هر آن‌چه که در مورد اپلیکیشن سکه باید بدانید

اپلیکیشن سکه جزو اپلیکیشن‌های جدید در حوزه تراکنش‌های مالی است که توسط شرکت به‌پرداخت ملت ارائه شده و خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن در مدت زمان اندکی که در مارکت‌های مختلف عرضه شده است، توانسته بیش از 1 میلیون کاربر جذب کند که با توجه به تبلیغات نسبتا اندک و امکانات آن عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

قطعا به خاطر دارید که تا چندی پیش برای انتقال وجه، پرداخت قبض و یا خرید شارژ باید زمانی طولانی را در صف دستگاه‌های خودپرداز سپری می‌کردید اما با پیشرفت‌های ایجاد شده و با عرضه کدهای USSD بسیاری از این تراکنش‌ها به شکل غیرحضوری انجام‌پذیر شدند. البته بعدها مشخص شد که این کدها نیز از امنیت بالایی برخوردار نبوده و بحث بین موافقان و مخالفان به حدی بالا رفت که بانک مرکزی وارد ماجرا شد و دستور به لغو کدهای مذکور داد.

در نهایت با مذاکرات مختلف، این مصوبه فعلا ملغی شده تا بعدا در مورد آن تصمیم‌گیری شود. در همین حین اپلیکیشن‌های مالی اوج گرفتند و استفاده از آن‌ها افزایش یافت. سکه نام یکی از این اپلیکیشن‌های مالی است که در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و هم‌چنین بیان ضعف‌های موجود در آن می‌پردازیم.

کارت به کارت با اپلیکیشن سکه

اولین ویژگی مهم در مورد اپلیکیشن سکه، قابلیت کاربردی انتقال وجه به صورت کارت به کارت است که معمولا مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد. اگر بانک مبدا شما یکی از موارد بانک ملت، ملی، پاسارگاد، تجارت، پارسیان، اقتصاد نوین، آینده، دی، سامان، انصار، بانک شهر، پست بانک، بانک مهر اقتصاد، سرمایه، قوامین، حکمت ایرانیان، صنعت و معدن، گردشگری، ایران زمین و خاورمیانه باشد، در این صورت می‌توانید به تمامی بانک‌های عضو شتاب تا سقف تعیین شده وجه انتقال دهید.

برای انتقال وجه از طریق برنامه مالی سکه ابتدا باید اطلاعات کارت خود و گیرنده را به همراه مبلغ مورد نظر وارد کنید و پس از بررسی اپلیکیشن و نمایش اطلاعات اولیه، نسبت به پرداخت از طریق درگاه موجود اقدام کنید. مهم‌ترین نکته در بررسی ما این بوده که مسئولین اپلیکیشن به شدت روی گرافیک و اختصاصی‌ بودن تمامی بخش‌ها تمرکز داشتند. این موضوع به وضوح در بخش‌های مختلف از جمله بخش نهایی پرداخت قابل مشاهده است و به نسبت دیگر اپلیکیشن‌های موجود در بخش مالی، در عین زیبایی ویژه‌اش از سادگی قابل توجهی برخوردار است.

در این بخش مشکل قابل توجهی مشاهده نشد اما فقدان بعضی از بانک‌های بزرگ کشور در لیست بانک‌های مبدا این اپلیکیشن به نظر موردی است که می‌بایست مرتفع شود تا کاربران بیشتری از این اپلیکیشن استفاده کنند.

شارژ کنید و شارژ شوید

بدیهی است که یکی از ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن‌های مالی بخش خرید شارژ باشد. کاربر در این بخش از اپلیکیشن سکه می‌تواند برای سه اپراتور اصلی موجود در کشور شارژ خریداری کند. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه و نمایش مقادیر مختلف شارژ، کاربر مبلغ موردنظرش را انتخاب می‌کند و سپس به بخش پرداخت هدایت می‌شود. پس از پرداخت موفق، شارژ خریداری شده تحویل کاربر می‌شود. در مورد خرید شارژ ایرانسل باید گفت که کاربران می‌توانند شارژ خریداری شده را به صورت شگفت‌انگیز دریافت کنند.

از دیگر نکات موجود در بخش شارژ اپلیکیشن سکه این است که کاربر برای خرید شارژ ایرانسل می‌تواند مبلغ دلخواه خود را وارد کند. مثلا به جای این‌که شارژ 2000 تومانی خریداری کنید، می‌توانید مبلغ 1678 تومان شارژ بخرید. بدیهی است که مبلغ پرداختی با 9 درصد مالیات محاسبه خواهد شد. این امکان برای دو اپراتور دیگر در دسترس نیست.

از مشکلات موجود در این بخش، عدم وجود امکان خرید شارژ شورانگیز رایتل است. به نظر می‌رسد اپلیکیشن سکه بیش از آن‌که بخواهد نقش رابط مالی را بازی کند و از این طریق کسب درآمد کند، سعی کرده است حضور ایرانسل را به عنوان یک شریک کاری خاطر نشان کند.

بسته اینترنت بخرید

از دیگر جمله ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن امکان خرید بسته‌های اینترنتی است. البته در حال حاضر این امکان تنها برای کاربران اپراتور ایرانسل وجود دارد اما به زودی در دسترس مشترکان دو اپراتور دیگر نیز قرار خواهد گرفت. کاربر می‌تواند در این بخش از اپلیکیشن سکه برای سیم‌کارت‌های اعتباری، دائمی و مودم‌های TD-LTE بسته اینترنتی خریداری کند.

نا گفته پیداست که نبود امکان خرید بسته‌های اینترنت همراه‌اول و رایتل یک اشکال بزرگ در این اپلیکیشن محسوب می‌شود. عدم وجود امکان خرید بسته اینترنت سایر اپراتورها یک مشکل بسیار بزرگ است که باعث می‌شود اپلیکیشن سکه بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کند تا خدماتی!

پرداخت قبوض

پرداخت قبوض مصرفی نیز از طریق این اپلیکیشن قابل انجام است. کاربران می‎توانند از طریق وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبوض خود را به صورت آنی پرداخت کنند و یا این‌که از طریق بارکدخوان این نرم افزار نسبت به پرداخت قبوض اقدام نمایند. البته قابلیت ذکر شده یکی از ویژگی‌های همه اپلیکیشن‌های مالی است و در مورد اپلیکیشن سکه برتری خاصی در این زمینه مشاهده نکردیم.

از دیگر قابلیت‌های این بخش، امکان مشاهده و پرداخت قبض موبایل دائمی همراه‌اول است که کاربر صرفا با وارد کردن شماره همراه خود، به صورت‌حساب میان‌دوره و پایان‌دوره دسترسی داشته و با انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌تواند پرداخت خود را به راحتی انجام دهد.

پرداخت تخلف رانندگی

از دیگر قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن سکه، امکان پرداخت جرائم رانندگی است که معمولا کاربران برای پرداخت این قبوض مشکلات زیادی دارند. یکی از مشکلات موجود در این زمینه تسویه زمان‌بر آن با راهنمایی و رانندگی است که به گفته مسئولین، تسویه پرداخت‌های صورت گرفته با این اپلیکیشن در اسرع وقت صورت می‌گیرد و کاربران در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

خدمات گردشگری اپلیکیشن سکه، تبلیغاتی و بدون جذابیت!

یکی از ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن سکه که در نگاه اول توجه ما را به خود جلب کرد، بخش گردشگری این اپلیکیشن بود. با این حال  پیش‌بینی ما بهتر از آن چیزی بود که در این برنامه وجود دارد. گویا مسئولین این اپلیکیشن صرفا یک رابط بین اپلیکیشن خود و یک شرکت گردشگری ایجاد کرده و از حضور کاربرانشان برای کسب درآمد بیشتر استفاده کرده‌اند. البته خدمات ارائه شده در سایت اینترنتی معرفی شده در این اپلیکیشن خدمات قابل قبولی است ولی بررسی‌های ما در مورد علت حضور این بخش در اپلیکیشن نتیجه‌ای نداشت.

ابتدا فکر می‌کردیم که خدمات ویژه‌ای به کاربران اپلیکیشن سکه ارائه می‌شود ولی نتوانستیم مورد قابل توجهی را در سایت مذکور پیدا کنیم. مسئولین این اپلیکیشن می‌توانستند با ارائه خدمات اختصاصی در این بخش و یا حداقل تعبیه محیط اختصاصی در خود اپلیکیشن چهره بهتری به این بخش ببخشند تا تصور کاربر نسبت به این بخش بهتر شود.

نیکوکاری کنید

از دیگر ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن سکه، امکان کمک به نهادها و موسسات خیریه مختلف در سرتاسر کشور است که به صورت پیش‌فرض در این اپلیکیشن حضور دارند. کاربر می‌تواند صرفا با انتخاب هر کدام از آن‌ها، نسبت به پرداخت وجه مورد نظر اقدام کند.

موجودی بگیرید

از دیگر ویژگی‌هایی که به‌تازگی به این اپلیکیشن اضافه شده است، بخش مشاهده مانده‌ حساب است. اکثر کارت‌های بانکی کشور در این بخش پشتیبانی می‌شوند و محدودیت خاصی برای کارت‌های بانکی ذکر نشده است. البته در بعضی از موارد این بخش به دلیل وجود خطای” انسداد از طرف بانک مرکزی” از دسترس خارج می‌شود.

جمع‌بندی

به طور کلی اپلیکینش سکه را می‌توان جزو نمونه‌های قابل اعتماد در بین اپلیکیشن‌های مالی ارزیابی کرد که این ارزیابی صرفا اتکای سکه به بانک بزرگی مثل بانک ملت است. در صورتی‌ که مسئولین این اپلیکیشن بتوانند تبلیغات بیشتری برای جلب اعتماد کاربران انجام دهند و استفاده از این اپلیکیشن را افزایش دهند، می‌توانند خدمات بیشتری را به کاربران ارائه کرده و این اپلیکیشن را بیش از پیش کاربردی کنند.

16 در مورد “هر آن‌چه که در مورد اپلیکیشن سکه باید بدانید”

  1. یوسف اسفندیاری مهنی

    اپلیکیشن سکه رمز ورود نداشت به همین خاطر سکه را حذف کردم اگه مثل همراه بانک رمز ورود داشت استفاده میکردم اما از این که گوشیم دست کس نااهل بیفته حسابم را خالی کنه میترسیدم که حذف کردم

    2
    1
  2. سلام دوستان
    چطوری میشه رمز ورود گذاشت برای سکه؟
    الان اگه گوشی مون بیفته دست کس دیگه ای که رمز ورود گوشی رو بدونه راحت میتونه وارد سکه بشه و تمام

    2
    4
  3. سجادممبینی

    سلام برنامه واقعا خوبیه فقط یچی رومن متوجه نشدم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم کد دعوت رو ک فرستادیم چطور باید وارد کنن وکجا واردکنن اگه اینم ی راهنمایی کنید ممنون میشم

    2
    3
  4. بنده بزرگترین ضرری ک خوردم از این برنامه بود ب اینصورت ک چن روز پیش کارت عابربانکم تقریبا بطور کلی خالی شد بعداز مراجعه ب پلیس فتا مشخص شد ک طرفی ک از حسابم سرقت کرده احتمالاازطریق هک این اپلیکشن تونسته حسابم خالی کنه چون امنیتش پایینه – بعدحسابش بکنین طرف اینقدر ناشی بوده ک مبلغ ب حساب خودش واریز کرده این یعنی این برنامه هیچ امنیتی نداره، الانم دنبال شکایت ودستگیری سارق هستم ک امروز پرونده ام کامل میشه و انشالله دستگیربشه دوستان در آخر میخام برام دعا کنین گیر بیفته و من ب پولهام برسم چون پول ۱ماه خرجی ی خانواده ۴نفره ک بچه مدرسه هم دارم بود والان برا خرج شکایتم از یکی از آشناها پول قرض کردم یعنی خدا سر شاهده پول خورد و خوراک این ماه ندارم بغیراز۲۰تومنی ک تو کارت مونده بود یه ۱ریالی هم دیگه ندارم خدا لعتتش کنه ک این بلا رو سرم آورد و خاک تو سر بانک های ایرانی ک ب این سادگی اطلاعاتشون دست هکرها میفته

  5. فریدون جودت

    سلام… خوبید؟ امکانش هست شما برنامه سکه رو نصب کنید و کد فعال سازی بگیرید و شخص دیگه ای با برنامه سکه شما از حساب کسی دیگه برداشت کنه؟ شما اصلا متوجه نشید

  6. من نمیتونم برنامه سکمو ب روز رسانی کنم گوشیم آیفونه چرا نمیتونم؟؟؟خودش پیام به روز رسانیو داده میشه کمکم کنید ممنون

    1
    2
  7. ی سوال داشتم من چهارتا تراکنش انجام دادم و جوایز بدونه قرعه کشی که گفته بود برای هیچ گونه تراکنشهای من نداد دلیلش چیست

    3
    2
  8. چرا به روز گزینه به روز رسانی نداری در صورتی که چند ماهه برنامه رو که باز میکنم اصلا کار نمیکنه و میگه به روز رسانی کنین
    من حتی چند بار برنامه رو پاک کردم دوباره نصب کردم ولی بازم نشد چه کار کنم؟

    5
    8
  9. عرفان مهرویی

    به نظرم این جور برنامه ها کلا هر برنامه اندرویدی رو گوشی خوب فقط جواب میده. گوشی خوب یعنی ال جی که به نظرم بهترین کارایی اندروید روی اونه

    11
    1
    1. دوست عزیز این برنامه ها روزی پایین رده های هواوی هم اجرا میشن
      ولی الان کی بحث برند زد الجی فن؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH