اپل قصد دارد رکورد افزایش قیمت را با آیفون‌های پرچم‌دار‌ جدیدش بشکند!

پرچم‌دار بعدی آیفون می‌‌تواند حتی گران‌تر از آیفون 10 لقب بگیرد. اواخر سال 2017 شرکت اپل با وارد شدن به مرز‌های جدید قیمت در بازار و عرضه گوشی آیفون 10 به قیمت 999 دلار جنجال به پا کرد.

با وجود کاهش رغبت اولیه کاربران برای خرید آن، آمار نشان داد این کاهش فروش در ادامه تاثیر چندانی بر درآمد کلی نداشته است و حتی نسبت به این قیمت بالا، فروش موفقیت آمیزی نیز محسوب می‌شود. اگر چه شرکت اپل مجبور شد بعد از عرضه، میزان سفارشات تولید خود را کاهش دهد. با این حال اکنون گزارشات جدیدی منتشر شده که حاکی از آن است اپل قصد دارد پا را فراتر نهد و یک رکورد قیمت جدید را به ثبت برساند که تازه از 999 دلار به بالا شروع خواهد شد!

شرکت در پی معرفی و عرضه یک مدل بزرگ‌تر به عنوان جانشین آیفون 10 است که قیمت‌گذاری آن از 1100 دلار شروع شده است و یک رنج جدید قیمت را به نام خود ثبت خواهد کرد که تا 1200 دلار و حتی بیشتر افزایش خواهد یافت. زیرا با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مختلف حافظه، قیمت‌ها نیز طبیعتا سیر صعودی خواهند داشت.

البته شرکت اپل اعلام کرده است برای جلب نظرات کاربرانی که توانایی مالی بالایی ندارند و بیشتر به گوشی‌های رده پایین اپل تمایل دارند، قصد دارد تا نسبت به کاهش قیمت گوشی مدل2016 آیفون SE اقدام نماید و با قیمتی در حدود 300 دلار در دسترس اپل‌دوستان بی‌بضاعت قرار دهد تا از این رده گوشی نیز تعدادی مشتری جذب کند.

به علاوه شرکت در نظر دارد تا با ترسیم و اجرای یک استراتژی سه مرحله‌ای خود را برای کنترل اثرات سو احتمالی آماده کند، که در گام اول با ارایه ویژگی‌های پریمیوم برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت شروع می‌شود. در ادامه نیز طبق این برنامه با افزایش گسترده طیف قیمت‌ها سبب تحریک و تشویق مشتریان برای آپگرید و ارتقای گوشی‌هایشان خواهد شد.

اما با تمام این اوصاف، هدف اصلی شرکت، ایجاد مجموعه گروه‌های قیمتی جدید است که این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد تا بدون فشار هزینه‌ها، با توجه به توان مالی خود در یکی از گروه‌های قیمتی بالاتر نسبت به ارتقا گوشی و نیاز خود اقدام نماید. در کنار این برنامه، کاهش قیمت مدل‌های قدیمی‌تر نیز می‌تواند سبب جلب طیف دیگری از مشتریان گردد.

از اوایل سال 2010 بود که شرکت اپل اقدام به افزایش ناگهانی متوسط قیمت‌های فروش خود از 670 دلار تا نزدیک به 800 دلار نمود و اکنون با توجه به عرضه مدل گوشی‌های ارزان‌تر در طی یکی دو سال اخیر، اپل می‌تواند با تکیه بر این ترفند بار دیگر میانگین قیمت‌های فروش خود را افزایش دهد و حتی تا حدود 900 دلار برساند.

3 در مورد “اپل قصد دارد رکورد افزایش قیمت را با آیفون‌های پرچم‌دار‌ جدیدش بشکند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH