با فناوری ISOCELL، کیفیت تازه‌ای را برای دوربین موبایل تجربه کنید

ISOCELL.

سامسونگ الکترونیکس تکنولوژی پیکسل جدید و پیشرفته ISOCELL را برای سنسور‌های CMOS معرفی کرد. این تکنولوژی جدید، حساسیت نور را افزایش می‌دهد و به طور قابل ملاحظه‌ای جذب الکترون‌ها را کنترل می‌کند که نتیجه آن دقت بالا در رنگ‌ها حتی در نور کم است. ISOCELL کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌بخشد و با این تکنولوژی جدید، کاربران موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها، می‌توانند تجربه جدیدی از عکس‌هایشان داشته باشند.

تائهون کیم، رییس قسمت بازرگانی سیستم LSI، گفت: “با پیشرفت‌هایی که در فناوری پیکسل و پردازش به وجود آمده‌است و با وجود دوربین‌های تبلت‌ها و موبایل‌ها، عکسبرداری از دنیای اطراف و اشتراک آنها آسان‌تر از هر موقع دیگری شده است.” او افزود: “فناوری ISOCELL، ابتکاری دیگر است که توانسته درجه کیفیت تصاویر را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و پیشرو بودن سامسونگ را در فناوری‌های سنسور‌ دوربین موبایل‌ها نشان می‌دهد.”

کیفیت سنسور دوربین با مقدار نوری که هر پیکسل دریافت می‌کند، مشخص می‌شود. رقابتی که در بازار برای افزایش رزولوشن دوربین و کیفیت عکس، بدون بزرگتر شدن خود دوربین وجود دارد، باعث شده پیکسل‌ها در حالیکه کوچکتر می شوند، کارایی بهتری پیدا کنند که این خود یک چالش و رقابت است.

 در رویارویی با این رقابت در گذشته، پیشرفت های قبلی در فناوری سنسور‌ها، متمرکز بر تقویت جذب نور هر پیکسل بود و فناوری پیکسل نیز از سیستم FSI) Front Side Illumination) به BSI) Back Side Illumination)، پیشرفت پیدا کرد که دیود‌های حساس به نور را در حداکثر بازدهی فتو‌الکتریک قرار می‌داد. در حالی که این سیستم BSI در زمان خود پیشرفت بسیار موثر و مفیدی بود، به دلیل کاهش مداوم اندازه پیکسل‌ها، محدودیت‌هایی در بهبود کیفیت عکس‌ها داشت.

ISOCELL

در راستای این پیشرفت‌های عظیم در افزایش کیفیت سنسور‌های دوربین موبایل‌ها، سامسونگ به توسعه نسل بعدی فناوری پیکسل اقدام کرد. تکنولوژی ISOCELL، یک مانع فیزیکی بین همسایگی پیکسل‌ها و جدا بودن آنها از هم ایجاد می‌کند. این جدا‌بودن یا ایزوله بودن پیکسل‌ها، باعث جمع‌آوری فوتون‌های بیشتر توسط میکرو لنز و جذب آنها توسط فتودیود پیکسل می‌شود که تداخل‌های الکتریکی نا‌خواسته بین پیکسل‌ها را به حداقل می‌رساند و ظرفیت (FWC) را به حداکثر می‌رساند.

در مقایسه با سیستم BSI، سیستم ISOCELL، تداخل‌ها را تا 30 درصد کاهش می‌دهد که موجب دقت بالاتر رنگ‌ها و تولید رنگ‌های واقعی با وضوح بیشتر می‌شود و ظرفیت کامل (FWC) را 30 درصد افزایش می‌دهد که تصویر پویاتری را رقم می‌زند.

به علاوه، دوربینی با فناوری ISOCELL، زاویه اشعه (CRA) را تا 20 درصد عریض‌تر می‌کند که کاهش ارتفاع ماژول دوربین را در پی دارد. این ویژگی در موبایل‌های باریک و کوچک کمک به سزایی می‌کند.

دوربین S5K4H5YB هشت مگاپیکسلی، اولین سنسور دوربین سامسونگ است که از پیکسل ISOCELL با اندازه 1.12 میکرو متری و اپتیکال 1.4 اینچی استفاده می‌کند. هم اکنون نمونه S5K4H5YB در حال توزیع بین مشتریان است و در  انتهای سال 2013 به تولید انبوه می‌رسد.

بنا بر گزارش شرکت تحقیقاتی Techno System Research، در سال 2014، 66 درصد از تلفن‌های هوشمند از سنسور‌های 8 مگاپیکسل یا بالاتر استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH