آموزش کامل فعال و رجیستر کردن گوشی‌های مسافری سامسونگ

در این مطلب آموزش قدم به قدم فعال سازی و رجیستر کردن گوشی های سامسونگ همچنین آموزش رجیستری گوشی سامسونگ به شکل مسافری و ارسال پستی را به شما آموزش می‌دهیم.

هرچند که از آغاز طرح رجیستری تاکنون حدود 5 سال می‌گذرد اما به علت تغییرات و تحولاتی که در این طرح اتفاق افتاده، هنوز هم عده بسیاری نمی‌دانند که گوشی تلفن همراهشان را باید به چه شکل رجیستر یا فعال‌سازی کنند.

واقعیت آن است که رجیستر کردن گوشی های تلفن همراه از هر برند همچون سامسونگ و شیائومی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، درواقع فرایند رجیستر کردن گوشی بسیار ساده و آسان است اما تغییرات متوالی این طرح موجب شده تا بسیاری اطلاعات نادرستی در مورد شرایط رجیستر کردن گوشی موبایل به ویژه از برندهای اپل و سامسونگ داشته باشند.

یکی از مشکلات طرح رجیستری، ورود غیرمجاز تلفن همراه از رویه مسافری بود که اجازه می‌داد تا افراد سودجو بتوانند تعداد زیادی گوشی از برندهای مختلف را از این رویه وارد و آن‌ها را رجیستری کنند.

اما حالا همه گوشی‌های وارد شده به کشور رجیستر می‌شوند و شما تنها آموزشی که باید دریافت کنید، نحوه فعال کردن گوشی‌ها است. البته اگر قصد وارد کردن گوشی را دارید، داستان متفاوت است. شما می‌توانید به صورت مسافری یک تلفن همراه به کشور وارد و برای رجیستر کردن آن نیز اقدام کنید.

همچنین ممکن است یک تلفن همراه از خارج از کشور برای شما هدیه فرستاده باشند که مجبور می‌شوید آن را رجیستر کنید، به جز این دو مساله، دیگر نیازی به رجیستر کردن تلفن همراه در داخل کشور نیست. در عین حال موضوع هزینه رجیستری گوشی هم برای بسیاری از کاربران شفاف نیست که ما پیشتر مطلبی در این خصوص نوشته‌ایم.

حال ما در این مطلب هر سه روش را برای گوشی‌های سامسونگ به شما آموزش می‌دهیم. درواقع اگر شما یک گوشی سامسونگ دارید و به دنبال فعال کردن یا رجیستری کردن آن هستید، در این مطلب تمام آموزش‌های لازم و به‌روز را دریافت خواهید کرد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

آموزش استعلام اصالت و فعال کردن گوشی های سامسونگ

اگر به دنبال خرید یک تلفن همراه هستید، طبیعتا انتخاب شما در میان مدل‌های رجیستری شده است. برخی از فروشندگان نامعتبر، گوشی‌های رجیستر نشده را نیز به کاربران می‌فروشند که خرید آن‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

اما به هر شکل اگر قصد خرید تلفن همراه داشتید، باید تلفن همراه خود را فعال کنید. گوشی‌های مختلف را می‌توان به صورت حضوری یا اینترنتی خرید، تقریبا تمامی مدل‌های اینترنتی نیاز به فعال شدن دارند که این کار به عهده شماست. در خرید حضوری هم می‌توانید خود گوشی‌تان را فعال کنید ولی معمولا فروشندگان خودشان این کار را انجام می‌دهند.

البته شما در هنگام خرید اصالت گوشی را باید استعلام کنید، توجه داشته باشید که حتی اگر از دوستان یا آشنایان خود تلفن همراه خریداری می‌کنید، نیاز به تایید اصالت کالا وجود دارد.

روش تعیین اصالت گوشی سامسونگ

برای تعیین اصالت گوشی راه‌های مختلفی وجود دارد اما ساده‌ترین و راحت‌ترین روش گرفتن شماره کد دستوری سامانه همتا است، به این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. کد دستوری #7777* را با یک شماره دلخواه شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را بزنید.
  2. گزینه 1 به معنای استعلام اصالت تلفن همراه را وارد کرده و ارسال را بزنید.
  3. کد 15 رقمی IMEI دستگاه را وارد کنید. (این کد بر روی جعبه نوشته شده یا می‌توانید با کد دستوری #06#* این کد را به دست بیاورید)
  4. درصورتی که کد IMEI را درست وارد کرده باشید، پیامک استعلام اصالت گوشی برایتان ارسال می‌شود.

فعال کردن گوشی‌های سامسونگ

حال که از اصالت گوشی مطمئن شدید زمان فعال‌سازی آن است، در هنگام خرید حتما پس از استعلام اصالت گوشی‌های سامسونگ، در همان فروشگاه گوشی را فعال کنید. برای فعال کردن گوشی های سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

1- کد دستوری #7777* را با یک شماره دلخواه شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را بزنید.

رجیستری گوشی سامسونگ

2- گزینه 2 به معنای فعال‌سازی تلفن همراه را وارد کرده و ارسال را بزنید.

رجیستری گوشی سامسونگ

3- کد 15 رقمی IMEI دستگاه را وارد کنید. (این کد بر روی جعبه نوشته شده یا می‌توانید با کد دستوری #06#* این کد را به دست بیاورید)

رجیستری گوشی سامسونگ

4- شماره سیمکارتی قصد فعال کردن گوشی با آن را دارید را وارد کنید.

5- شماره موبایل را چک کرده و در صورت صحیح بودن شماره، عدد 1 را وارد کنید.

6- حال یک کد فعال‌سازی برای شماره‌ سیمکارتی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، آن کد را وارد کنید.

7- پیامی دریافت خواهد کرد که در آن کد IMEI و شماره سیمکارتی که می‌خواهید با آن گوشی را فعال کنید نشان داده می‌شود، این دو شماره را بازبینی کرده و در صورت تایید عدد 1 را وارد کنید.

رجیستر کردن گوشی برای مسافران خارجی

مسافران خارجی یا افرادی که در سفر خارجی خود گوشی تهیه کردند و می‌خواهند بیش از 30 روز در کشور از گوشی خود استفاده کنند، باید از رویه رجیستری مسافری اقدام کنند. اگر شما درون یک گوشی رجیستر نشده سیمکارت قرار دهید و از خط آن استفاده کنید، بعد از 30 روز خط سیمکارت قطع شده و دیگر راهی برای ریجستر کردن تلفن همراه وجود ندارد.

نکته بسیار مهم درخصوص رجیستر کردن تلفن همراه از هر برندی از جمله سامسونگ ، آن است که اطلاعات اولیه رجیستری باید در مبادی ورودی کشور ثبت شود.

مرحله اول: اظهار حضوری در مبادی ورودی

مسافرین خارجی یا شهروندانی ایرانی که در هنگام ورود به کشور، قصد وارد کردن دستگاه موبایلی که از خارج تهیه کردند را دارند و می‌خواهند بیش از 30 روز از آن دستگاه موبایل در داخل کشور استفاده کنند، باید نسبت به رجیستری کردن تلفن همراه خود در مبادی ورودی اقدام کنند.

در این مرحله فرد باید اطلاعات تلفن همراه خود از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافر ایرانی یا شناسه فراگیر برای اتباع، شماره شناسه گوشی، شماره تماس و دیگر اطلاعات مورد نیاز را به نمایندگی گمرک در مبادی ورودی کشور ارائه کنند.

مرحله دوم: پرداخت عوارض

پس از ثبت حضوری تلفن همراه در مبادی ورودی، تا یک ماه فرصت دارید که با مراجعه به سامانه پنجره واحد گمرک که به همین منظور ایجاد شده مراجعه کرده و نسبت به پرداخت عوارض ورود به کشور اقدام کنید.

برای رجیستر کردن گوشی سامسونگ پس از ثبت اطلاعات به صورت حضوری، مراحل زیر را انجام دهید:

1- از این لینک وارد سامانه گمرک شوید و کد IMEI گوشی خود را وارد کنید، همانطور که پیشتر گفتیم، کد IMEI گوشی بر روی جعبه وجود دارد، همچنین شما با شماره‌گیری کد #06#* می‌توانید کد IMEI گوشی را به دست بیاورید. نکته مهم در این بخش آن است که اگر گوشی سامسونگ شما دو سیمکارت بوده و شما قصد دارید هر دو سیمکارت آن را فعال کنید، باید با زدن علامت + در زیر کادر IMEI در سامانه گمرک و وارد کردن کد IMEI دوم گوشی، شکاف دوم سیمکارت را نیز فعال کنید.

رجیستری مسافری

2- در این مرحله پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیر این صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس بگیرید.

رجیستری مسافری

3- در این بخش مدل و مشخصات فنی گوشی را با اطلاعات صحیح وارد کنید. نکته مهم آن است که اگر اطلاعت وارد شده با اطلاعات حقیقی گوشی شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است با وجود پرداخت عوارض، گوشی رجیستر نشود.

رجیستری مسافری

4- در این مرحله اطلاعات فردی شامل کد ملی، شماره گذرنامه، گمرک ورودی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

رجیستری گوشی سامسونگ

5- در این قسمت یک کد فعال‌سازی به شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، این کد را در کادر مربوطه وارد کنید.

رجیستری گوشی سامسونگ

6- در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌ شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیر این صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

7-در این مرحله به صفحه پرداخت اینترنتی هدایت می‌شوید. اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و عوارض ورودی را پرداخت کنید.

8- در این مرحله حتما کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را یادداشت کنید، این اطلاعات را تا پایان رجیستر کردن گوشی همراه خود داشته باشید.

9- پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

رجیستری گوشی سامسونگ

10- در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، پیام “درخواست شما با موفقیت انجام شد” به نمایش درمی‌آید.

رجیستر کردن گوشی سامسونگ

در نهایت اگر یک کد فعال‌سازی برای شماره‌ای که در اظهار حضور در مبادی ورودی وارد کرده‌اید ارسال می‌شود که با آن کد فعال‌سازی و طبق مراحل فعال‌سازی تلفن همراه سامسونگ که در بالا آموزش داده‌ایم، می‌توانید گوشی خود را فعال کنید، اما این موضوع یک شرط دارد و آن این است که شماره موبایل شما باید به نام خودتان باشد.

اگر در خارج از کشور هستید می‌توانید پیش از ورود به ایران یک سیمکارت به نام خودتان به صورت آنلاین خریداری کنید و در هنگام ورود از همان شماره استفاده کنید. اما اگر به هر دلیل سیمکارتی به نام خود ندارید، پس از انجام مراحل بالا، ابتدا باید یک سیمکارت به نام خود تهیه کنید و سپس با ورود به سایت سامانه همتا و بخش اطلاعات ثبت مسافری، نسبت به دریافت کد فعال‌سازی اقدام کنید.

رجیستر کردن گوشی سامسونگ

رجیستر کردن گوشی سامسونگ با ارسال پستی

برخی از مواقع پیش می‌آید که فردی یک گوشی از خارج از کشور برای شما ارسال می‌کند. در این شرایط، فرایند رجیستری گوشی آسان‌تر از رجیستری مسافری است. در این شرایط مامور پست اطلاعات شما، گوشی و حق عوارض را دریافت می‌کند و اطلاعات به سامانه گمرک ارسال می‌شود. در این حالت تنها فعال‌سازی گوشی بر عهده شماست.

در صورتی که فردی برای شما گوشی را هدیه بیاورد، باید در مبادی ورودی و سامانه گمرک گوشی را به نام خودش رجیستر کند، سپس در سامانه همتا انتقال مالکیت به شما انجام شود.

هزینه رجیستری مسافری گوشی سامسونگ

در خصوص هزینه رجیستری گوشی به رویه مسافری باید گفت که طبق اعلام سامانه همتا، رجیستر کردن گوشی هیچ هزینه‌ای ندارد بلکه شما برای رجیستر کردن گوشی باید آن را به صورت رسمی وارد کشور کنید و هزینه دریافتی جهت عوارض ورود به کشور تلفن همراه دریافت می‌شود.

در حال حاضر هزینه رجیستری گوشی برای گوشی‌های کمتر از 600 دلار برابر 17 درصد از قیمت دلاری و برای گوشی‌های بیش از 600 دلار برابر با 22.5 درصد از قیمت دلاری آن اعلام شده است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت روز دلار و برای گوشی نو (قیمت ارزش گذاری شده گمرک) محاسبه می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت که قیمت رجیستری گوشی‌های مطرح سامسونگ در حال حاضر (دلار 56 هزار تومان) برابر با جدول زیر است:

نام مدل

هزینه حدودی رجیستری

گلکسی S23 اولترا مدل 256 گیگابایت
15.1 میلیون تومان
گلکسی S23 پلاس مدل 256 گیگابایت
11.3 میلیون تومان
گلکسی S23 مدل 128 گیگابایت
10.8 میلیون تومان
گلکسی زد فولد 4 مدل 256 گیگابایت
18.4 میلیون تومان
گلکسی زد فلیپ 4 مدل 128 گیگابایت
10.5 میلیون تومان
گلکسی S22 اولترا مدل 256 گیگابایت
12.5 میلیون تومان

 

246 در مورد “آموزش کامل فعال و رجیستر کردن گوشی‌های مسافری سامسونگ”

  1. سلام . رجستر کردن عصن ب چ دردی میخورع .من گوشیمو یک ماهه گرفتم و بعضی وقتا پیامکی دریاف میکنم ک میگع سیم کارت شما با گوشی مطابقت ندارع عین مربوط ب رجستر هست ایا. و تو فضای مجازیم گاهی ب مشکل برمیخورم با رجستر حل میشع؟

  2. سلام بابت این اموزش ممنونم ولی بعضیا میگن باید پاسپورد داشته باشی تا بتونی گوشیتو ریجستر کنی ایا این صحت داره یا خیر لطفا جوابمو بدید ممنون

  3. سلام من گوشیم رو داداشم از آلمان اورده میخوام رجیستر کنمش با توجه به توضیحاتی که دادین در بالا پیش رفتم اما میگه گوشی شما غیرقانونی میباشد چیکار کنم؟

  4. سلام،من یه دوست دارم که از آمریکا میخواد برام +s10 را از طرق پست ارسال کنه و گوشی ۳ ماه دست خودش بوده و کارکرده هستش میخواستم بپرسم اگر با پست موبایلو برای من ارسال کنه بازم به ریجستر نیاز داره؟آیا از طریق پست که ارسال میشه شناسه گوشی تو ایران اعتبار خواهد داشت یا نه؟ممنون میشم جواب بدین

  5. گوشی من s8+هستش از انگلیس خریدم و به تازگی سفر کردم می خواستم ببینم برای ریجستر نیازی به کد پاسپورت و کد ملی هست یا خیر اگر بله چگونه می توانم ریجستری کنم ؟؟

  6. با سلام
    یک گوشی سامسونگ دو سیم کارته برای من از خارج به صورت مسافری هدیه آورده اند که متاسفانه هردو IMEI دو سیم کارت یکی است و سایت گمرک ثیتش نمیکند لطفا راهنمایی کنید

  7. سلام ی گوشی میخوام کادو بگیرم اگه با شماره خودم فعال کنم با شماره دیگه هم فعال گوشی یا نه؟

  8. سلام من یه گوشی طرح آ۶سامسونگ گرفتم اونجا ریجستری کرد الان شبکه پیدانمیکنه عید گرفتیم سیم کارت ۲ رو میندازی خط میدی بعد از ساعتی میره بعد کد سریال ام ای رو گوشی با کارتون فرق داره چکارکنم

  9. پیام برای من اومده که امکان استفاده از شبکه همراه رو ندارم و نرسیدم ریجسترش کنم راهی هست در صورت امکان نداشتن از شبکه همراه باز فعال سازی کرد؟!

  10. سلام وقت بخیر.برای من یه s9+از هلند اوردن ک روش لیبل فقط سیم کارت های اروما خورده و پلمپ‌بوده الان میشه این گوشیو ریجستر کرد و سیم کارت بندازم روش؟

  11. سلام وقت بخیر
    آیا بدون انداختن سیم کارت د رکوشی جدید وامکان رجیستری میباشد ؟
    یعنی سیم کارت در همان گوشی قدیمی باسد و کدهای فعال سازی دریافت گردد

  12. . کد فعالسازی گوشی رو حتما باید از فروشنده بگیریم . هیچ روشی برای دریافت کد وجود نداره

  13. سلام وقتتون بخیر
    من گوشی j6 پلاس خریدم فروشنده گفتند که تا یه ماه فرصت دارید گوشی تون رو رجیستری کنید ولی گوشی کلا فعال است ایا باید رجستری کنم یا خیر ؟
    ایا هزینه ای میخواهد؟

  14. سلام من کد رو که میفرستم میگه کد معتبر نیست در صورتی ک درست وارد میکنم خواهش میکنم بگید چیکار کنم؟ گوشیم دو سیم کارت هست اما من فقط از یه سیم کارتش استفاده میکنم

  15. من ایران نبودم برگشتم دیدم 6تا گوشیام همه خارج از سرویس شدن،تعزیرات میگه برو وزارت ارتباطات،اونا میگن غیرقانونیه گوشیات،خلاصه نفرینش میکنم هرکی طرح رجیستری رو پیشنهاد داد

  16. سلام .برادرم میخواد از امریکا برام یه گوشی سامسونگ بیاره.میخواستم ببینم دم گمرک باید اطلاع بده و ریجسریش کنه یا از داخل ایران هم میشه و باید تو سایت انجام بدهیم؟

  17. سلام. ببخشید من یک پیامک از همتا دریافت کردم ومهلت یک ماه دادن که ریجستر کنم.من انجام ندادم وشبکه قطع شد الان باید چیکار کنم؟

      1. سلام.موقع خرید گوشی یه شماره موبایل دیگه ای رو برای ریجستری به فروشنده دادم
        الان باید با همون شماره ریجستری رو انجام یدم؟یا فرقی نمیکنه؟ و با دستگاهی که خریداری شده انجام بدم؟
        با اینکه روی گوشی جدید یه سیم کارت دیگس

  18. سلام. ممنون هستم راهنمایی بفرمایید، که آیا امکان دارد برای رجیستر کردن گوشی سامسونگ +s8 مشخصات پاسپورت شخصی را بدهم که قبل از یکماه از تاریخ ورودش به کشور گذشته ولی شماره تلفن سیم کارت خودم را وارد کنم؟

  19. یه گوشی خرید 3 ماه آنتن دهی آن قطع است چه کار کنم که رجستری فعال بشه تا بحال 10 نفر فروشنده موبایل نتوانستند آنرا درست کنند اگر امکان داره برای ایمیلم راهنمایی آنرا بنویسید ممنون

  20. سلام من مشکلمو بالا گفتم اگه کسی مشکلش شبیه مشکلش منه نگران نشه کد ارسال میشه برای من ارسال شد ممنون ازاقای گل کار

  21. سلام من به تازگی گوشی خریدم فروشنده یه کدچهار رقمی به گوشیم واردکردوگفت یه کدشش رقمی ازسامانه همپا برات پیام میاد ایاصحت داره ممنون میشم راهنمایی کنین

  22. سلام بنده یک گوشی جی ۳ پرو خریدم ،مشکل عدم دریافت پیامک داره ،یعنی اگه همون لحظه که به مخاطب خودم پیامک بدم اونم جواب بده پیامکش میاد و اگه چند ساعت بعد یا روش بعد کسی بهم پیامک بفرسته اصلا پیامکی برام نمیاد که بدونم یا نه ،از چندین برنامه پیامرسان پیامک استفاده کردم همین مشکل رو دارم ،و برنامه های دیگه مثل واتساپ یا اینستاگرام هم همینجوره ولی اگه برنامه ها را باز کنم همه پیام ها از همه مخاطب ها با هم میاد ،خواهشا راهنمایی کنید ،من اول فکر کردم از سیم کارته سیم کارت دیگه ای خریدم ولی مشکلم برطرف نشد ،چندین بار ریست کامل کردم بازم برطرف نشد یکی بهم گفت ریجستری کنید به نظرتون با ریجستری مشکلم حل میشه یا کار دیگه ای انجام بدم

  23. با این طرح پول حاصل از قاچاق تو جیب دولت و سو استفاده بعضی از فروشندگان و ضرر مصرف کنندگان شدن واقعا متاسفم که برای خودم تو کجا دارم زندگی میکنم

  24. من گوشی کارکرده خریدم و الان سیم کارتم جواب نمیده و از کار افتاده دسترسی به صاحب گوشی و سیم کارت اولیه ندارم چجوری میتونم انتقال مالکیت بزنم گوشیمو ؟ چیکار باید بکنم

    1. انتقال مالکیت ارتباطی به رجیستری ندارد، شما بایستی کد فعال سازی داشته باشید که سامانه همتا پس آن را می‌دهد. از طریق کد دستور #7777* استعلام بگیرید که شرایط گوشی شما چیست، احتمالا می‌زند در شبکه ثبت نشده و به نوعی گوشی قاچاق است!

  25. سلام
    ممنون از توضیحاتتون. یه سوالی داشتم. مدل گوشی من A6 Plus هستش. منتها الان کد فعالسازیش که بعد از 2 هفته برام اومده، مدل گوشیم رو نوشته A6 خالی. میخواستم ببینم اشکالی پیش میاد یا نه؟

  26. سلام.میخواستم بدونم اگه تو این یک ماه نتونیم گوشی رو رجیسترنکنیم برای همیشه گوشی قطع میشه یا امیدی برای سرویس دهیش هست.ممنون

  27. سلام
    من گوشی آ ۵ 2016دارم و ای ام آی هر دو سیم هم یکسان هست. الان سیستم همتا میگه چون یکی هست امکان مالکیت نیست. چه باید کرد لطفاً راهنمایی کنید. ممنونم.

  28. سلام خسته نباشین . من میخوام گوشی رو از یجای دیگه بگیرم و بفرستن برام از کجا باید بفهمم که قانونی هست یا نه؟

  29. ایمان گودرزی

    با سلام وخسته نباشید
    من ی گوشی دارم برا حدود ده سال پیش تا الان روشن نکردم .حالا روشن کردم ولی ریجستری نمیشه .تو سامانه ثبت نام کردم اما کد دستگاه نامعتبر اعلام میشه . چطور میتونم گوشی ثبت کنم ؟ ممنون

  30. سلام . ممنون میشم اگه به سوال من هم جواب بدید .
    دو شب پیش گوشی سامسونگ مدل +a6 خریدم از یه فروشگاه معتبر. متاسفانه به مشکل ریجستری برخورد کردم .
    پیام اومد که متاسفانه گوشی شما با این سریال در سامانه ثبت نشده و تا یک ماه آینده از شبکه خارج میشود ولی من موقع خرید خیلی تاکید داشتم به فروشنده که گوشی ریجستری باشه .
    فروشنده گفت من گوشی رو ثبت کردم شماره تلفنم و کد ملیم و سریال گوشی رو هم از من گرفت و گفت تا 5 روز طول میکشه که ثبت بشه . آیا همچین چیزی صحت داره یا هنوز که دیر نشده برم و گوشی رو پس بدم خواهش میکنم جواب بدید تشکر .

    1. گوشی رجیستر شده به همراه کد فروخته می‌شه، نه اینکه پس از فروش تازه کدش بخواد بیاد! احتمال زیاد فروشنده گوشی قصد داره تا کد رو از طریق پرداخت عوارض و روش‌هایی که خودشون معمولا انجام می‌دن، دریافت کنه. در صورتی‌که کد رو بگیره و به شما بده، مشکلی نیست و دستگاه قانونی رجیستر می‌شه. اما توجه داشته باشید که هیچ‌وقت گوشی را بدون دریافت کد رجیستری در همان لحظه خرید نگیرید!

  31. من گوشیم ۴سال پیش خریدم ولی الان سیم کارت جدید انداختم آنتن قط شده نمیتونم استفاده کنم ریجستر خواستم بکنم کدی که از فروشنده موقع خرید میده رو ندارم نمیشه ثبت کنم اون کدو چطوری پیدا کنم راهنمایی کنید ممنونتون

    1. در زمانی که شما گوشی خریدید، کدی وجود نداشت که فروشنده بدهد، بایستی گوشی شما به صورت پیش فرض فعال باشد (اگر قبلا سیم کارتی داخلش انداخته‌اید)، در صورت مشکل با سامانه همتا تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید

  32. سلاو عرض ادب .من قصد خرید 8 پلاس 64 رو دارم….متاسفانه قیمت بدون رجیستر و رجیستر شده این گوشی خیلی متفاوته…برای همین میخوام بدون رجیسترشو بگیرم و خودم رجیسترش کنم…توی سایت گمرک چک که کردم هزینه رجیستری این مدل تقریبا 423 هزار تومن شد.یکی از دوستام که تهران هست بهم گفت توی سایت گمرک میتونی بجای آیفون 8 پلاس یه مدل دیگه مثلا 6 رو وارد کنی و هزینه پایینی برا رجیستری گوشیت(8 پلاس) پرداخت کنی و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد خواستم ببینم صجت داره این موضوع؟

  33. سلام من یه سامسونگ A6 پلاس خریدم که فروشنده یک هفته پیش ریجسترش کرد امروز پیامش امد imei دوسیم کارتم درست و تایید شده اما توی مدل گوشی زده sm-j805g اما توی گوشی زده sm-a605j … چرا فرق داره

  34. سلام.‌من از فروشگاه گوشی آ۷خریدم. گفت کد فعالسازی تا ۴۸ ساعته دیگه برات میاد. کد دستوری imiرو زدم نوشته ریجستر نیست.

  35. سلام.می خواستم بدونم ایا گوشی مسافری که روش لیبل خورده only sim card europe داخل ایران قابل رجیستری هست یا خیر.گوشی نوت ۹

  36. سلام
    من یه سوال از خدمتتون داشتم ممکنه زحمت بکشید و راهنمایی بفرمایید
    بنده در اردیبهشت سال96 یک گوشی سامسونگj5 از مغازه خریدم ولی چون دقت نکردم کارتنش مال خودش نیست بعد از یک سال از همتا پیام اومده که مالک این دستگاه شما نیستید. با کارشناس هاشون صحبت کردم گفتن که این گوشی تو سیستم رویت نشده در حالی که یک سال روشن بوده وهیچ موقع بدون سیم نبوده
    رفتم به مغازه فروشنده از اونجا رفته بود وپیداش نکردم ایا راهی داره که من پیگیری کنم تا گوشیم مشکلش حل بشه
    اگر با پرداخت هزینه رجیستر کنم ممکنه باز هم به مشکل بر بخوره

    1. اینکه شما مالک نیستید با اینکه گوشی‌تون رجیستر نشه دو مبحث متفاوته! برای انتقال مالکیت رجیستری از بین نمی‌ره اما صاحب قبلی می‌تونه ادعای مالکیت گوشی و توقیف اون رو کرده و حتی مشمول مجازات قانونی هم بشید!

  37. گوشیم سامسونگ s6 که دوسال پیش خریده بودم و از اسفند 96 خاموش بوده رو امروز روشن کردم آلارم اومد که رجیستر نشده. ussd کد *7777# رو هم که میگیرم میزنه not registered on network
    لطفا راهنماییم میکنید چطور رجیستریش رو انجام بدم؟

    1
    1
  38. ناهید رضوانی

    سلام یه گوشی خواهرم داره برام از خارج از کشور میاره بعد سامسونگ هستش بعد باید از گمرک ریجستری بشه یا ..‌. بعد این گوشی قراره توی ایران بمونه وآیا حدودا هزینه یی در بر داره واقعا سپاسگزار میشم از راهنمایی تون

    1. در حال حاضر پس از ورود گوشی به کشور، شما تا یک ماه فرصت دارید که آن را در سامانه گمرک ثبت کرده و با پرداخت عوارض دستگاه، کد فعال‌سازی‌اش را دریافت نمایید. در غیر این صورت تا یک ماه پس از انداختن سیم‌کارت، در شبکه فعال خواهد بود و پس از آن قطع می‌شود

      1. سلام آقامن a10طرح خریدم از دیوار اون شخصی که من ازشون گوشی رو خریدم کد رونداره ونمیدونه چیکارکنه ازتون ممنون میشم بهم بگید چجوری میتونم گوشی رو ریجسترکنم

  39. محمدرزگارخانابیگی

    سلام من خودم از خارج گوشی گرفتم با خودم آوردم ایران برای رجیستر باید چیکار کنم

  40. سلام من برام یه s9آوردن از اونور کد فعالسازی که از فروشنده باید بگیرم راهی هست که خودم بدستش بیارم؟

  41. سلام. گوشی j7 pro از عراق خریدم سیم کارت ایرانی نمیخونه فک کنم ریجستر میخواد بازار بردم میگن چهارصد هزارتومن ریجستر می کنیم خواهشا کمکم کنید واقعا راست میگن یا نه؟

    1. همه گوشی‌ها حتی اگر رجیستر نشده باشند، تا یک ماه قابلیت فعالیت را داشته و از اپراتورها سرویس می‌گیرند، اگر دستگاه شما این قابلیت را ندارد، مشکلش جای دیگری است و الکی پول رجیستری ندهید

  42. سلام، من یه گوشی S7 edge برام از امریکا آوردن که برای آنلاک بردمش که برای ریجستری ۲۵۰ هزار تومن از من گرفتن! حالا توی بعضی از سایت ها دیدم که این مدل اصلا شامل طرح ریجستری نشده، من باید چیکار بکنم؟!
    برای آنلاک هم میگن باید ۵۰۰ هزار تومن بدم!

  43. سلام عرض ادب یه گوشی سامسونگ گلکسی گرندپریم دارم اول فروردین خریده ام ولی دو ماه کار کرد ولی بعدش نتونستم باهاش کار کنم وقتی که تماس میگیرم میزنه روی شبکه ثبت نشده است لطفاراهنمایی کنیدآیابایدرجیستریش کنم یا لازم نیست. بردم مغازه ای که خریداری کرده بودم میگه باید رجیستر بشه هزینه هم 200هزار تومان میشه باید چیکار کنم الان لطفا راهنمایی کنید سپاس فراوان

  44. سلام عرض ادب یه گوشی سامسونگ گلکسی گرندپریم اول فروردین خریده ام تا دو ماه کار کرد ولی بعدش نتونستم باهاش تماس بگیرم میزنه روی شبکه ثبت نشده است بردم مغازه ای که خریداری کرده بودم میگه باید رجیستر بشه هزینه هم 200هزارتومان آیا این گوشی نیاز به رجیستر دارد یا ندارد لطفا راهنمایی کنید سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH