming code در برنامه Steam را بسیار ساده در نظر گرفته و سپس آن را فراخوانی می‌کند.

اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ حتی بازی‌های رایانه‌ای متوسط ​​می‌بایست قادر به پخش هرچه بیشتر هر نسخه کنسول باشند، حداقل طبق مشخصات آن‌ها.

توسعه چند پلت‌فرم اغلب به توسعه‌دهندگان ثانویه اعطا می‌شود

امروزه بازی‌های متوسط ​​تا بزرگ دارای هر دو توسعه‌دهنده هستند که اکثریت تولید دیجیتال را مدیریت می‌کنند و یک ناشر که بیشتر یا کمتر همه چیز را مانند توزیع، تبلیغ، مذاکره برای مجوزهای IP و دارایی مدیریت می‌کند. توسعه‌دهندگان بخش کوچکی از این معادله هستند و اغلب آن‌ها به‌سادگی منابع لازم برای رسیدگی به هر جنبه‌ای از تولید را در اختیار ندارند. بنابراین قسمت‌هایی از بازی توسط ناشر به سایر توسعه‌دهندگان ثانویه اعطا می‌شود: جنگ‌های بی‌نظیر در Deus Ex، مثال خوبی برای این موضوع است.

پورت کردن یا انتقال یک بازی به یک پلت‌فرم دیگر اغلب مسئولیت یکی از این توسعه‌دهندگان شخص ثالث است، به‌ویژه هنگامی‌که ناشر خواستار انتشار همزمان بازی در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی است. توسعه‌دهنده اصلی با یک هدف برای یک سیستم کار می‌کند، شخص ثالث این بازی را برای سیستم‌های دیگر به‌طور همزمان طراحی خواهد کرد.

متاسفانه این موضوع نیز بسیار رایج است که پورت یا انتقال به PC در این مبادله خرد شود. بین مسائل مختلف زیر و هدف موردنظر، تیم‌هایی که بر روی یک پروژه کار می‌کنند در درجه اول توسط شخص دیگری ساخته شده است، بنابراین پورت‌های PC اغلب با مشکلات عمده‌ای که در حال حاضر وجود ندارند و قابل مشاهده نیستند، رها می‌شوند.

سخت افزار کامپیوتر و طراحی رابط کاربر یک هدف متحرک است

نکته قابل توجه در مورد توسعه یک کنسول بازی این است که همه چیز یکسان است. بدیهی است که کنسول‌های متعددی در هر زمان خاصی با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما درخواست تجدید نظر کردن از ده‌ها میلیون مشتری با سخت‌افزار مشابه غیر ممکن است.

شما می‌توانید بازی خود را به کامپیوتر و بین پردازنده‌ها، مادربرد، RAM، دیسک‌های سخت، GPUها و مانیتورها منتقل کنید که ممکن است میلیون‌ها ترکیب سخت‌افزاری برای ساخت آن وجود داشته باشد. این کارها با استفاده از موتورهای گرافیکی پایدار و کار با طراحان GPU برای هدایت مطلوب و بهینه، ساده می‌شوند، اما در صورت استفاده از سخت‌افزار هدف سطح پایین‌تر و یا بالاتر، کار با آن یک دردسر غول پیکرخواهد بود. وسوسه برای قطع زاویه‌ها کاملا قابل فهم، اما ناامید کننده است. این تغییر و توسعه به PC می‌تواند انواع مشکلات را ایجاد کند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که البته محدود به این‌ها نمی‌شود:

  • محدودیت‌های رزولوشن و فریم
  • مسائل مربوط به صدا
  • بافت ضعیف HD
  • کاهش سرعت با جلوه‌های پیشرفته بصری
  • مشکلات چند نفره آنلاین

باید بدانید که این مشکلات محدود به سخت‌افزار نیستند. رابط کاربری طراحی شده برای یک کنترلر بازی به طور کلی کمتر کارآمد است و زمانی‌که تصمیم به استفاده از یک ماوس و صفحه کلید می‌گیرید، پلیرها را کاملا ناامید می‌کنند، به خصوص اگر بخواهند از کنترل‌های سفارشی استفاده کنند. این یک منبع مشترک اضطراب برای RPG‌های Bethesda است.

 

DRM اضافی برای پورت‌های کامپیوتر می‌تواند عملکرد ضعیف داشته باشد

قابلیت دسترسی به DRM اضافی و وضعیت عملکرد آن، واقعیت تاسف‌آوری است که پلت‌فرم PC را نسبت به کنسول‌ها بیشتر در معرض دزدی قرار می‌دهد. یوبی سافت(Ubisoft) مثال بزرگی برای این موضوع است که مجبور شد برای چند سال و نیز برای تمام نسخه‌های اصلی آن که با DRM غلط ارایه شد، اتصال آنلاین را به‌طور مداوم برای بررسی اعتبار‌های بازیکن انجام دهد.

به‌طور طبیعی، همه چیز خوب پیش نمی‌رود و بازیکنان از این‌که سرورهای DRM یوبی سافت دائما قطع می‌شود و یا به‌سادگی اجازه نمی‌دهد تا گیمر بازی را ادامه دهد، شکایت کردند. خوشبختانه به نظر می‌رسد که رویکرد غلبه بر پیشگیری از دزدی از رواج بیفتد (عمدتا به این دلیل که کار نمی‌کند)، اما با سیستم پیشرفته‌تر Denuvo جایگزین شده است که از توالی رمزنگاری برای بررسی حقوق گیمرها استفاده می‌کند.

این تأیید مبتنی بر رمزنگاری ممکن است ادعا کند که بازی‌ها را کند کرده و خواندن و نوشتن بیش از حد در هارد دیسک‌ها و SSDها را ایجاد می‌کند، هر چند خالق سیستم Denuvo این را انکار می‌کند.

گاهی اوقات توسعه‌دهندگان و ناشران فقط بی‌توجهی می‌کنند

برخی از بازی‌ها فقط در کنسول‌ها به فروش می‌رسند، به خصوص بازی‌های اکشن سوم شخص، بازی‌های ورزشی و مسابقات. این یک واقعیت غیر قابل انکار است که سخت است آن را نادیده بگیریم.

بر اساس گزارش VGChartz، نسخه‌های PC به بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده است. بعد از آن این نسخه تنها در صورتی‌که ناشر مطمئن باشد که به اندازه کافی پول برای توجیه هزینه‌های اضافی توسعه داشته باشد، منتقل می‌شود.

تمام این عناصر با هم ترکیب شده‌اند تا پورت‌های PC به‌عنوان یک منبع ثابت ناامیدی و سرخوردگی برای بازیکنان باشد. این یک پدیده جدید نیست، اما به نظر نمی‌رسد که از بین رفته باشد چراکه هر سال حداقل یک یا دو نسخه اصلی به کامپیوتر منتهی می‌شود که اغلب این کار با تاخیر انجام می‌شود و در عین حال با اشکالات بزرگ همراه هستند. تنها مشاوره‌ای که می‌توانیم به شما ارایه دهیم این است که به‌طور خاص از نسخه‌های چند پلت‌فرم استفاده کنید و تمامی جوانب را مورد بررسی قرار دهید.

3 در مورد “چرا برخی بازی‌های کنسولی پس از انتقال به PC دچار مشکل می‌شوند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH