سامسونگ در طراحی محصولات میان‌رده خود از نمایشگرهای بدون‌حاشیه استفاده می‌کند

هندست‌های میان‌رده سامسونگ هنوز هم ظرفیت بالقوه زیادی برای کاهش حواشی اطراف نمایشگر دارند

امروز رسانه‌های کره‌ای گزارشی پر سر و صدا منتشر کردند که سامسونگ از نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر برای ایجاد تحول در طراحی نمایشگرهای بی‌کران خود استفاده خواهد کرد؛ صفحه نمایشی که به همراه گوشی گلکسی S8 از محصولات این کمپانی ارایه شد.

گفته می‌شود این حرکت به منظور تمایز از برخی تولیدکنندگان مزاحم چینی لحاظ شده است که سهم شرکت سامسونگ از بازار کره و به شکلی فزآینده در خارج از کشور را به مخاطره انداخته‌اند. حرکت به سمت استفاده از نمایشگرهای بی‌کران یا سبک طراحی با انحنای مختصر و حداقل حواشی، مطمئنا به پیشروی سامسونگ در میان رقبای بی‌شمارش کمک می‌کند و احتمالا قیمت محصولات میان‌رده این شرکت که معمولا بالاتر از سایر رقبای چینی است را توجیه خواهد کرد.

با این‌حال در کل داستان برخی موارد نادرست به نظر می‌رسند. هیچ تردیدی وجود ندارد که سامسونگ استفاده از طرح مفهومی نمایشگر بی‌کران را در دستگاه‌های میان‌رده آینده خود آغاز خواهد کرد؛ در حالی‌که چیزهای دیگری را برای پرچم‌داران سال آینده خود در نظر گرفته که تنها در دوره زمانی مشخصی از صنعت گوشی‌های هوشمند مطرح خواهند بود.

به عنوان مثال در صورتی که گزارشات اخیر را به خاطر بیاورید، شرکت اپل طی 3 ماهه جاری با افت 40 درصدی میزان تقاضا برای گوشی آی‌فون X روبه‌رو شده و این موضوع سامسونگ را با تولید مازاد بر ظرفیت نمایشگرهای اولد مواجه نموده است (سامسونگ تنها تامین کننده نمایشگرهای مورد نیاز آی‌فون X بود و قرارداد اولیه برای فروش 70 میلیون واحد نمایشگر منعقد شده بود؛ رقمی که به نظر تحقق نخواهد یافت).

بنابراین ممکن است سامسونگ بخواهد با یک تیر چند نشان بزند. از یک سو دستگاه‌های میان‌رده خود را از محصولاتی با نمایشگرهای مسطح معمول متمایز نماید و از سوی دیگر حاشیه سودآوری خود در برابر محصولات تهدیدکننده چینی را تا حدودی تضمین کند؛ چرا که در غیر این صورت رقابت سختی با دستگاه‌های ارزان‌قیمت چینی خواهد داشت.

3 در مورد “سامسونگ در طراحی محصولات میان‌رده خود از نمایشگرهای بدون‌حاشیه استفاده می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH