همه چیز در رابطه با سمند شاسی بلند ایران خودرو

نام سمند شاسی بلند یا به اصطلاح همان SUV که بایستی آن را یک کراس اور شهری دانست، چند سال پیش توسط بسیاری دهان به دهان چرخید و هنوز هم بین مردم رواج دارد. اما ماجرا چیست و آیا واقعا باید منتظر سمند شاسی بلند باشیم؟ اصلا در صورت تولید، قیمت سمت شاسی بلند چقدر خواهد بود؟

با توجه به آنکه تب خودروهای شاسی بلند این روزها در کشور بسیار داغ است و طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان به آن روی آورده‌اند، پس انتظار می‌رود که بزرگ‌ترین سازنده خودروی کشورمان سرانجام دست به طراحی و تولید این اتومبیل بزند تا بلکه بخشی از این نیاز را با یک محصول وطنی پاسخ دهد. از آن‌جایی که سمند به عنوان خودروی ملی رونمایی شد، بسیاری از مردم اخبار تولید سمند شاسی بلند را دنبال می‌کنند و منتظر رونمایی از یک محصول خاص در بین محصولات ایران خودرو هستند.

چند سال پیش طرحی نیز در برخی از وب‌سایت‌های خبری دست به دست شد و خبر از تصویر نهایی این خودرو می‌داد و گفته شد که تا پیش از سال ۱۴۰۰ سمند شاسی بلند رونمایی خواهد شد. اما همان‌طور که می‌دانید، اکنون در سال 1401 هستیم و همچنان همان ماشین‌های بی‌کیفیت ایران خودرو تولید می‌شوند و خبری از یک خودروی ملی لوکس و شاسی بلند نیست. البته از همان ابتدا هم مشخص بود که چنین طرحی یک نمونه نهایی نیست و شاید بیشتر از همه، یک شبیه‌سازی از سواری سمند فعلی در قالب کراس اور آن باشد!

البته طراح این محصول کار خودش را به خوبی انجام داده بود و یک طرح زیبا از یک خودروی خاص و ملی با ظاهری اسپرت ارائه داد که رگه‌هایی از سمند هم در آن دیده می‌شود. در همان زمان یکی از طراحان خوش ذوق کشورمان با نام مرتضی الاد طرحی را در نرم‌افزار 3D Max ساخت که به شایعات ساخت سمند شاسی بلند دامن زد. در واقع این طرح آن‌قدر ظریف و با جزئیات بود که همه ساخت آن را باور کرده بودند! این خودرو «گنو» نام داشت؛ نام یک کوه در هرمزگان!

اما بایستی پرسید آیا به‌راستی سمند شاسی بلند تولید می‌شود؟ آیا زمزمه‌هایی که چند سال پیش توسط حتی مدیران ایران خودرو نیز تایید ضمنی شد، به حقیقت خواهد پیوست؟

زمان عرضه و قیمت سمند شاسی بلند

در آن روزها با توجه به سوابق گذشته حدس زده می‌شد که زمان احتمالی ورود این محصول به بازار، اواسط سال ۱۳۹۸ و یا ۱۳۹۹ باشد اما بعد از خبرساز شدن طرح‌هایی از سمند شاسی بلند ایران خوردو، بالاخره این شرکت واکنش نشان داد و رسما تولید محصول شاسی بلند با این طرح‌ها را تکذیب کرد. ایران خودرو گفت که اصلا امکان تولید چنین محصولی وجود ندارد! بنابراین «گنو» و طرح‌های دیگر در حد همان یک طرح ساده و زیبا باقی خواهند ماند و نباید منتظر زمان عرضه آن‌ها باشید!

جالب است بدانید که قیمت سمند شاسی بلند برای سال ۱۳۹۷ در حدود ۶۰-۷۰ میلیون تومان اعلام شده بود که این روزها در حد یک شوخی کاملا جدی است (!) که اشک شما را در خواهد آورد.

تجربه نشان داده که اگر ایران خودرو تصمیم به تولید چنین محصولی هم بگیرد، خیلی بعید است از نام سمند بر رویش استفاده کند! وقتی در کشور ما خودرویی چون تیبا با کمی تغییر ظاهری و به اصطلاح فیس‌لیفت، نام جدید ساینا را گرفته و محصول بعدی نیز کوییک نامیده می‌شود، چرا یک اتومبیل با سگمنت کاملا تازه، از همان نام قدیمی استفاده کند؟ پس این احتمال را بدهید در صورت تولید یک شاسی بلند، نامی جدید را هم برای آن بشنوید. گرچه با توجه به سابقه بد خودروسازهای ایرانی و علاقه عجیب به ساخت محصولات ده‌های گذشته، بعید است که مدیران کمی فسفر بسوزانند و خودروی شاسی بلند داخلی در حد استانداردهای روز دنیا بسازند!!

29 در مورد “همه چیز در رابطه با سمند شاسی بلند ایران خودرو”

  1. مگه بقیه ماشینا رو از مردم میپرسیدید و تولید میکردید؟
    حالا اینم میزدید چی میشد؟
    از این سمندای الآن که بتره

    10
    16
  2. عبدالله موحد

    واقعا …خجالت هم چیز خوبیه ….چهل ساله دولت با حمایتهای همه جانبه ش ومردم با اهدا ی سرمایه و عمر و عزیزان و آبروشون ….از شما شرکتهای بی تعهد …خرید کردن ….حالا اینه تشکر شما از مردم ؟…به بچه ها و خانواده خودتون هم پیشنهاد خریدش رو میدید….؟

    4
    26
  3. اقا اینا تبلیغ میکنن دوسال بعد میگن نمیتونیم دیگه تولید کنیم جاش بهتون سه تا سمند دوتا 207 بهتون میدیم عین سایپا که با ساندرو کرد

    11
    12
  4. با سلام
    این شاسی بلند را بنده حدود ۳ سال پیش در چین دیده ام.
    با همین آرم سمند ( اسب).
    این خودرو اصلا طرح داخل نمی باشد.
    چرا اصرار داریم ایرانی است مثل سایر صنایع

    14
    27
  5. حسن ذنیکوی

    سلام بااین تعخیر در صنعت خودرور به اصطلاه ملی وشاسی بلند متعصفانه سردرداران و مدیران ایران خودرو یقین دارم که منتظر متورهای خودر را از خارج وارد کنند با این حسر اقتصاد تا زمانی که اوزاع بحبود شود فوری اقدام به ورود موتور ویا قطعات فنی خودرو از خارج شوند وبعد تولید به اصطلاه ملی به مردوم معرفی کنند وقیمت گزاف بفروشند…وبعضی از مردم از نادانگی فکر می شود که بله صنعت خودرو بیشرفت داریم …واقعان خیلی جای تعصف دارد با این همه محندس کارشناس مغز متفکر باز هم همان مشکلات مرم مان تکراری متحمل شوند ای خدا تا کی معلوم نیست .با این تفکر مسعولین ایران خودرو تا بنجاه سال دیگر هم باشد همان اش بیازه وسلام

    14
    16
  6. عباس یارمحمدی

    چیه بابا عین این ام وی ام قدیمیاس.چی بود اسمش x33 .خاک تو سر ایرانخودرو جمش کنید در حد سورنتو بزنید یا سانتافه

    7
    27
  7. به نظر من اگه ایران خودرو یکم تغییر توی اون ایجاد می کرد و اسمش رو تغییر می داد بهتر می شد.
    یک مسئله ی دیگه که هست باید توان موتورش رو ببرن بالا نه اینکه موتور سمند رو روی بدنه ی دیگه سوار کنن نمیشه که.
    کاشکی امکانات بیشتری نسبت به دنا داشته باشه.

    5
    21
  8. خیلی مسخره است شما الان برو آئودی q8رو نگاه کن بعد بیا سمند شاسی بلند رو نگاه کن ولی به هرحال در کل سمند از همه نظر تو ایران بهترینهولی خیلی ایده مسخره ای یه ?

    19
    28
  9. سمندسورن وسمندLX خیلی عالین ولی سمند شاسی بلنددیگه چیه آخع اذیت نکنین توروخدا یه ماشین میزنن ازش وانتو شاسی بلندو صندوقدارو بدون صندوق میسازن

    22
    24
  10. شکل ظاهریش که خیلی زیباست. ای کاش کیفیت فنی با آپشن های بالا در حد نمونه های خارجی داشته باشه و زیر 100 میلیون تومان عرضه بشه اونوقت کسی سراغ مشابه خارجیش نمیره. فقط باید زودتر اقدام کنند.

    16
    43
  11. فقط متأسفم متأسفم نمیدونم آیا حقوقی که مسولین ومهندسین رده بالا خودرو سازی میگیرند برایشان حلاله اینگونه نام خودشان را مهندس گذاشتند یعنی عرضه ساخت ندارن اگر دارند چرا ماشین خوب نمیسازند لااقل غیرت کنند از هموطنان خارج کشور که در این امر تخصص دارند کمک بگیرند ولو که طراح بخواهد نام ماشین را کوروش بگذارد چی میشه قرآن خدا که غلط نمیشه بس شمارا به دین به قرآن و……….قسم میدم چهل سال است بسه ولا به للا به خدا ما بادرامد کم نیز ادمیم دل داریم آرزو داریم بسه این همه ماشین بی کیفیت ساختید خریدم در طول سال از گلوی بچه هایمان گرفتیم خرج ماشین های بی کیفت شما کردیم خداوند حق مارا از چشمانتان وحلقومتان دربیاره این همه مقام معظم رهبری میگوید کمی هم توجه کنید به کیفیت ساخت

    22
    39
  12. نمیتونه رقابت کنه چون شاسی بلند هایی مثل جک اتومات با توان ۱۷۰ اسب بخار و کلی امکانات یا هاوال H6 200 اسب بخار ۷۰ الا ۸۰ به سر آن زیاد است البته شک نکنیم آدم شوت زیاد داریم که بزن بخرند مگر اینکه یه طرح زیبا به روز با امکانات بالا ارائه بده و سری به بازار وارد کنه

    21
    29

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH