ایستگاه فضایی تیانگونگ چین احتمالا حوالی ظهر فردا به زمین برخورد خواهد کرد

پیش از این پیش‌بینی شده بود که ایستگاه فضایی تیانگونگ دیروز یا امروز به زمین برخورد کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. در جدیدترین زمان‌بندی اعلام شده نیز حوالی ظهر فردا را برای برخورد این ایستگاه با زمین اعلام کرده‌اند.

سازمان فضایی چین با رد زمان‌های پیش‌بینی شده قبلی اعلام کرده که زمان سقوط این ایستگاه نهایتا ظهر فردا خواهد بود. کارشناسان ابراز کردند که مردم نباید نگران این مسئله باشند زیرا به دلیل سوختن این ایستگاه فضایی که ناشی از سرعت بالای آن در جو است، چیز زیادی از لاشه ایستگاه فضایی تیانگونگ به زمین برخورد نخواهد کرد. برخی منابع نیز احتمال برخورد فیزیکی این ایستگاه با زمین را بسیار پایین و چیزی در حدود یک تریلیونم عنوان کردند؛ زیرا قبل از برخورد مستقیم عملا بیشتر قسمت‌های آن در جو خواهد سوخت. محققان اعلام کرده‌اند هر کسی که این اتفاق را ببیند به نظرش خواهد آمد که یک بارش شهابی رخ داده است.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که به معنای کاخ آسمانی است، در سپتامبر سال 2011 به فضا پرتاب شد اما چین در مارس 2016 اعلام کرد که فعالیت این ایستگاه فضایی متوقف شده است. چین تاکنون علت توقف فعالیت این ایستگاه فضایی را عنوان نکرده است. ایستگاه فضایی تیانگونگ -1 از سال 2013 به بعد بدون سرنشین به فعالیتش ادامه داد و از سال 2016 ارتباطش با پایگاه فضایی زمین قطع شده و اکنون نیز موقعیت دقیق آن مشخص نیست. آخرین موقعیت این ایستگاه فضایی در مدار نسبت به زمین نیز ارتقاع 122 مایلی (حدود 200 کیلومتری) بود.

چنین رویداد‌هایی برای اولین نیست که اتفاق می‌افتند. در سال 1979 اولین ایستگاه فضایی ناسا به نام Skylab نیز از کنترل خارج شد و در اتمسفر سوخت. در سال 2001 نیز ایستگاه فضایی میر روسیه با یک فرود کنترل شده به زمین برگشت اما اکثر قسمت‌هایش در جو از بین رفت. با این حال تعیین مکان سقوط ایستگاه فضایی تیانگونگ -1  تقریبا ناممکن است. پیش‌بینی شده که این ایستگاه فضایی در محدوده جغرافیایی 43 درجه شمالی و جنوبی سقوط کند؛ یعنی در محدوده‌ای پهناور از نیویورک آمریکا تا کیپ‌تاون آفریقای جنوبی و حتی ایران!

البته چندان نباید نگران سقوط تیانگونگ باشید؛ زیرا این محدوده را اکثرا اقیانوس‌ها و دریاها تشکیل داده و طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان، احتمال سقوط این ایستگاه در یک منطقه مسکونی بسیار پایین است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که اخبار لحظه‌ای این رویداد را از منابع موثق دنبال کنید تا به اطلاعات بیشتری در این خصوص دست پیدا کنید.

3 در مورد “ایستگاه فضایی تیانگونگ چین احتمالا حوالی ظهر فردا به زمین برخورد خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH