گفتگو با مدیر مارکتینگ دکمه: آینده خوبی در انتظار کسب و کارهای اینترنتی است

با گسترش نفوذ تجارت الکترونیک و حضور کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی، سرویس‌های نویی نیز وارد فضای مجازی کشور شده و استارتاپ‌های مالی جدیدی برای ارایه سرویس‌های مختلف به کاربران عرضه شده‌اند. شبکه اجتماعی دکمه یکی از این کسب و کارهای اینترنتی است که در نمایشگاه بانک و بیمه حضور داشته و به معرفی خدمات خود پرداخت که ما در آی‌تی‌رسان نیز با این استارتاپ نسبتا کهنه کار مصاحبه‌ای داشتیم.

به گزارش آی‌تی‌رسان، در ادامه مصاحبه‌هایی که در نمایشگاه بانک و بیمه داشتیم به سراغ یکی از استارتاپ‌های فروشگاهی رفتیم که برخلاف ماهیت فعلی آن که ارتباط مستقیمی به صنعت بانک و بیمه کشور ندارد، ولی طبق ادعای مسئول مارکتینگ این کسب و کار اینترنتی، به زودی خدمات مالی متنوعی توسط این استارتاپ به بازار ایران ارایه می‌شود. برای آشنایی با این استارتاپ و خدمات ارایه شده در آن به سراغ آموزگار؛ مدیر مارکتینگ این شبکه اجتماعی رفتیم و پیرامون مسایل مختلف تجارت الکترونیکی موجود در فضای اینترنتی کشور صحبت کردیم.

کسب و کارهای اینترنتی دکمه

  • آموزگار؛ مدیر مارکتینگ شبکه اجتماعی دکمه در معرفی این سرویس گفت:

دکمه در واقع پلت‌فرمی هست که از یک سو کسب و کارهای اینترنتی داخل آن قادر هستند کالاهای خود را به اشتراک بگذارند و از سوی دیگر کاربران می‌توانند با ارایه نظرات خود با دیگر کاربران تعامل داشته باشند. در واقع ما محیطی را برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کردیم که کاربران نظرات خود را در مورد محصولات مختلف ابراز کنند و با در میان گذاشتن نظرات خود، به خرید دیگر کاربران و رشد کسب و کارهای اینترنتی کمک نمایند.

کاربر در شبکه اجتماعی ما می‌تواند در مورد برندها و محصولات مختلف نظر دهد و اگر کارشناس یک برند خاص در یک سری محصولات است، می‌تواند نظرات خود را در استفاده از محصولات مختلف بیان کرده و در نهایت یک فرایند باعث می‌شود آگاهانه خرید کردن را به مشتریان دیگر هدیه دهد.

از جمله مزایای دکمه این است که کاربران می‌توانند یک کالا از فروشگاه‌های مختلف را مشاهده کرده و اصالت و کیفیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. همچنین بدیهی است مقایسه قیمت در این اقدامات صورت خواهد گرفت که منجر به خرید از فروشگاه‌های مختلف نیز می‌شود.

  • وی در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان مبنی بر اینکه دکمه در حقیقت کپی ایده ایمالز، ترب و… است و نوآوری خاصی نداشته، گفت:

نه، این‌طور نیست. این یک بعد ماجراست و ایمالز و ترب صرفا یک واسط مقایسه‌ای هستند و برای خرید می‌بایست به سایت دیگری مراجعه کنید. در دکمه کاربر می‌تواند در مورد مسائل مختلف کالا گفتگو کند و صرفا مشاهده یک قیمت در دکمه رخ نمی‌دهد.

از طرف دیگر اینکه خرید به صورت مستقیم در دکمه رخ می‌دهد و لزومی به مراجعه به سایت اصلی وجود ندارد. به همین دلیل می‌گوییم که کاربر در وقت و هزینه صرفه جویی می‌کند.

رُند

  • آموزگار در پاسخ به این سوال که ارتباط دکمه با نمایشگاه بانک و بیمه گفت:

ما در دکمه و در فاز اول قصد داریم خدماتی که توضیح دادم، ارایه کرده و در فازهای بعدی وارد حیطه‌های دیگری شویم که با این نمایشگاه ارتباط دارند. به طور مثال افراد بتوانند در آینده تسهیلات (وام) دریافت کنند و از محصولات دکمه خرید نمایند، یا اینکه محصولی را به صورت اشتراکی خریداری کنند.

  • مدیر مارکتینگ شبکه اجتماعی دکمه در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون قصد مسئولین این شبکه برای حذف کردن بانک‌ها و نهادهای مالی و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ، گفت:

این گفتگو بسیار منتقدانه است! ولی ما این قصد را نداریم. می‌خواهیم دنبال ارزش افزوده‌ها برویم و روش جدیدی را به بازار عرضه کنیم. در خریدها به نام‌ها توجه می‌شود ولی بسیاری از فروشگاه‌ها الزاما دارای سایت‌های اینترنتی نیستند و این بازار در فضای آنلاین مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بازار ما با سایت‌های فروشگاهی آنلاین قابل تفکیک است ولی حتی اگر این تفکیک نیز وجود نداشته باشد، می‌توان فضای آنلاین ایران و کسب و کارهای اینترنتی را به گونه‌ای تصویر کرد که جای بسیاری از رقبای بزرگ وجود داشته باشد.

شرکت‌های بیمه

  • آموزگار در پاسخ به سوالی در مورد هدف شرکت این شبکه اجتماعی در نمایشگاه بانک و بیمه گفت:

صرفا می‌خواستیم در اینجا حضور داشته باشیم تا بتوانیم مخاطبان خودمان را در این نمایشگاه پیدا کنیم. حضور ما ابتدا در حوزه فین تک بوده و بسیاری از مجموعه‌های بانکی از دوستان ما هستند ولی به دلیل ایده‌های مالی که داریم، به دنبال صحبت با افراد خاصی هستیم تا بتوانیم این ایده‌ها را پیاده سازی کنیم و همکاری‌های لازم را از سوی آنها دریافت نماییم که قطعا با حضور مستقیم ما و صحبت‌های حضوری رخ می‌دهد.

  • مدیر مارکتینگ این مجموعه فروشگاهی در پایان با اشاره به مشکلات موجود در فین استارز و نمایشگاه بانک و بیمه گفت:

به نظر من نمایشگاه‌هایی که در ایران برگزار می‌شوند مشکل دارند! شما در حال حاضر وضعیت چینش غرفه‌های فین استارز را ببینید؛ متوجه وضعیت بد این نمایشگاه می‌شوید. به هر حال زحماتی کشیده است و هر بار بهتر و بهتر می‌شود که در کل خوب بوده است. اگر مسئولین قصد دارند که ایده‌های متفاوت را بیشتر نشان دهند باید حداقل‌هایی را برای استارتاپ‌ها در نظر بگیرند.

شما باید مدیریتی داشته باشید که همه چیز را کنترل کنید و بعضی از غرفه‌ها فضای زیادی را در اختیار دارند و بعضی دیگر از فضای کمتری برخوردار هستند. بعضی از شرکت‌ها نهایتا در این نمایشگاه‌ها چند هزار مخاطب خواهند داشت و چرا باید این مقدار هزینه کنند؟

نمایشگاه بانک و بیمه و دیگر نمایشگاه‌ها معمولا زیبا طراحی می‌شوند ولی استفاده صحیحی از فضای نمایشگاه نمی‌شود و حمایت‌های درست و اصولی از استارتاپ‌های کوچک صورت نمی‌گیرد. این دیدگاه من بود و امیدوارم مورد توجه مسئولین امر قرار بگیرد.

3 در مورد “گفتگو با مدیر مارکتینگ دکمه: آینده خوبی در انتظار کسب و کارهای اینترنتی است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH