شرکت‌های بیمه آنلاین به دنبال سهم 226 هزار میلیاردی گردش مالی بیمه!

یکی از تحولات بسیار مهم در سال‌های اخیر حضور کسب و کارهای نوپایی است که معمولا به تسهیل امور خدماتی مختلف مردم پرداخته و در بسیاری از مواقع اشتغال فراوانی را ایجاد نموده‌اند. یکی از اتفاقات جدید در کسب و کارهای اینترنتی حضور استارتاپ‌های بیمه است که بسیاری از آن‌ها از حالت استارتاپی خارج شده و حال به شرکت‌های بزرگی در مقابل شرکت‌های بیمه تبدیل شده‌اند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، نمایشگاه بانک، بیمه و بورس سال 97 که در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، یکی از اتفاقات نو در زمینه حضور کسب و کارهای اینترنتی در نمایشگاه‌های تخصصی بود که در این نمایشگاه بروز کرده و توجه بسیاری از رسانه‌های داخلی را جلب نمود. حضور کسب و کارهای نوپای اینترنتی در فاینکس 2018 که با نام فین استارز شناخته می‌شدند، در نمایشگاه امسال نمایندگان بزرگی را در سالن‌های تخصصی مانند سالن تخصصی بیمه داشتند که باعث شده بود بازدیدکنندگان نیز به اشتباه تفاوتی میان آن‌ها و شرکت‌های چند هزار میلیارد تومانی بیمه قائل نشوند!

شرکت‌های بیمه

در مصاحبه اختصاصی ما در آی‌تی‌رسان با کسب و کارهای نوپای اینترنتی به سراغ مسئول بازاریابی شرکت وبیمه رفتیم و مصاحبه کوتاهی با ایشان داشتیم.

  • مسئول فروش وبیمه در صحبتی که با آی‌تی‌رسان داشت با معرفی شرکت وبیمه صحبت‌های خود را آغاز کرد و گفت:

ما یک کارگزاری بیمه هستیم که از سال 95 کار خود را آغاز و خدمات بیمه‌ای مختلفی را به مشتریان ارایه می‌کنیم. خدمات ارایه شده توسط ما در محصولات مختلف بوده و صرفا در رشته‌های خاص محدود نیست. تا به‌حال توانستیم 13 رشته مختلف بیمه‌ای را پوشش دهیم.

ما در رشته‌های مختلف بیمه‌ای مانند ثالث، بدنه، عمر، مسئولیت، حوادث، درمان، آتش سوزی و… خدمات فروش آنلاین را ارایه می‌کنیم. در نمایشگاه بانک و بیمه نیز به موضوع مهم جذب بازاریاب پرداختیم و بیشترین فعالیت خود را به موضوع گسترش نمایندگان خود اختصاص دادیم.

  • وی در ادامه افزود:

ما در وبیمه یک اپلیکیشنی را طراحی کردیم که از طریق آن، نمایندگان می‌توانند برای بازاریابی محصولات بیمه‌ای استفاده کنند و تیم بازاریابی خود را تشکیل دهند و تمام خدمات موردنیاز خود را از طریق آن دریافت نمایند. قطعا از طریق این اپلیکیشن خدمات متنوعی در اختیار بازاریابان قرار خواهد گرفت.

  • مسئول فروش وبیمه در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا تعداد سایت‌های حاضر در فضای مجازی کشور توجیه پذیر است یا خیر و آیا ظرفیت فروش بیمه کشور به این مقدار هست یا نه، گفت:

بیمه صنعت بزرگی است که در سال 95 فقط گردش مالی 226 هزار میلیارد ریالی برای آن ثبت شده است. این بزرگی بازار بیمه نشان می‌دهد که اگر هر کدام از استارتاپ‌ها بتوانند تنها یک یا 2 درصد از این گردش مالی را از آن خود کنند، به عدد بسیار بزرگی دست پیدا کرده‌اند و سهم خود را از بازار دریافت نموده‌اند.

به نظر می‌آید که در صنعت بیمه کسی نمی‌تواند به اسنپ تبدیل شود و این صنعت به صورت تک قطبی اداره نخواهد شد و هر شرکت بیمه می‌تواند بازار خودش را داشته باشد، چرا که به دلیل عدم تکرار شوندگی بالای این صنعت، انحصاری شدن آن امکان پذیر نیست. همچنین برند در این صنعت به فروش منجر نمی‌شود و خدماتی که به مشتری ارایه می‌شود تعیین کننده فروش خواهد بود.

  • وی در پاسخ به سوالی پیرامون پیش بینی آینده صنعت بیمه در سال 97 در بخش تجارت الکترونیک و خدمات فروش آنلاین بیمه گفت:

در سال 95 که ما در وبیمه شروع به کار کردیم، کسی نمی‌دانست که به طور کلی بیمه آنلاین چیست و چه اتفاقی در این صنعت به صورت آنلاین رخ می‌دهد. ما باید ابتدا در مورد بیمه آنلاین توضیح می‌دادیم و در مورد زوایای سوال برانگیز این موضوع برای کاربران وقت صرف می‌کردیم.

پس از اینکه با بحث‌های فراوان و تلاش زیاد توانستیم افراد را با بیمه آنلاین آشنا کنیم، حالا باید او را متقاعد می‌کردیم که از ما خرید بیمه داشته باشد، ولی در سال 96 این تابو شکسته شد و بسیاری از افراد با چرایی و چگونگی و اصل بیمه آنلاین آشنا شده بودند و دیگر ترسی در این زمینه برای خرید بیمه آنلاین وجود نداشت. البته حضور رقبا و دوستان ما در زمینه فروش آنلاین بیمه توانست فرهنگسازی لازم را انجام دهد.

ما در سال 97 وارد مرحله جدیدی می‌شویم و احتمالا شرکت‌های فروش بیمه آنلاین می‌توانند حاصل تلاش‌های خود را برداشت کرده و سهم خوبی از فروش بیمه را داشته باشند.

  • در ادامه سوالی از ایشان شد که با توجه به حضور غرفه بسیاری از شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای کشور با سرمایه‌های چند هزار میلیارد تومانی و فروش‌های بسیار بالا مانند بیمه ایران، البرز، پارسیان و… آیا وبیمه به حد و اندازه این شرکت‌های بیمه‌ای رسیده است؟ آیا شرکت‌های استارتاپی بیمه‌ای قصد دارند با این شرکت‌ها رقابت کنند یا حتی آن‌ها را کنار بزنند؟

ما مدل کاری متفاوتی داریم و اصلا رقیب این شرکت‌ها نیستیم و در حقیقت نماینده فروش آن‌ها هستیم. ما اگر بتوانیم فروش بالایی را ثبت کنیم، این شرکت‌ها نیز فروش‌شان را بالا خواهند برد و فقط نقش مثبتی در فروش آن‌ها خواهیم داشت. ما محصولی برای ارایه نداریم و صرفا محصولات شرکت‌های حاضر در این سالن را می‌فروشیم.

ما تابحال میزبان 4 مدیرعامل از شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ بوده‌ایم و قصد داریم تعامل بیشتری با شرکت‌های بیمه داشته باشیم. در روزهای آینده ارتباطات بیشتری با شرکت‌های بیمه ای خواهیم داشت.

  • ایشان در پاسخ به این سوال که پس شرکت‌های استارتاپی قصد دارند نمایندگی‌های بیمه را از بازار حذف کنند و صرفا خودشان به فروش بیمه بپردازند گفت:

عملا اینطور نیست. ما کارگزاری هستیم که حق صدور بیمه را نداریم و صرفا برای فروش بیمه بازاریابی می‌کنیم. کارگزار پس از بازاریابی و تبلیغاتی که برای فروش بیمه انجام می‌دهد، سفارش دریافت شده را به نماینده بیمه تحویل می‌دهد تا نماینده بیمه مورد نظر، اقدام به صدور بیمه نماید. عملا کسی حذف نمی‌شود و ما قرار نیست نمایندگان بیمه را حذف کنیم.

شاید سوالی پیش بیاید که پس بازاریابان بیمه حذف خواهند شد، ولی ما پنلی را برای بازاریابان تدارک دیده‌ایم که کار آن‌ها را ساده‌تر کرده و سرعت عمل‌شان را بالاتر می‌برد. دنبال این نیستیم کسی را از بازار بیمه حذف کنیم و صرفا می‌خواهیم که نقش یک محرک سرعتی را برای بیمه داشته باشیم و سرعت عملکرد هر کدام از بخش‌های بازار را افزایش دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH