دولت فنلاند 3.3 درصد از سهام شرکت نوکیا را خریداری کرد

دولت فنلاند با پرداخت مبلغ 844 میلیون یورو حدود 3.3 درصد از سهام کمپانی نوکیا را خریداری کرد تا از این طریق بتواند نفوذ خود را بر روی این شرکت افزایش دهد. فنلاندی‌ها که برای انجام این معامله از بازوی سرمایه‌گذاری خود یعنی شرکت Solidium استفاده کردند، اکنون تمرکز خود را بر روی بازار‌های ارتباطی منعطف کرده است.

Antti Makinen به عنوان مدیر عامل شرکت سالیدیوم در گفت‌وگوی خود با رویترز اعلام کرد:

ما معتقدیم که این یک سرمایه‌گذاری مثبت خواهد بود. باید به این نکته دقت داشت که نوکیا بزرگ‌ترین شرکت فنلاند است اما مالکیت و تاثیر‌گذاری فنلاند بر روی آن بسیار محدود است.

آیا این به معنای تلاش فنلاند برای بازگشت به دوران باشکوه حکومت خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است؟جواب مشخص است. به هیچ عنوان! گوشی‌های تحت برند نوکیا هم‌اکنون توسط یک شرکت به اسم HMD Global تولید می‌شوند و این معامله هیچ ربطی به این شرکت و گوشی‌های تولیدی‌اش و حتی تجارت موبایل ندارد.

امروزه این شرکت خوش‌نام فنلاندی بر روی تجهیزات شبکه‌های سلولی و فعالیت‌هایی مانند اینترنت 5G کار می‌کند و اصلا کاری به گوشی‌های موبایل ندارد. ضروری است که بین شرکت نوکیا و گوشی‌های تلفن همراهی که تحت این برند تولید می‌شوند، تمایزی قائل باشیم. بخش موبایل نوکیا هم‌اکنون به طور کامل به مالکیت یک شرکت دیگر در آمده است.

2 در مورد “دولت فنلاند 3.3 درصد از سهام شرکت نوکیا را خریداری کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH