رُند استارتاپ‌های مالی پولیتو

پول‌های خرد توسط رندینو در بانکداری اینترنتی کشور رُند می‌شوند!

چند سالی است که کسب و کارهای نوپا در کشورمان توانسته‌اند با ورود ایده‌های نو به موضوعات مختلف، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای کرده و گستره فعالیت استارتاپ‌های نوپا بسیار فراتر رفته که این موضوع به وضوح در نمایشگاه بانک و بیمه قابل مشاهده بود که از جمله این استارتاپ‌های تازه کار به حوزه مالی، استارتاپ رندینو بود که با ایده جالب رُند کردن پول‌های خرد وارد این نمایشگاه شده و احتمالا به زودی موارد مشابه آن نیز وارد فضای مجازی کشور خواهد شد.

به گزارش آی‌تی‌رسان، در نمایشگاه بانک، بیمه و بورس به سراغ یکی دیگر از استارتاپ‌های مالی رفتیم که ایده کمک‌های بسیار خرد را وارد پرداخت‌های مالی نموده و با همکاری و یا به اصطلاح کوبرندینگی که با دیگر استارتاپ‌های خیریه و اجتماعی داشته است، نوع جدیدی از کمک‌های مالی مردم را به به دست افراد نیازمند می‌رساند.

تاریخچه فعالیت در اینترنت

  • بردیا ابهری بنیانگذار استارتاپ رندینو در معرفی خود و رندینو گفت:

رندینو در حوزه پول‌های خرد فعالیت می‌کند و به این مساله ریز پرداخته است. شما و کاربران در بسیاری از مواقع پیش آمده است که در هنگام پرداخت اینترنتی، مبلغی به طور مثال 54 هزار و 500 تومان می‌بایست پرداخت کنید که طبیعتا عدد رندی نیست و ما در رندینو این مبلغ را رند می‌کنیم. رند کردن این مبلغ در استارتاپ ما به این گونه است که مبلغ پرداختی شما به 55 هزار تومان تغییر پیدا می‌کند و 500 تومان باقیمانده برای مصارفی همچون خیریه‌ها و نهادهای اجتماعی هزینه می‌شود.

برای مثال ما در حال حاضر با پلت‌فرم دونیت همکاری داریم و مصارف مبالغ جمع آوری شده مشخص بوده و در کارهای خیریه و اجتماعی خواهد بود.

  • وی در ادامه افزود:

مبلغ رُند شده هیچ وقت از 2000 تومان بالاتر نخواهد رفت و همیشه مبلغ کوچکی خواهد بود ولی وقتی این مبالغ اندک جمع می‌شوند، به یک عدد بسیار بزرگ تبدیل می‌شوند و این اتفاق در سرتاسر دنیا مرسوم بوده و جا افتاده است؛ ولی در ایران هنوز این فرهنگ نیست و ما قصد داریم آن را در ایران نهادینه کنیم.

  • بنیانگذار این استارتاپ مالی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان پیرامون اینکه اصولا چرا باید مردم از استارتاپ شما استفاده کنند؛ گفت:

در خیلی از مواقع مردم دوست دارند که به افراد نیازمند کمک کنند ولی برای کمک به اپلیکیشن دیگری مراجعه نمی‌کنند تا کمک‌های خود را به نهادهای اجتماعی انجام دهند. ولی در رندینو این اتفاق صرفا با یک تیک ساده در هنگام خرید رخ می‌دهد و کاربر صرفا در آخرین مرحله خرید محصول یا خدمات از طریق اینترنت و در مراجعه به صفحه بانک کافیست مشخص کند که آیا تمایل به رُند کردن پرداختش برای کمک به نهادهای خیریه را دارد یا خیر!

ما نیز در استارتاپ خود با اسناد شفافی که ارایه می‌کنیم، مشخص خواهیم کرد که چه مقدار پول دریافت کرده‌ایم و هر نهاد خیریه چه مقدار از مبلغ جمع آوری شده را دریافت می‌کند.

  • ابهری در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان پیرامون اینکه آیا این استارتاپ مالی یک کیف پول ارایه می‌دهد؟ گفت:

ما با درگاه‌های واسطه یا فروشگاه‌ها همکاری می‌کنیم تا بتوانیم این امکان را به آن‌ها اضافه نماییم. به طور مثال با زرین پال صحبت‌هایی را انجام دادیم تا در پرداخت‌های نهایی این نهاد مالی، تیک رُند کردن پرداخت کاربران وجود داشته باشد.

پس از اینکه کاربر روند خرید خود را تکمیل کرد و تیک مربوط به رُند کردن را زد، مبلغ مربوط به ما از فروشگاه دریافت می‌شود و یا اینکه طبق توافقات در همان ابتدای واریز، تقسیم صورت می‌گیرد.

  • بنیانگذار رندینو در مورد چرایی حضور این استارتاپ در نمایشگاه بانک و بیمه گفت:

ما در بخشی از این نمایشگاه حضور پیدا کردیم که با بخش‌های مختلف پرداخت‌های اینترنتی سر و کار دارند. در این نمایشگاه با طرفین مختلف قراردادی خود مانند اپلیکیشن‌های پرداخت مواجه هستیم که می‌توانیم همکاری‌های مختلفی را با آن‌ها داشته باشیم. طرف سوم که کاربران نهایی ما هستند نیز می‌خواهیم بدانند که رندینو حضور دارد و آن‌ها با خدمت ما آشنا شوند.

  • ابهری در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری بانک‌ها با این استارتاپ گفت:

به راحتی کسی نمی‌تواند وارد حوزه کاری بانک‌ها شود. طبیعتا برای ورود به صنعت بانکداری کشور با مشکلات فراوانی روبرو هستیم ولی به طور کلی شرایط را خوب ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم نمایشگاه و مذاکراتی که در آن انجام شده است، بتواند به استارتاپ هایی مثل ما کمک کرده و در پیشرفت ما موثر باشد.

  • ابهری در پایان با اشاره به همکاری‌های این استارتاپ با بانک‌های کشور گفت:

ما در حال حاضر با چند بانک در حال مذاکره هستیم ولی نتیجه خاصی نگرفته‌ایم و البته این مذاکرات در مراحل اولیه هستند و امیدواریم بتوانیم مقدمات همکاری آن‌ها را فراهم کنیم.

2 در مورد “پول‌های خرد توسط رندینو در بانکداری اینترنتی کشور رُند می‌شوند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH