ویوو Apex

عرضه رسمی ویوو Apex با اسنپدراگون 845؛ آغاز تولید انبوه در اواسط سال 2018

کمپانی ویوو رسما از گوشی ویوو ایپکس در کشور چین رونمایی کرد. این دستگاه نه تنها دارای نسبت شگفت‌انگیز نمایشگر به بدنه 91 درصدی است؛ بلکه از تراشه اسنپ‌دراگون 845 نیز استفاده می‌کند. همچنین این هندست مجهز به اسکنر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش و یک دوربین سلفی در بخش فوقانی دستگاه است.

ویوو ایپکس دارای یک نمایشگر اولد 5.99 اینچی با فناوری COF است. تولیدکننده چینی به منظور ارایه تجربه کاربری تمام‌صفحه، حسگرهای محیطی و مجاورت را در زیر صفحه نمایش دستگاه تجمیع نموده است. با قرارگیری قسمت گوشی و بلندگو در زیر نمایشگر، ابعاد آن به شکلی مضاعف افزایش پیدا می‌کند.

بر خلاف حسگر اثرانگشت مورد استفاده زیر نمایشگر گوشی ویوو X20 پلاس UD که تنها در یک نقطه از بخش پایینی صفحه نمایش قابل دسترس است، نیمی از فضای نمایشگر ویوو ایپکس با اسکنر اثرانگشت درون صفحه‌ای یکپارچه شده است. کمپانی ویوو این تکنولوژی را فناوری اسکن اثرانگشت نیم صفحه‌ای نام‌گذاری کرده و قابلیت مذکور از تشخیص چندین اثرانگشت پشتیبانی می‌نماید.

ضخامت حواشی در سمت چپ و راست بدنه دستگاه تنها برابر با 1.8 میلی‌متر است؛ در حالی‌که حاشیه پایینی گوشی 4.3 میلی‌متر پهنا دارد. ویوو ایپکس با ضخامت 7.8 میلی‌متری خود از سبک طراحی باریک بهره می‌گیرد. در لبه بالایی گوشی، دوربین سلفی مخفی شده قرار گرفته است که در مواقع لزوم می‌تواند راه‌اندازی شود و فعال‌سازی دوربین جلویی از بخش فوقانی دستگاه تنها 0.8 ثانیه زمان خواهد برد. تراشه اسنپ‌دراگون 845 ساخت شرکت کوالکام، قلب تپنده ویوو ایپکس را تشکیل می‌دهد.

با فناوری SIP، ویوو ایپکس تجربه صوتی Hi-Fi را در اختیار کاربران می‌گذارد. همچنین این هندست مجهز به 3 آمپلی‌فایر و مبدل دیجیتال به آنالوگ است. دوربین گوشی از قابلیت سوپر HDR که دارای محدوده دینامیکی تا سقف 14 مقدار شدت روشنایی است، پشتیبانی می‌کند. این ویژگی بر مبنای اصول ترکیب چند فریمی و بهینه‌سازی هوشمند در کنار طیف دینامیکی فوق‌العاده، تنظیمات چند فریمی، بهینه‌سازی مشخصه‌ها، تون رنگ‌های طبیعی و الگوریتم پیشرفته هوش مصنوعی استوار شده است.

هنوز ویوو هیچ‌گونه اطلاعاتی پیرامون میزان حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی داخلی، پیکره‌بندی دوربین‌های جلویی و پشتی و ظرفیت باتری اسمارت‌فون ایپکس ارایه نداده است. در جریان رویداد معرفی این گوشی، تولیدکننده چینی 2 موضوع عمده را مورد تایید قرار داد. اول این‌که ویوو ایپکس از تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 845 استفاده می‌کند و دیگر اینکه تولید انبوه این هندست در اواسط سال جاری آغاز خواهد شد. در زمان نگارش این مطلب، هیچ تاییدیه‌ای مبنی بر قیمت‌گذاری ویوو ایپکس در دست نیست. آیا شما هم منتظر عرضه اسمارت‌فون جدید کمپانی ویوو هستید؟

2 در مورد “عرضه رسمی ویوو Apex با اسنپدراگون 845؛ آغاز تولید انبوه در اواسط سال 2018”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH