ZTE از دو گوشی جدید به نام‌های بلید V9 و بلید V9 ویتا رونمایی کرد

کمپانی چینی ZTE معمولا با اسمارت‌فون‌های رقابتی‌اش شناخته می‌شود؛ از پرچم‌داران قدرتمند گرفته تا اسمارت‌فون‌های پایین رده، ویژگی مشترک همه آن‌ها ارایه مشخصاتی عالی با قیمتی رقابتی است. این کمپانی ساعاتی پیش و در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018 از دو اسمارت‌فون جدید به نام‌های بلید V9 و بلید V9 ویتا رونمایی کرد.

بلید V9 یک اسمارت‌فون واقعا براق است، دلیل این موضوع را می‌توان استفاده از شیشه در بخش پخش جلویی و پشتی و هم‌چنین یک فریم براق فلزی در میان این دو دانست. در بخش پشتی این هندست می‌توانیم یک دوبین دوگانه و هم‌چنین اسکنر اثر انگشت را مشاهده کنیم و بخش جلویی آن میزبان یک نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 و رزولوشن 1440 در 2160 پیکسل است.

در زیر قاب می‌توانیم چیپست اسنپدارگون 450 را مشاهده کنیم که هشت هسته پردازشی با سرعت 1.8 گیگاهرتز را در دل خود جای داده است. این هندست در دو نسخه روانه بازار می‌شود، نسخه پایه از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و نسخه قدرتمندتر از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد. هم‌چنین نیروی مورد نیاز این مجموعه سخت افزاری را یک باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد کرد.

در بخش دوربین یک سنسور 16 مگاپیکسلی وجود دارد که با یک سنسور 5 مگاپیکسلی که مسئولیت ثبت عمق میدان را برعهده دارد، همراهی می‌شود. گفته می‌شود این سنسور عملکرد خوبی در جذب نور محیطی داشته و می‌تواند تصاویر مناسبی را در محیط‌های کم‌نور به ثبت برساند. هم‌چنین در بخش جلویی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده شده است که برای یک اسمارت‌فون میان‌رده بسیار مطلوب است.

این اسمارت‌فون به صورت پیش‌فرض از اندروید 8 اوریو استفاده می‌کند، با این حال عدم پشتیبانی از USB نوع C می‌تواند یک نقطه ضعف محسوب شود. البته باید توجه داشت که این اسمارت‌فون از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی خواهد کرد!

بلید V9 ویتا را می‌توان نسخه تقلیل یافته و البته ارزان‌تر بلید V9 دانست. این هندست از یک نمایشگر 5.45 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 استفاده می‌کند. چیپست مورد استفاده در این اسمارت‌فون اسنپدارگون 435 است که هشت هسته پردازشی با سرعت 1.4 گیگاهرتز را در خود جای داده است.

بلید V9 ویتا در دو نسخه با رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 16 گیگابایتی و یا رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی در دسترس خریداران خواهد بود. اگرچه نمایشگر بلید V9 ویتا از بلید V9 کوچکتر است اما باتری به‌کار رفته در آن 3200 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که بیش‌تر از بلید V9 است. دوربین‌های در نظر گرفت شده برای این هندست در بخش پشتی از دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و در بخش سلفی نیز می‌توانیم یک دوربین 5 مگاپیکسلی را مشاهده کنیم.

بلید V9 و بلید V9 ویتا تنها در چند بازار محدود از جمله چین، قسمت‌هایی از اروپا و مکزیک عرضه خواهد شد. البته با توجه به کسب گواهی FCC توسط این دو هندست احتمالا شاهد عرضه آن در ایالات متحده نیز خواهیم بود. بلید V9 با قیمت حدودی 330 دلار و بلید V9 ویتا با قیمت 220 دلار روانه بازار خواهند شد.

3 در مورد “ZTE از دو گوشی جدید به نام‌های بلید V9 و بلید V9 ویتا رونمایی کرد”

  1. نمیدونم چه اصراریه هرچی گوشی چینی مثل زن فون، زد تی ای، هواویای سری میت و آنر و گوشیای قبلی ال جی و اچ تی سی پشتشون این خمیدگی تو شکم کار رو داره و اکثرا اونایی هم که سنسور اثر انگشت دارن گذاشتن پشت گوشی. به شخصه خیلی این طراحی رو زشت و تکراری میدونم. انگار که مجبورشون کردن اینجوری گوشی بسازن یا سوزنشون فقط رو این مدل طراحی گیر کرده. والا به خدا با این طراحیاشون…

  2. طراحیش که بنظر در ظاهر بد نیست ولی قیمتش زیاد رقابتی نیست بویژه تو امریکا و اروپا خدمات سایر کمپلنیها خیلی گسترده تراز کمپانیهای چینیه. همین الان برین فروم نکسوس 6پی تو xda میبینین با اینکه نکسوس گوشی گوگله گ کلی از طرفش حمایت میشه و هواوی هم مثلا بزرگترین تولیدکننده گوشی در چین هست بازهم اکثر اونایی که آمریکا هستن اکثرا از خدمات بد هواوی ناراحتن و حتی طوری میگن که انگار مشابهش رو ندیدن(مثلا هواوی گوشی یکیشون که خراب شده بود رو جهت گارانتی تعویض گرفته بود و دو هفته طول داده بود(تو ایران همین که قبول کنن کلاهمون رو میندازیم هوا!) و طی این مدت گوشی جایگزین (تو ایران نمیدونیم چی هست اصلا!) هم نداده بودن بعد هم تعویض کرده بودن این یکی هم خراب شده بود دوباره برده بود اونا تو این مدت گوشی قبلی رو درست کردن همون رو بهش دادن شاکی بود!) حالا ZTE که قطعا خدماتش کمتر نباشه بهتر نیست در نتیجه با این قیمت نباید منتظر معجزه باشه چون فاصله اش با بهترینن پرچمدارها 100 دلاره!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH