بازار متنوع فروش لپ تاپ در جهان

همزمان با فراگیری و ورود نسل جدید اینترنت‌های پرسرعت به کشور، لپ تاپ بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت. لپ تاپ‌ها رایانه‌های شخصی و قابل حملی هستند که به دلیل وزن و حجم کم و عملکرد مطلوب به سرعت جای پای خود را در بازار لوازم الکترونیکی باز کردند. به مرور زمان غول‌های بزرگ تجاری از ایسوس تا اپل، حجم زیادی از تولیدات خود را به این وسیله اختصاص دادند. در سال 2017 آمار خرید و فروش لپ تاپ، چیزی حدود 209 میلیون دستگاه تخمین زده و به این ترتیب لپ تاپ به یکی از پرسودترین محصولات الکترونیکی تبدیل شد.

لپ‌ تاپ‌ها عمدتا متناسب با نیاز افراد به بازار تزریق می‌شود، مثلا لپ تاپ‌های مخصوص بازی، برای کسانی طراحی شده که شغل آن‌ها راه‌اندازی بازی‌های کامپیوتری است. یکی از این مدل لپ تاپ‌ها، ایسوس مدل G56Jk است که در سایت دیوار 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین نوع دیگری از لپ تاپ‌های مخصوص بازی با مارک دل مدل آی 7، مجهز به رم 6 گیگ و گرافیک 3 اینتل، یک میلیون و صد هزار تومان در این سایت به حراج گذاشته شده است.

لپ‌ تاپ‌های صنعتی، دیگر لپ‌ تاپ‌هایی هستند که عموما برای حفاظت از اطلاعات شرکت‌ها استفاده می‌شود. اچ پی، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ‌های صنعتی در دنیا است. چند ماه پیش البته طی خبری اعلام شد:« اچ پی به جاسوسی از کاربران به وسیله لپ‌تاپ‌هایش متهم شد.» قضیه از این قرار بود که حدود 500 دستگاه از لپ‌ تاپ‌های صنعتی اچ پی با استفاده از برنامه کی لاکر، اطلاعات کاربران را به راحتی در اختیار هکرها قرار می‌دهد. در ادامه اما این شرکت با انتشار اسامی لپ تاپ‌های مجهز به این برنامه، فایل آپدیت‌شده نرم افزار را در اختیار کاربران قرار داد. خرید و فروش لپ‌ تاپ‌ صنعتی در سایت‌ دیوار نیز امکان‌پذیر است. مثلا لپ تاپ صنعتی  hp 8760W

به همراه گارانتی و صفحه نمایش 17 اینچ، دو میلیون و 800 هزار تومان در این سایت قیمت‌گذاری شده است. بدنه این لپ تاپ آلومینیومی و سنگین و نمایشگر آن فول اچ دی است.

خرید و فروش لپ‌ تاپ در انواع دیگری هم صورت می‌گیرد؛ لپ‌ تاپ‌های نوت بوک، لپ تاپ‌هایی هستند که صفحه نمایش آن‌ها بین 7 تا 11 اینچ و وزن آن‌ها اصولا از 5/1 کیلو کمتر است. نوت بوک‌ها در مقایسه با دیگر انواع لپ‌ تاپ‌ها قیمت پایینتری دارند. در سایت دیوار نوت بوک i5 دارای رم8 و در مدل HP 8570P یک میلیون و 580 هزار تومان به حراج گذاشته شده است.

ماجرا به این چند مدل ختم نمی‌شود. مدل‌های مختلفی از لپ‌تاپ در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که صرفا جز «عجیب بودن» ویژگی خاص دیگری ندارند. ایسوس یکی از پیشتازان این عرصه است. لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GX800 در قسمت عقب خود مجهز به دستگاهی است که به وسیله مایعات، لپ تاپ را خنک نگه می‌دارد. لپ تاپ Predator 21X  با قیمت ۹۰۰۰ دلار، مدل بعدی از شرکت ایسر بود که تنها 5 نسخه آن به بازار آمد و همه آن‌ها هم به فروش رسید. این سری از لپ‌ تاپ‌ها، اولین نمونه لپ تاپ‌ با صفحه خمیده و بزرگترین لپ تاپ تولید شده بود. خرید و فروش لپ‌ تاپ‌های عجیب در ایران به صورت محدود از طریق سفارش از خارج کشور انجام می‌شود. مثلا در سایت دیوار، لپ تاپ گیمینگ پاور با کیبوردی مجهز به چراغ‌های سبز رنگ و رم 12 گیگ در مارک اچ پی، به قیمت 5 میلیون و 900 هزار تومان موجود است.

3 در مورد “بازار متنوع فروش لپ تاپ در جهان”

  1. لب تاب یا نباید بگیری یا میگیری یه سیستم درست حسابی بخری ..ضعیف باشه چیزی جز عصاب خوردی نمیزاره برای ادم همش هنگ …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH