تحقیقات نشان داد عمر استفاده از محصولات اپل نزدیک به چهار سال است

امروزه قیمت بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی به شدت بالا رفته است و این امکان برای همه کاربران فراهم نیست که هر ساله اقدام به تعویض و خرید مدل جدید دستگاهی که بازار می‌آید، نمایند.

مخصوصا اگر در مورد محصولی چون گوشی‌های آی‌فون اپل صحبت کنیم که آی‌فون X آن بیش از 999 دلار است. به علاوه باید یادآور شویم که آی‌فون‌‌های قبلی نیز عموما با قیمت 599 دلار به بالا عرضه شده‌اند.

به دلیل همین موضوع، کاملا قابل درک است که بسیاری از کاربران، پیش از آنکه مجددا به فکر تغییر دستگاه خود بیافتند، تا مدتی طولانی از آن استفاده کنند و سپس برای خرید یک مدل جدید اقدام نمایند. اما دقیقا تا چه مدتی یک کاربر از دستگاه خود نگهداری و استفاده می‌کند؟

خب در ابتدا شاید پاسخ به این سوال کمی سخت باشد چرا که این زمان از یک مشتری تا مشتری دیگر فرق می‌کند. با این حال Horace Dediu یکی از تحلیلگران Asymco، در این رابطه گفته است که با بررسی آمار‌های عمومی منتشر شده، محاسبات او نشان می‌دهد که عمر استفاده از محصولات اپل به طور میانگین نزدیک به چهار سال است.

Dediu، محاسبات خود را بر اساس آمار و ارقام فروش شرکت اپل در دوره‌های سه ماه براساس تعداد دستگاه فروخته شده انجام داده است. به علاوه آمار تعداد دستگاه‌های فعال نیز که اپل اخیرا تعداد آن‌ها را بیش از 1.3 میلیارد عدد عنوان کرده، در محاسبه دخالت داده شده است.

طبق گفته Dediu، با دانستن تعداد دستگاه‌های فعال و تعداد دستگاه‌های فروخته شده می‌توان به طور تقریبی میانگین عمر دستگاه‌ها را تخمین زد.

نکته جالب توجه این است که با بررسی‌های هر سه ماه، اثبات شده است که کاربران اپل دستگاه‌های خود را بیش از پیش نگه می‌دارند و دیر‌تر اقدام به خرید مدل جدید می‌نمایند. اکنون باید بررسی کرد که آیا این امر به علت افزایش کیفیت محصول، قطعات و طراحی کاربرپسند‌تر آن است یا به علت قیمت بسیار بالا و خالی شدن جیب کاربرانش!؟

6 در مورد “تحقیقات نشان داد عمر استفاده از محصولات اپل نزدیک به چهار سال است”

  1. اتفاقا اپل عمرا محصولاتش خوبه با این که اصلا ازش خوشم نمیاد ولی این یه مورد نمیشه قبول نکرد

  2. تحقیقاتشون مشکل داشته من الان ایفون سال ۲۰۰۴ میبینم مثل ساعت داره کار میکنه ولی سامسونک بود تا الان ترکیده بود

    1. منظور عمر دستگاه نیست. مدت زمان استفاده کاربران از دستگاه های اپل به طور میانگین چهار سال است. به این معنا که کاربر بعد از چهار سال حتی اگر مثل ساعت کار کنه باز میره یه مدل جدید میخره!

    2. اپل سال 2007 شروع به فروش گوشی هوشمند کرده

      خوبه قبل از اینکه طرفداری یکجانبه کنیم، حواسمون به اطلاعات ارائه شده باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH