وقتی گوشی‌های بلک‌بری در اختیار جنایتکاران بین‌المللی قرار می‌گیرد!

شرکت فانتوم سیکیور (Phantom Secure)، یکی از مشهورترین شرکت‌ها در زمینه سفارشی‌سازی و فروش گوشی‌های بلک‌بری است. در این شرکت، گوشی‌های بلک‌بری حتی از آنچه کارخانه ساخته است، امن‌تر می‌شوند. آنها دوربین و میکروفون را حذف می‌کنند و پیام‌های امن تنها از طریق شبکه‌های خصوصی، ارسال می‌شوند.

در حالی‌ که ممکن است این‌چنین گوشی‌هایی برای تاجران و سیاست‌مداران جالب به نظر برسد، اما طبق گزارش منتشر شده در روز یک‌شنبه، ظواهر امر حاکی از آن است که به جای شخصیت‌ها و صاحب منصبان، این دستگاه‌ها مورد استقبال گروه‌های خلافکار و مافیایی قرار گرفته است!

طبق تحقیقات میدانی هفته گذشته دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در حوزه جنوبی ایالت کالیفرنیا، وینست راموس، بنیانگذار و مدیرعامل فانتوم سیکیور، به انجام جرایمی چون اخاذی و زد‌وبند‌ در سرمایه‌گذاری و قرارداد‌های اقتصادی و همچنین توزیع و هدایت سازمان یافته مواد مخدر، متهم شده است. در این دادرسی، راموس، متهم به معاونت و همکاری در این اقدامات خلاف‌کارانه اعلام شده بود. به علاوه اعلام شده که شرکت فانتوم سیکیور به عنوان یک پوشش برای مخفی کردن این فعالیت‌های جنایی ایجاد شده است.

براساس این گزارش، در گوشی‌های سفارشی بلک‌بری ساخت این شرکت، علاوه بر دوربین و میکروفون، حتی سیستم‌های موقعیت‌یاب (GPS)، مرورگر‌های اینترنتی و سیستم‌های پیام‌رسان متداول نیز حذف می‌شدند و به جای آن نرم‌افزار پیام‌رسان رمز‌نگاری شده Pretty Good Privacy یا به طور اختصاری PGP، نصب می‌شد و پیام‌ها از طریق شبکه‌های خارج از ایالات متحده ارسال می‌گردید و نکته جالب‌تر اینکه اگر یکی از این گوشی‌ها توسط نیروی‌های دولتی مجری قانون، ضبط و مصادره می‌شد، می‌توانستید از راه دور، توسط فانتوم سیکیور، اقدام به پاک کردن حافظه و اطلاعات گوشی نمایید!

راموس روز پنج‌شنبه گذشته بازداشت شد و درخواست شکایت توسط مامور ویژه اف‌بی‌آی، نیکولاس شیورون، تنظیم شده است و شامل جزییاتی از سواستفاده‌های صورت گرفته توسط گوشی‌های بلک‌بری سفارشی‌سازی شده توسط فانتوم سیکیور است که در اختیار کارتل‌های بزرگ مواد مخدر و باند‌های جنایتکاری بین‌المللی قرار گرفته است. گفته می‌شود بیش از بیست هزار دستگاه تاکنون مورد سواستفاده قرار گرفته که حدود نیمی از آنها در کشور استرالیا فعال بوده‌اند!

3 در مورد “وقتی گوشی‌های بلک‌بری در اختیار جنایتکاران بین‌المللی قرار می‌گیرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH