هوش مصنوعی در فلاش جدید کانن به کمک عکاسان مبتدی می‌آید

اخیرا کانن یک فلاش الکترونیکی با نام 470EX-AI را به دنبال تکامل سیستم دوربین‌های DSLR، معرفی کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی، این امکان را برای عکاسان مبتدی فراهم می‌کند تا بتوانند تصاویر باکیفیتی را به ثبت برسانند. 470EX-AI بیشتر برای مبتدیان و افراد علاقه‌مند به عکاسی طراحی شده است تا بتوانند با کمک آن زاویه صحیح تابش نور فلاش را به صورت اتوماتیک تنظیم کنند.

یکی از اشتباهات رایج عکاسان تازه‌کار در زمان عکاسی هدایت مستقیم جهت فلاش بر روی سوژه است که در نهایت موجب ایجاد سایه‌های خشن و غیر طبیعی در تصاویر می‌شود. در حالی‌که اگر این نور به سمت بالا هدایت شود، نور از سمت سقف منعکس شده و از این طریق شاهد خلق تصاویری طبیعی‌تر خواهیم بود.

تکنولوژی جدید به کار گرفته شده در کانن قادر به اندازه‌گیری فاصله بین فلاش و سوژه مورد نظر و نیز محاسبه فاصله بین فلاش و سقف به منظور تعیین زاویه‌یابی مطلوب است. 470EX-AI، همچنین برای جلوگیری از بروز خطاهای احتمالی در تنظیم جهت مناسب فلاش، به‌صورت خودکار سر فلاش را در جهت موقعیت صحیح هدایت می‌کند.

یکی دیگر از نکات جالب استفاده شده در طراحی این فلاش مبتنی بر هوش مصنوعی این است که اگر کاربر جهت فعلی را به یک جهت دیگر تغییر دهد (به‌عنوان مثال آن را از حالت عمودی به افقی تغییر دهد)، از آن‌جایی‌که این فلاش جهت قبلی را ذخیره کرده است بنابراین می‌تواند مجددا به زاویه قبلی بازگردد. همچنین اگر برای تهیه تصاویر سلفی آن را به سمت خود بچرخانید، جهت فلاش به صورت خودکار تغییر می‌کند. کانن به منظور جلوگیری از بروز مشکل در زمان استفاده از این فلاش و ممانعت از افزایش بیش از حد دما، به کاربران توصیه می‌کند تا از باتری‌های لیتیوم‌یونی استفاده کنند.

این فلاش همچنین از حالت کاملا اتوماتیک پشتیبانی می‌کند و از این طریق به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند به صورت دستی زاویه مورد نظر خود را تنظیم کند.

3 در مورد “هوش مصنوعی در فلاش جدید کانن به کمک عکاسان مبتدی می‌آید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH