اپل مشغول کار روی 3 کامپیوتر مک جدید با استفاده از پردازنده‌های کمکی ARM است

شرکت اپل به آهستگی در حال توسعه فرآیند طراحی تراشه خود است. این‌کار پیش‌تر در سال 2010 و با تراشه A4 آغاز شد و آخرین تراشه ARM این شرکت با نام A11 بیونیک نیز در گوشی‌های آی‌فون سال 2017 مورد استفاده قرار گرفت. در این وضعیت هم تلاش‌های اپل متوقف نشد و این کمپانی اقدام به ساخت پردازنده گرافیکی و تراشه عصبی هوش مصنوعی خود نمود. بر اساس یک گزارش جدید شرکت اپل با عرضه 3 نمونه از محصولات مک خود که احتمالا از پردازنده‌های سفارشی ARM این شرکت استفاده می‌کنند، قادر است فرآیند توسعه تراشه‌های خود را همچنان ادامه دهد.

گزارش جدید بلومبرگ نشان می‌دهد که در حال حاضر شرکت اپل مشغول کار بر روی 3 محصول مک جدید است که از تراشه‌های سفارشی بهره می‌گیرند؛ این در حالی است که همچنان پردازنده اصلی این دستگاه‌ها را شرکت اینتل تولید خواهد کرد. اکنون تنها مک‌بوک پرو و آی‌مک پرو از تراشه‌های سفارشی ARM برای امنیت بیش‌تر بهره می‌گیرند. مک‌بوک پرو شامل یک تراشه T1 است که عملکرد نوار لمسی (Touch Bar) و حسگر تاچ آی‌دی را مدیریت می‌کند و به جای ذخیره‌سازی اطلاعات اثرانگشت شما در حافظه SSD لپ‌تاپ، امکان ذخیره‌سازی آن در فضایی ایزوله شده و ایمن را فراهم می‌نماید. آی‌مک پرو شامل یک پردازنده کمکی T2 است که در لحظه داده‌ها را رمزگذاری کرده و در مقایسه با تراشه T1 فرآیندهای بیش‌تری نظیر میکروفون، دوربین و فن‌های خنک‌کننده را مدیریت می‌کند.

کلیه اخبار منتشر شده درباره کامپیوترهای مک جدید ممکن است تنها یک گمانه‌زنی باشند. اگرچه منابع اطلاعاتی بلومبرگ تصور می‌کنند که 2 نمونه از این محصولات ماهیت لپ‌تاپی خواهند داشت. فرآیند تولید یک مک بوک پرو جدید نیز در جریان است؛ لذا این دستگاه می‌تواند از نوع دسکتاپ باشد. لپتاپ‌ها نیز می‌توانند دستگاه‌هایی از طیف جدیدترین نمونه‌های توصیه شده برای جایگزینی مک‌بوک ایر تا یک مک‌بوک 12 یا 13 اینچی باشند.

شرکت اپل به دنبال یافتن راه‌هایی است تا وابستگی خود به تولیدکنندگان خارجی تراشه را کاهش دهد و در این راستا به آرامی مشغول کار روی پردازنده‌های تحت مالکیت خود برای استفاده در تعداد بیش‌تری از دستگاه‌هایش است. نزاع حقوقی این شرکت با کمپانی کوالکام روابط میان آن‌ها را بیش از پیش متزلزل کرده است. این در حالیست که پیش‌تر و در اواخر ماه نوامبر اپل در جستجوی یافتن راهکارهایی برای به حداقل رساندن استفاده پیوسته خود از محصولات اینتل بود. اکنون می‌دانیم که این اقدام احتمالا به دلیل وجود حفره‌های آسیب‌پذیری Spectre و Meltdown در تراشه‌های اینتل بود که کلیه دستگاه‌های اپلی را تحت تاثیر قرار داد.

2 در مورد “اپل مشغول کار روی 3 کامپیوتر مک جدید با استفاده از پردازنده‌های کمکی ARM است”

    1. شما تجربه استفاده از مک بوک داشتید که نظر میدید ؟ اگرهم داشتید پول زیادی برای هدردادن داشتید.با پولی که یک پایین رده مک قابل خرید است میتوان یک سیستم گیمینگ قدرتمند خرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH