با 5 ویژگی برجسته سونی اکسپریا XZ2 آشنا شوید

گوشی سونی اکسپریا XZ2 در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی شد. به این بهانه شما را با بهترین ویژگی‌های این گوشی جدید آشنا می‌کنیم. پس با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با پنج ویژگی برتر گوشی XZ2 آشنا شوید.

  1. فیلم‌برداری فول ‌اچ‌دی با نرخ خارق‌العاده 960 فریم بر ثانیه

سال گذشته بود که سونی دنیای گوشی‌های هوشمند را با معرفی گوشی اکسپریا ZX پریمیوم که دارای قابلیت فیلم‌برداری با نرخ 960 فریم بر ثانیه بود، شوکه کرد. این حقیقتا یک دستاورد بزرگ برای هر دوربینی محسوب می‌شود چه برسد به اینکه تنها یک گوشی هوشمند باشد. به طور معمول تنها یک دستگاه بسیار گران‌قیمت قادر به ارایه چنین نرخ فریمی برای فیلم‌برداری است. البته کیفیت تصویر‌برداری با رزولوشن 720 پیکسلی هرچند خیلی بد نبود اما برای صنعتی که در حال حرکت به سوی 4K است، جلوه چندان مناسبی نداشت.

اما امسال XZ2 و XZ2 کامپکت به این هدف نیز رسیده‌اند. هر دو مدل، نرخ تصویر‌برداری با 960 فریم بر ثانیه را همچنان دارا هستند با این تفاوت که اکنون شما می‌توانید از کیفیت فول اچ‌دی برای خلق ویدیو‌ها بهره بگیرید؛ هرچند که مدت زمان تصویر‌برداری با این نرخ از شش ثانیه در کیفیت اچ‌دی به سه ثانیه در کیفیت فول اچ‌دی کاهش یافته است با این حال هنوز هم نشان از توانایی حیرت‌انگیز شرکت سونی و گوشی‌هایش دارد. اگر شما یک تولید کننده کلیپ‌های ویدیویی هستید یا به کار ویدیو بلاگ می‌پردازید و علاقه‌ دارید تجارب جدیدی را در ویدیو‌های خود مشاهده کنید، پس باید بدانید که این گوشی یک دارایی ارزشمند برای‌تان محسوب خواهد شد.

  1. بازسازی موتور ارتعاشی (Reactive vibration motor)

فناوری‌های لمسی (Haptics) هرساله بهتر می‌شوند. اکنون شما می‌توانید تفاوت بین Tap و Buzz را در دستگاه خود درک کنید. شرکت‌هایی مانند اپل این ویژگی مهم بازارپسندانه را در محصولات خود به قدری خوب و با کیفیت ساخته‌اند که شما می‌توانید تفاوت اعلان‌های اپلیکیشن را بر اساس قدرت فناوری‌ لمسی یا هپتیک درک کنید.

سونی می‌خواهد یک گام دیگر به جلو نهد و با طراحی مجدد موتور‌های ارتعاشی موجب واکنش به فیلم، موسیقی، بازی‌ها و دیگر رسانه‌های تصویری شود. این شرکت دوست دارد که برای لذت بیشتر، شما را درون این رسانه‌ها غوطه‌ور سازد و این یک طرح بی‌نظیر است. تصور کنید شما دوست دارید در زمان تماشای یک فیلم یا در حین گوش دادن به موسیقی، کنترل کاملی بر گوشی خود نیز داشته باشید در این‌جاست که سونی به کمک شما آمده و یک نوار‌ لغزنده در اختیار شما گذاشته است تا به دلخواه میزان هپتیک را تغییر دهید.

  1. ارتقا تصویر‌برداری سه بعدی

آخرین محصول از خط تولید XZ، قابلیت تصویربرداری سه بعدی را در اختیار ما قرار داد که به کاربران این امکان را می‌داد تا با استفاده از دوربین پشتی گوشی اقدام به ایجاد تصاویر سه بعدی از اشیا یا اشخاص نمایند. تنها چند بار چرخیدن در اطراف سوژه کافی بود تا یک تصویر سه بعدی قابل ویرایش از آن خلق شود و شما به راحتی آن را به محیط نرم‌افزار‌های طراحی مدل‌های سه بعدی مانند مایا (Maya)، بلندر (Blender) و یونتی (Unity) برده و استفاده کنید. خب خبر خوب اینجاست که سونی برای راحتی بیشتر برای تهیه تصاویر سه بعدی، دوربین جلو را نیز برای انجام این فرایند فعال کرده است تا بتوانید سلفی‌های سه بعدی نیز بگیرید!

سونی همچنین کیفیت این مدل‌های سه بعدی را افزایش داده است تا دوربین بتواند جزییات بیشتری از سوژه مورد نظر را ثبت کند. به طوری که دوربین جلو نیز مدل سه بعدی بسیار تمیز و خوبی ایجاد می‌کند و حتی با انتقال به برنامه‌های مدل‌سازی بسیار با کیفیت و عالی هستند. مطمئنا اغلب کاربران از این قابلیت استفاده خواهند کرد و خب تقریبا همه می‌دانند مدل‌سازی سه بعدی کاری حقیقتا طاقت فرساست و با این امکان کار طراحان مدل‌های سه بعدی نیز بسیار آسان‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

  1. ضبط ویدیو 10 بیتی 4K HDR

در سال 2017 بسیاری از تولید‌کنندگان ویدیو از توانمندی GH5 پاناسونیک استفاده کردند، زیرا قادر به ضبط ویدیو‌های 10 بیتی 4K است. با اینکه تعداد بسیار محدودی از دوربین‌ها چنین توانایی دارند، سونی با قرار دادن آن درون گوشی‌های XZ2 و XZ2 کامپکت، قدرت خود را بار دیگر نشان داده است چون در حال حاضر هیچ گوشی دیگری چنین امکانی را ندارد. البته شاید شما تمام ویدیو‌های خود را با گوشی نگیرید اما در هر حال وجود چنین گزینه قدرتمند و باارزشی در دستان شما برای کار‌های فیلم برداری غنیمت بزرگی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید این ویدیوها را در سیستم‌هایی با قابلیت پخش HDR، به نمایش در‌آورید. حتی امروزه یوتیوب نیز از فایل‌های HDR پشتیبانی می‌کند که به این معنا خواهد بود که کاربران و تولید‌کنندگان در این پلتفرم، می‌توانند از مزایای فوق‌العاده این فایل‌ها بهره‌مند شوند.

  1. اسپیکر دوگانه جلو و DAC داخلی

سونی در جلوی این دستگاه اسپیکر‌های دوگانه نصب کرده است تا بهترین تجربه صوتی ممکن را برای شما فراهم سازد. این امکان با DAC داخلی همراه شده است تا کیفیت صدا را برای موزیک و ویدیو افزایش دهد. اما متاسفانه سرانجام این‌بار جک هدفون 3.5 میلیمتری از اطراف گوشی حذف شده است. با این حال امید می‌رود وجود DAC داخلی و پشتیبانی از کد‌های صوتی با کیفیت بسیار بالا مانند aptX HD، کمک کند تا کاربران حس بهتری نسبت به توانایی‌های سیستم‌های بی‌سیم پیدا کنند. سونی همچنین به همراه هر دستگاه یک دانگل نیز در جعبه قرار داده است تا کلیه فرایند‌های صوتی مورد نظر به کمک خود گوشی انجام شود.

این پنج ویژگی مهم گوشی‌های هوشمند جدید سونی اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت بود. البته ویژگی‌های بسیار دیگری هنوز ناگفته مانده است که به یک بررسی کامل و جامع نیاز است ولی تا آن زمان شما می‌توانید در این مطلب کمی بیشتر با قابلیت‌های گوشی‌های جدید XZ2 سونی آشنا شوید.

4 در مورد “با 5 ویژگی برجسته سونی اکسپریا XZ2 آشنا شوید”

  1. مورد 6 هم اضافه کنید : ارتقا تصاویر معمولی به HDR با کمک موتور x reality و بنمایش در اوردن بهترین کیفیت با رنگ های غنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH