چگونه آلبوم تصاویر در برنامه گالری اندروید را پنهان کنیم؟

شاید گاهی اوقات نیاز داشته باشید تا کل آلبوم عکس خود را از گالری تلفن همراه‌تان پنهان کنید. انجام این کار بسیار آسان است. دو راه سریع برای این کار وجود دارد، کافی است مراحل گفته شده را به ترتیب انجام دهید و نتیجه کار را ببینید. در ادامه این مطلب به چگونگی انجام این کار می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

Gallery Lock؛ بهترین راه‌حل

برای این منظور شما می‌توانید از برنامه‌های مختلفی که برای مخفی کردن عکس‌ها و ویدیوها طراحی شده‌اند، استفاده کنید و با یک رمز عبور مطمئن از آن‌ها محافظت کنید.

راه حل مورد نظر ما این است که از اپلیکیشن Gallery Lock، استفاده کنید. کافی است آلبوم عکس خود را از گالری به این برنامه منتقل کنید. انجام این کار بسیار آسان است، فقط در ابتدا باید این برنامه رایگان را دانلود کنید و سپس راهنمای سریع ما را دنبال کنید!

برای شروع باید برنامه Gallery Lock را باز کنید. وقتی اولین بار که این کار را انجام می‌دهید، از شما خواسته می‌شود تا پین را وارد کنید. مقدار پیش‌فرض پین عدد 7777 است، اما اگر بخواهید، می‌توانید بعدا آن را تغییر دهید. پس از خواندن دستورالعمل، شما باید یک گروه از آلبوم‌های پیش‌فرض را ببینید.

در پایین صفحه، روی گزینه Add Folder، ضربه بزنید و یک نام دلخواه را برای آن انتخاب کنید، سپس روی OK ضربه بزنید و به پایین صفحه اسکرول کنید. در این‌جا شما باید پوشه جدید را همراه با یک عکس پیش‌فرض مشاهده کنید؛ روی آن ضربه بزنید. حال در پایین صفحه گزینه Add photo/video، را انتخاب کنید.

اکنون تصاویر و ویدیوهایی را که می‌خواهید در این پوشه قرار دهید را انتخاب کرده و علامت سبز + در گوشه سمت راست بالای صفحه خود را لمس کنید. کار تمام است؛ تصاویر و ویدیوهای شما پنهان شدند، کافی است به گالری خود سر بزنید تا نتیجه کار را ببینید.

هنگامی‌که تصاویر و ویدیوهای جدیدی را ثبت می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از همان روش به پوشه‌های برنامه Gallery Lock خود اضافه کنید. وقتی می‌خواهید آن‌ها را از حالت پنهان خارج کنید، کافی است به پوشه مورد نظر مراجعه کنید. همچنین اگر بعدا نیاز داشتید تا آن‌ها را پنهان کنید، فقط به پوشه بروید و روی تصویر ضربه بزنید و چند ثانیه نگه دارید، سپس روی Unhide کلیک کنید.

استفاده از Astro File Manager

اگر ترجیح می‌دهید از یک مدیر فایل به جای برنامه Gallery Lock استفاده کنید، فقط باید مراحل ساده زیر را دنبال کنید. برای شروع لازم است نرم‌افزار Astro File Manager را دانلود کنید.

پس از اجرای برنامه، به قسمت Primary بروید و سپس روی گزینه Pictures ضربه بزنید. اکنون روی پوشه‌ای که می‌خواهید پنهان کنید، ضربه بزنید و نگه دارید. هنگامی‌که پوشه موردنظر انتخاب شد، روی دکمه منو (سه نقطه در سمت راست بالای صفحه نمایش) ضربه بزنید. گزینه Rename را انتخاب کنید. حال باید نام پوشه .nomedia را تغییر دهید و سپس گزینه Rename را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید پوشه‌های مخفی در Astro را دوباره ببینید، باید به منو بروید و روی گزینه View Settings کلیک کنید. از اینجا، به زبانه Advanced بروید. در این مرحله شما فقط باید باکس Show hidden files، را چک کنید و به برنامه برگردید و پوشه خود را ببینید. در پایان اگر می‌خواهید فایل مورد نظر را از حالت پنهان خارج کنید، فقط باید نام آن را تغییر دهید.

آیا شما راه‌حل دیگری برای مخفی کردن آلبوم‌های خود دارید؟ در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

2 در مورد “چگونه آلبوم تصاویر در برنامه گالری اندروید را پنهان کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH