نوکیا کسب‌وکار بخش محصولات سلامت Withings را متوقف می‌کند

اواخر خرداد ماه سال 95 بود که کمپانی نوکیا پیشنهاد خرید شرکت فرانسوی Withings را که یکی از تولیدکنندگان محصولات سلامت محسوب می‌شود، با قیمت 191 میلیون دلار آمریکا ارایه داد. حال به نظر می‌رسد فنلاندی‌ها بنا به دلایل مشخصی قصد دارند کسب‌وکار این حوزه را متوقف کنند.

اندکی بعد از انجام این معامله، نوکیا اولین محصولات حوزه سلامت خود را عرضه کرد که شامل ساعت هوشمند، ابزارهای اندازه‌گیری وزن، دستگاه سنجش فشار خون و دیگر کالاهای مراقبتی بود. حتی فنلاندی‌ها نرم‌افزار سلامت Withings را نیز مجددا طراحی کردند. سرمایه‌گذاری در این بخش برای نوکیا که زمانی غول تکنولوژی محسوب می‌شد چندان مناسب نبوده است. اخیرا نوکیا در یک پست وبلاگی اعلام کرده که قصد دارد استراتژی‌های کسب‌وکار دیجیتال حوزه سلامت خود را بازنگری کند.

کمپانی فنلاندی اشاره کرد که این بازنگری با توجه به آپشن‌های استرتژیک و با در نظر گرفتن اهمیت بحث سلامت اعمال خواهد شد. البته نمی‌توان پیش‌بینی کرد که عواقب این کار در دیگر معاملات و تغییرات محتمل در کمپانی اثرگذار خواهد بود یا خیر. بیانیه صادر شده چندان واضح نیست اما هیچ کمپانی را نمی‌توان یافت که بخواهد استراتژی‌های خود را هنگامی که نتایج آن عالی بوده، دستخوش تغییر کند.

نوکیا از زمانی که Withings را تصاحب کرد هرگز مسیر آرام و شفافی را طی نکرده است. حتی آن‌ها به خاطر طراحی مجدد برنامه سلامت کمپانی فرانسوی و حذف برخی ویژگی‌های تجربی مقیاس‌های هوشمند این برنامه و البته عملکرد ناامیدکننده مالی با واکنش‌های بسیاری روبرو شدند. سه ماه پیش نوکیا اهداف و جزئیاتی از خرید کمپانی Withings را تشریح کرد که در آن اعلام شده شرکت مذکور را با قیمت 164 میلیون دلار تصاحب کرده است. به این معنا که آن‌ها مقدار دارایی‌های این شرکت را افزایش دادند.

هنوز زود است که بخواهیم در این مورد نتیجه‌گیری کنیم اما آن‌چه روشن است محصولات سلامت Withings به پروژه دوربین واقعیت مجازی Ozo می‌پیوندد تا در میان مشکلات موجود، بار سنگین دیگری روی نوکیا فرو بریزد. اخبار بازنگری در استراتژی‌های نوکیا بر این حکایت دارند که بیش از 400 فرصت شغلی به سبب همین موضوع از بین رفته است.

در حال حاضر دیگر بخش‌هایی که نوکیا در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده، به خوبی عمل می‌کنند و میزان ارزش سود سالانه آن‌ها چیزی در حدود 23 میلیارد دلار است که بیش‌تر از طریق کسب‌وکار ارتباطات چندملیتی به‌دست آمده است. یکی دیگر از منابع درآمدی نوکیا را باید به دریافت حق پتنت‌‌های فراوان فنلاندی‌ها در حوزه تکنولوژی دانست که سود سرشاری را نصیب این غول دوست داشتنی کرده است.

3 در مورد “نوکیا کسب‌وکار بخش محصولات سلامت Withings را متوقف می‌کند”

  1. گوشی هاش که حرف نداره واقعا
    من از خودم این حرفو نمیزنم اگه بتونید گوشی هاشو گیر بیارید و باهاش
    کار کنید متوجه میشید که چقدر این گوشی ها شمارا مجذوب سادگیش میکنه
    در عین سادگی پر کاربرد

  2. چند وقت دیگه هم اعلام میکنن تولید نوکیا متوقف شد
    وقتی ی بار رفته…امکانش هست بازم جمع کنه و دیگ نسازه گوشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH