پتنت جدید ال‌جی یک اسمارت‌فون منعطف با نمایشگر سه صفحه‌ای را نشان می‌دهد

تقریبا تمام تولیدکنندگان مطرح دنیای موبایل از سامسونگ گرفته تا هواوی و حتی زد‌تی‌ای همگی در حال کار بر روی اسمارت‌فونی منعطف هستند که قابلیت تا‌شوندگی داشته باشد. قطعا مشکل اصلی سر راه این پروژه‌ها به نمایشگر این دیوایس‌ها مرتبط است. خلاقیت جالبی که در پتنت اسمارت‌فون منعطف ال‌جی به نمایش درآمده، تفاوت محصول ال‌جی را با دیگر تولیدکنندگان آشکار می‌سازد.

اخیرا پتنتی درخصوص اسمارت‌فون منعطف ال‌جی در دیتابیس سازمان جهانی حق مالکیت معنوی رویت شده که نشان می‌دهد محصول این غول کره‌ای از یک نمایشگر سه صفحه‌ای بهره‌مند است. درخواست ثبت اختراع برای بازرسی این پتنت در ماه دسامبر 2014 ثبت شد اما تاییدیه این پتنت در ماه نوامبر 2017 صادر شده و هم‌اکنون اطلاعاتی درخصوص آن منتشر شده است.

دستگاه ثبت شده در این پتنت به علاوه طرح‌های همراه آن در این مطلب نشان داده شده است. این طرح نمایشگری سه بخشی را نشان می‌دهد که ضخامت کمی داشته و مانند بروشور به طرف بیرون باز می‌شود. در حقیقت پتنت نمایشگر سه صفحه‌ای، خود شامل سه الگو برای نمایشگر است. در الگوی نخست، صفحه اصلی در میانه قرار داشته و یک دکمه فیزیکی هوم نیز در زیر این نمایشگر به چشم می‌خورد. در الگوی دوم و سوم، نمایشگرهای کناری به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته شده و بقیه صفحات پشت سر آن قرار گرفته‌اند به طوری که آن‌ها را می‌توان از زیر آن بیرون کشید.

از این نمایشگر سه صفحه‌ای زمانی که کاملا باز شده است می‌توان برای انجام امور مالتی تسکینگ بهره برد و زمانی می‌توان از حالت تک‌صفحه‌ای استفاده کرد که دو صفحه دیگر بسته شده باشد. به علاوه، نمایشگر سه صفحه‌ای لزوم برخورداری از یک نمایشگر واحد و بزرگ را مرتفع می‌کند؛ هرچند که در این صورت نسبت تصویر رقمی طولانی و بزرگ خواهد بود. تمام این صفحات لمسی هستند اما جزئیات بیش‌تری درخصوص آن‌ها در دسترس نیست.

اگر واقع‌گرایانه قضاوت کنیم نباید انتظار داشته باشیم که به این زودی شاهد به کارگیری فناوری این پتنت در اسمارت‌فون‌های تجاری باشیم. شاید نزدیک‌ترین طرح تجاری شده به این پتنت را بتوان در اسمارت‌فون اکسون M مشاهده کرد که سال گذشته معرفی شد. با این همه نمی‌توان این دیوایس را از لحاظ قدرت سخت‌افزاری در میان برترین‌ها قرار داد و از نحوه عملکرد کلی و استفاده از آن ابراز رضایت کامل کرد.

2 در مورد “پتنت جدید ال‌جی یک اسمارت‌فون منعطف با نمایشگر سه صفحه‌ای را نشان می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH