پیشنهاد جدید برودکام برای خرید کوالکام: 82 دلار به ازای هر سهم!

مطابق گزارش جدیدی که دیروز منتشر شد، کمپانی برودکام قرار است قیمت پیشنهادی خود برای تصاحب کوالکام را از رقم فعلی 103 میلیارد دلار به 120 میلیارد دلار افزایش دهد. پیشنهاد 103 میلیاردی در پاییز امسال ارایه شد که پس از آن، کوالکام به این پیشنهاد جواب رد داد. حال در پیشنهاد جدید، 82 دلار برای هر سهم در نظر گرفته شده است.

در پیشنهاد قبلی، برودکام حاضر شد به ازای هر سهم 70 دلار بپردازد. در واقع هر سهم شرکت کوالکام در این معامله پیشنهادی معادل 60 دلار نقدی و 10 دلار از سهام شرکت برودکام است. پس از رد این پیشنهاد، برودکام در فکر ارایه پیشنهاد تازه‌ای بوده و قصد دارد به ازای هر سهم چیزی حدود 82 دلار بپردازد. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه مقدار از این رقم به صورت نقدی تحویل کوالکام شود. علاوه بر افزایش مقدار هر سهم، برودکام با ارایه پیشنهاد اغواکننده دیگری سعی در جلب توجه کوالکام و تصاحب این کمپانی دارد.

برودکام اعلام کرده که حاضر است خسارت ناشی از فسخ احتمالی قرارداد را افزایش داده و در صورت ناموفق بودن این قرارداد، 4 درصد کل رقم معامله را به عنوان خسارت به کوالکام پرداخت کند. بد نیست بدانید که در معاملات این‌چنینی به طور معمول 3 درصد از ارزش کل معامله به عنوان هزینه جبران خسارت فسخ قرارداد در نظر گرفته می‌شود. البته این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که آژانس‌های نظارتی ایالات متحده مخالف نهایی شدن این قرارداد باشند.

کوالکام به سهام‌داران خود اعلام کرده که برودکام تلاش می‌کند این کمپانی را با قیمتی ارزان تصاحب کند. پیش از این شنیده بودیم که تحلیل‌گران اعلام کردند اگر برودکام پیشنهاد خود را تا 80 دلار یا بیش‌تر برای هر سهم افزایش دهد، کوالکام مخالفتی با واگذاری نخواهد داشت. اگر این شایعات درست باشند، باید منتظر ارایه پیشنهادی جدید از سوی برودکام باشیم. انتظار داریم در صورت ارایه چنین پیشنهادی، کوالکام تسلیم خواسته‌های برودکام شود.

کوالکام  به‌خوبی می‌داند که تراشه‌های اسنپدراگون این شرکت در بیش‌تر اسمارت‌فون‌های جهان به‌کار رفته است. خود کوالکام منتظر مجوزهای نهایی آژانس‌های نظارتی چین است تا قرارداد خرید شرکت NXP که در حوزه تولیدات نیمه هادی فعالیت می‌کند با رقم 38 میلیارد دلار نهایی شود. ماه گذشته نهادهای نظارتی اروپایی صحت این قرارداد را تایید کردند. شهرت شرکت NXP به خاطر تولید چیپ‌های NFC است.

به‌روزرسانی: برودکام رسما پیشنهاد جدید خود را به کوالکام ارایه داد که در آن ارزش هر سهم 82 دلار در نظر گرفته شده است. ظاهرا این‌بار اوضاع کمی متفاوت بوده و برودکام 60 دلار از این رقم پیشنهادی را به عنوان ارزش سهام خود برگزیده و 22 دلار باقی‌مانده را بخش نقدی معامله در نظر گرفته است. برودکام اعلام کرده که این بسته “بهترین و در عین حال آخرین” پیشنهاد برای کوالکام خواهد بود.

با وجود این افزایش ارزش سهم، پس از آن‌که تحلیل‌گر معروف اپل یعنی مینگ چی کو اعلام کرد که اپل دیگر از مودم‌های کوالکام در نسخه CDMA آی‌فون‌های سال آینده خود استفاده نخواهد کرد، ارزش سهام کوالکام در بازار سرمایه به میزان 2.65 درصد کاهش یافت. بد نیست بدانید کوالکام در حال حاضر درگیر یک دعوای حقوقی با اپل است. ظاهرا این موضوع اپل را مجبور کرده که از دیگر تولیدکنندگان چیپ‌های موبایلی بخواهد که مودم‌های مورد استفاده در نسخه CDMA آی‌فون‌های 2018 را تامین کنند. مینک ادعا کرده که در همه آی‌فون‌های سال آینده از مودم‌های ساخت اینتل استفاده خواهد شد.

4 در مورد “پیشنهاد جدید برودکام برای خرید کوالکام: 82 دلار به ازای هر سهم!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH