6 دلیل برای آنکه از پیام رسان بله استفاده نکنیم!

پیام رسان بله به عنوان یک اپلیکیشن اجتماعی‌مالی شناخته می‌شود. این برنامه از جمله پیام‌رسان‌هایی است که این روزها جزو کاندیداهای طرفداران و مشوقان برنامه‌های داخلی برای جایگزینی مسنجرهای موفق خارجی قرار گرفته است، اما این اپلیکیشن علی‌رغم این‌که امکانات خوبی داشته و نهاد بزرگی مانند بانک ملی پشتوانه‌اش است، دارای اشکالاتی بوده که باعث می‌شود پیام‌رسان بله نتواند گزینه خوبی برای جایگزین شدن نمونه‌های بین‌المللی و یا استفاده کاربران ایرانی باشد.

در این مقاله قصد داریم به دلایلی بپردازیم که همگی نشان می‌دهند که پیام رسان بله، گزینه خوبی برای استفاده نبوده و کاربران ایرانی برای انتخاب پیام رسان ایرانی می‌بایست به سایر پیام‌رسان‌های داخلی مراجعه کرده و یا از پیام رسان‌های خارجی استفاده کنند.

توجه داشته باشید که اشکالات مطرح شده در این مطلب لزوما دلیل بر بد بودن پیام رسان بله نبوده و همان‌طور که در مطلب بررسی این پیام رسان که در این لینک قابل مشاهده است: “بررسی پیام رسان بله (Bale)؛ جایگزین بانکی‌ها برای تلگرام!” به مزایا و امکانات بسیار این برنامه اجتماعی‌مالی نیز اشاره داشتیم.

پیام رسان بله درحال حاضر برروی گوگل‌پلی موجود نیست. نکته جالب آن است که هم‌چنان اگر با دستگاه اندرویدی خود در سایت بله روی گزینه «دانلود اپلیکیشن بله» کلیک کنید، صفحه گوگل‌پلی این برنامه که حذف شده است را باز می‌کند که نشان می‌دهد ظاهراً ویرایش‌کنندگان وبسایت این برنامه از این موضوع بی‌خبر هستند!

1. پیام رسان بله نسخه ویندوز ندارد!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که پیام رسان بله جزو اولین پیام‌رسان‌هایی بود که دارای نسخه ویندوز بود و به این موضوع نیز می‌بالید! اما این نسخه دیری نپایید که به دلیل ضعف وحشتناک و کندی‌های عجیب و غریب از ویندوز بسیاری از کاربران حذف شد و مسئولین این اپلیکیشن اندرویدی نیز به این موضوع پی برده و عطای وجود نسخه ویندوز را به لقای آن بخشیدند!

Baleh Application on PC

قطعاً یکی از اشکالات بزرگ فعلی بله نبود نسخه ویندوز است که در پیام‌رسان‌های دیگر آمارها نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از کاربران، برای ورود به محیط کاربری خود از نسخه ویندوز استفاده می‌کنند که نبود آن در پیام رسان بله یک اشکال بزرگ محسوب می‌شود. بله در وبسایت خود درباره نسخه دسکتاپ این‌گونه توضیح داده است:

نسخه دسکتاپ (رومیزی) به علت انجام بروزرسانی‌ها و ارائه نسخه‌ای کامل‌تر، در دسترس نیست. پیشنهاد می‌شود برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر از نسخه‌ وب و یا نسخه‌های موبایلی بله استفاده نمایید.

اکنون بیش از 5 سال از نگارش این مقاله می‌گذرد و ظاهراً هنوز به‌روزرسانی‌های مورد نیاز بله برای رسیدن به توانایی پشتیبانی از یک نسخه ویندوز معمولی به ثمر نرسیده‌اند. اکنون که نسخه دسکتاپی در دسترس نیست، تنها راه کاربران برای دسترسی به این برنامه از طریق رایانه‌های شخصی، نسخه وب خواهد بود که با عرض تاسف مورد بعدی لیست ما از مشکلات پیام رسان بله خواهد بود.

2. نسخه وب بله؛ بسیار ضعیف و ناکارآمد

در مسنجرهای موفقی همانند تلگرام، می‌بینیم که نسخه وب امکانات شگفت‌انگیزی برای کاربران فراهم می‌کند و سوای برخی ویژگی‌های فانتزی، کاملاً نیاز شما در استفاده از اپلیکیشن و امکانات مختلف آن را برآورده می‌کند. با توجه به نبود نسخه ویندوز برای اپلیکیشن بله، حداقل نیاز و انتظار کاربران از این پیام رسان هم یک نسخه وب آبرومند و کارآمد بود.

بهتری بازی مستقل PS4 The Talos Principle Deluxe Edition

متاسفانه نسخه وب بله هیچ شباهتی به نسخه اندرویدی آن ندارد و پاسخ‌گوی نیازهای معمولی شما نخواهد بود. در اسکرین‌شات بالا می‌توانید تلاش ما برای امکانات مختلفی که در نسخه وب پیام رسان بله وجود داشتند را ببینید. هیچ‌کدام از خدمات مورد انتظار به سرانجام نرسیده‌اند و ربات‌هایی که برای خرید بسته اینترنت یا شارژ وجود داشتند، کارآمد نبودند.

اگر می‌خواهید ناقص بودن نسخه وب پیام رسان بله را در یک تصویر ببینید، اسکرین‌شات پایین بخش تنظیمات وب‌اپلیکیشن آن است. نهایت تنظیمی که در تجربه استفاده خود از این وب‌اپلیکیشن بتوانید انجام دهید، تغییر دکمه ارسال خواهد بود!

نسخه وب اپلیکیشین بله

نکته دیگری که نسخه وب پیام رسان بله را ناکارآمد می‌کند، کیفیت پخش ویدیو در آن است. ویدیوهایی که در وب‌اپلیکیشن بله پخش می‌کنید، با نرخ فریمی زیر 10 فریم بر ثانیه، چیزی جز فاجعه نیستند. در نسخه وب حتی ری‌اکشن‌های شما هم محدود است و فقط گزینه ایموجی قلب برای ری‌اکشن وجود دارد. تنها یک قسمت وجود دارد که در نسخه وب هم به خوبی نسخه موبایل کار می‌کند؛ آن هم بخش آزاردهنده تبلیغات است که در بخش بعدی به سراغ آن می‌رویم.

3. از تبلیغات نمی‌توانید فرار کنید!

در پیام رسان بله، از تبلیغات نمی‌توانید فرار کنید. محیط این برنامه بیش‌تر شبیه یک ویترین بزرگ بازرگانی پر از تبلیغ‌های آزاردهنده است، تا یک پیام‌رسانی که بتوانید در آرامش و بدون مزاحمت‌های تجاری از آن استفاده کنید.

تبلیغات پیام رسان بله

موضوع تبلیغات و کسب درآمد از این راه برای سازندگان این اپلیکیشن اجتماعی‌مالی آن‌قدر مهم و پررنگ است که دومین مطلبی که در سایت این برنامه مشاهده می‌کنید، مرتبط به سفارش تبلیغات است. بله در بخش‌های مختلف خود تبلیغات بسیار زیاد دارد و حتی در صفحه اصلی این برنامه که مختص گفتگوهای شماست، تبلیغی در بالای تمامی مکلامات قرار دارد که در تمام تب‌ها هم همراه شما می‌آید. این میزان از تبلیغات آزاردهنده را در هیچ مسنجر معتبری، مثل تلگرام یا واتس‌اپ، نمی‌توان پیدا کرد.

4. عدم وجود امکانات مناسب برای ارسال عکس و ویدیو

ارسال تصاویر در پیام‌رسان بله، به سبک اپلیکیشن‌های دهه گذشته انجام می‌شود. یعنی اگر بخواهید چند عکس را به صورت هم‌زمان برای مخاطب مورد نظر خود ارسال کنید، نه می‌توانید انتخاب کنید به چه ترتیبی عکس‌های شما ارسال شود و نه می‌توانید آن‌ها را به صورت آلبوم ارسال کنید. ترتیب عکس‌ها به نظر می‌رسد کاملاً تصادفی باشد و در چند تلاشی که برای ارسال چند تصویر مختلف داشتیم، به صورت تصادفی ترتیب آن‌ها تغییر می‌کرد. پس به طور کلی استفاده از پیام‌رسان بله برای ارسال تصاویری مانند جزوات درسی یا مراحل آموزشی یا هر محتوایی که ترتیب خاصی داشته باشد یا بخواهید به صورت آلبوم ارسال کنید، بسیار آزاردهنده خواهد بود.

برای ارسال ویدیو نیز حداقل امکانی که از هر مسنجری انتظار داریم، قابلیت انتخاب و برش بخشی از ویدیو است که می‌خواهیم آن را ارسال کنیم. در پیام رسان بله چنین چیزی وجود ندارد و تنها گزینه شما برای ارسال ویدیو، امکان فشرده‌سازی آن است که حتی اطلاعی هم از میزان فشرده‌سازی، کیفیت و یا حجم ویدیو به شما نخواهد داد و عملاً همه چیز را باید با آزمون و خطا متوجه شوید.

اکنون که پیام رسان بله با استفاده از کدهای برنامه منبع‌باز تلگرام، از قابلیت‌های مختلف این برنامه استفاده می‌کند، بهتر بود امکانات بروزتر تلگرام را هم اضافه می‌کرد. قابلیتی دیگری که در این وام‌گیری از تلگرام، توسط توسعه‌دهنگان بله جا گذاشته شده است، امکان چت ایمن یا secret chat است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

5. عدم وجود امکان چت ایمن و شفافیت امنیتی

از دیگر مشکلات امنیتی موجود در پیام رسان مالی بله عدم وجود ارسال پیام ایمن است که در تلگرام با عنوان secret chat شناخته می‌شود که امکان رمزنگاری تمام اطلاعات رد و بدل شده را برای کاربران فراهم می‌کند اما در پیام رسان بله این رمزنگاری‌ها وجود نداشته و گفتگوهای عادی کاربران بدون رمزنگاری‌های پیشرفته صورت می‌گیرد.

با مروری بر اپلیکیشن و سایت پیام رسان بله و جستجو در قسمت‌های مختلف آن‌ها، نه در توضیحات برنامه و نه در قسمت FAQ یا سوالات متداول سایت آن، هیچ‌گونه شفافیت یا توضیحی درباره حریم خصوصی کاربران در این مسنجر پیدا نکردیم، نکته‌ای که به عنوان مهم‌ترین بخش هر پیام‌رسانی شناخته می‌شود و توضیحات کاملی از سوی آن‌ها در این باره در بخش‌های مختلف وجود دارد.

اپلیکیشن پیام رسان بله

این امکان امنیتی در بعضی از پیام رسان‌های داخلی نیز وجود دارد که از جمله آن می‌توان به آی‌گپ اشاره کرد که حتی برای شکستن رمزنگاری‌های گفتگوهایش جایزه یک میلیارد تومانی تعیین نموده بود که نشان از اطمینان بالای مدیران آن برای امنیت پیام‌رسانشان دارد ولی از پیام‌رسانی مانند بله که مراودات مالی میلیاردی روزانه در آن جریان دارد، انتظار داشتیم که از الگوریتم‌های رمزنگاری پیشرفته برای کاربرانی که به دنبال امنیت بیشتر هستند، استفاده نماید.

6. عدم وجود امکانات مدیریتی در کانال و گروه‌ها

آخرین دلیلی که برای عدم استفاده از اپلیکیشن پیام رسان بله می‌توانیم بگوییم، در موضوع مدیریت گروه‌ها و کانال‌های موجود در این پیام رسان است که نسبت به تلگرام و دیگر پیام رسان‌های خارجی و بعضی از پیام رسان‌های داخلی ضعف‌هایی داشته و بسیاری از ابزارهای مدیریت لازم را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد.

بدیهی است که بسیاری از مدیران گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی در صورتی‌که بخواهند نقل و انتقالی از تلگرام داشته باشند، به دنبال اپلیکیشنی خواهند بود که بتوانند تمامی ابزارهای مدیریتی تلگرام را در اختیار بگذارد ولی طراحان و برنامه‌نویسان پیام رسان بله به طور کلی در مورد این ابزارهای مدیریتی کوتاهی کرده و به چند امکان ساده و پیش پاافتاده بسنده کرده‌اند که اصلا کافی نیست.

«این مقاله برای اولین بار در اردیبهشت سال 1397 توسط سینا ذاکری نگارش شد و در فروردین 1402 توسط عرفان محمدزاده بروزرسانی گردید»

70 در مورد “6 دلیل برای آنکه از پیام رسان بله استفاده نکنیم!”

  1. مهدی نگارنده

    لطفا سایت خود رو به روز کنید همانطور که بله کرد .
    بله الان هم تگاس صوتی داره هم تصویری تحت وب هم میتوان از طریق کامپیوتر وارد شد.

    7
    7
    1. مهدی مهرام

      واقعا متاسفم برای این برنامه . رفتم برای ارز مسافرتی ثبت نام کنم تا قسمت فرودگاه میرسه اون قسمت اصلا روشن نیست و نمی شود انتخاب کرد . این چه برنامه ای عاخه ؟؟ هی تبلیغ میکنن فقط . تبلیغ چیو میکنن . برنامه ای که همش ایراد .

  2. لطفا توضیحات این سایت رو جدید کنید…این متن برای سال ۱۳۹۷ هست…تو ضیحات و ایرادات اصلا کامل و صحیح نیست…در حال حاضر بله و دیگر برنامه های ایرانی در حال رقابت با دیگر برنامه های خارجی هستند و بعضی ها چه بخواهند یا نه شاهد پیشرفت های عالی این برنامه های ایرانی هستیم…امنیت برنامه های ایرانی حقیقتا از برنامه های خارجی بیشتر چه برای هک (تلگرام و اینستا راحت ترین برنامه های تعاملی برای هک هستند) و چه اطلاعات (اطلاعات کاربران برنامه های نظیر گوگل و اینستا به شرکت های تبلیغاتی خارجی فروخته میشه…واقعا چطور میشه این برنامه های خارجی رایگان باشه وقتی شبکه های تلویزیونی که برای مردم خودشون ببخش می کنند پولیه؟)
    لطفا وقتی ایراد می گیرید از فوایدش هم بگید و یا از ایرادات برنامه های خارجی هم بگید…

    15
    10
  3. برنامه خوبیه ولی تصاویر و ویدیو ها بعد از حذف مردن در رسانه های مشترک میمونه و حذف نمیشه علت چیه؟کسی میتونه راهنمایی کنه؟

    8
    1
  4. اولا بله نسخه ویندوز داره
    دوما می شه باهاش تماس صوتی گرفت
    سوما سرورش تقویت شده
    چهارما خیلی از ورود دو مرحله ای تلگرام امن تره
    پنجما چت هایی که می کنیم کاملا امنه و بهتر از پیامرسان هایی هست که الکی می گن امنه ولی امن نیستن
    و امکانات مدیریتیش عالیه

    42
    27
  5. اگه یکی از مخاطبینمون از بله بره واسه همیشه و بعد یه شکلک سیاه مانند کنار اسمش باشه این چه معنیی میده؟

  6. من یخورده با اینترنت و برنامه نویسی و اینا اشنا هستم …
    تو همون یه ذره و یخورده هم …… این پیام رسان بله … افتضاح به تمام معناست ?✋
    از لحاظ برنامه نویسی مزخرفه … فقط تنها خوبیش اینه که سرور های خفنی اون پشت دارن اجرا میکنن نرم افزار رو …
    یعنی فک کن رو پراید موتور بی ام و بزاری … خود نرم افزار واقعا چرت و پر باگ و مشکل دستوریه … این ها همه فنی و از بازخورد هایی که از این نرم افزار گرفتم دارم میگم …
    یعنی یه نرم افزار به این سادگی وقتی اون حجم از رم و سی پی یو و باتری رو میخوره به این معنی ک خیلی داره سخت به گوشی فشار میاره تا اجرا بشه و این یعنی اصن اصولی نیست !!!!! کد هاش اصن بهینه که نیست هیچ … خیلی بد ٬ ترکیب و تنظیم شده
    و اینکه این نرم افزار رو اگه برین تو پوشه های داخلی و فضایی که بهش اختصاص داده شده رو ببینین … میفهمین چقد چرته و چقــــــــــد کش تولید کرده ! مگه داره چیکار میکنه ? که روزی بالغ بر ۲۰۰ ۳۰۰ تا دونه ! کش تولید میکنه ! هفته ای بیش از ۱۰۰۰ تا کش ! ( تازه مثل تلگرام و ایتا و واتساپ قابلیت پاک کردن و مدیریت حافظه پنهان و کش هارو نداره … یعنی اون گزینه پاک کردن داده و هم بزنی باز کش هاش هنوز هست !!! ) این درحالیکه کلا واتساپ تو طول یک سال شاید دو سه تا دونه تولید کنه !!! البته بگم … کش تولید کردن یک طرف … مدیریت اون ها هم یک طرف دیگه .. تلگرام و ایتا ( ایتا همون تلگرامه ??‍♂️ ) قابلیت مدیریت و کنترل و پاک کردنشونو دارن
    و درضمن دقت داشته باشین که نرم افزار بله… سرور مرکزه و مثل واتساپ دستگاه مرکز نیست ! یعنی واتساپ همه کار هاشو تو گوشی انجام میده و اصن سرور نداره ! ولی بله همه چیزش روی سرور و فقط روی گوشی نمایش داده میشه ! نرم افزار بله فقط نمایشگر و فرستنده گیرندس ! پردازش ها توی سرور انجام میشه … و این رو وقتی سرور های نرم افزار بله پره ویا کار نمیکنه قشنگ میتونین متوجه بشین و حس بکنین …
    به همین منظور وقتی سرور های بانکی و خفن بدی به همچین نرم افزاری معلومه بالاخره کارشو میکنه …حکایت همون پراید با موتور بی ام وس !
    البته خوبی هایی هم داره … یکی این که برای بچه ها تا قبل دانشگاه و این حرفا خیلی فضای سالم و بی حاشیه ای داره … برعکس مثلا تلگرام !!!! ( البته بازم من طرفدار واتساپم چون میخوای بدی دست بچه … کانال کلا نداره … ?) و قابلیت های خیلی خوبی هم داره … مثال خیلی بارزش اصلاح و پاک کردن بی حاشیه پیامه …
    ولی این خوبی ها جای اون فاجعه بدی هاشو نمیگیره …

    اخرشم اینو بگم که ما رو مجبور به استفاده از این نرم افزار کردن ! اونور کار هم فکر میکنن که خب کارشون درست بوده …
    ولی وقتی از این نرم افزار مزخرف استفاده نشه میفهمن که کارشون غلطه و واقعا دارن اشتباه میزنن … برن دو سه تا کار بلد بیارن … ایران تو برنامه نویسی و هک خیلی پیشرفته و مقام داره ! ولی اونوقت اینه وضع پیام رسان های داخلیمون !
    این نرم افزار سم رو نصب نکنین خدایی اگه میتونین !
    به نظرم یه دور بکوبن از نو بسازن خیلی جا هاشو … بدن یکی دو تا متخصص … بعدا نونشو بخورن …

    19
    37
  7. مطلب نوشته شده خیلی یک طرفه بود. مواردی که گفتید همگی feature هستن که ممکن است کم کم به بله اضاهف شوند و دلیل برا «استفاده نکردن» از بله نمی‌شود.

    21
    38
  8. الان مدرسه ما اجبار کرده همه بله داشته باشیم ولی مشکل جدیدی که داره اینه که عکس پروفایل رو نمیشع حذف کرد الان گیر دادن که اره عکس غیر شخصی بزارین عکس خودتون پروفایلتون نباشه که الان هممون داریم خودمونو میکشیم ولی پاک نمیشه متاسفانه

    13
    33
  9. منصوری‌پور

    برای مدرسه برخط هم اسکای روم و بیگ بلو باتن ووو… که برای اینکار هستن قطعا از نرمافزارهای پیامرسانی بهتره

    4
    7
  10. منصوری‌پور

    سلام مجدد
    این رو هم در نظر داشته باشین…
    اگر قدرمطلق کیفیت و قابلیت های واتساپ رو به توان 50 هم بر سونین…باز به رادیکال فرجه50 بله نمیرسه
    من هم بله دارم و هم واتساپ
    هم نسخه موبایل بله خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی بهتره ،هم نسخه وب بله خیـــــــــــــــــــــــــــلی بهتره از واتساپ

    38
    29
  11. منصوری‌پور

    سلام به شما
    آقا شما خیلی اطلاعاتتون قدیمیه…
    ضمنا هر چیزی از اول عالی نیست
    لطفا خودتونو بروز کنید
    بله فعلا نسخه دسکتاپش برای ارتقا و رفع عیب برداشته شده
    ولی در حال حاضر بله بسیار بسیــــــــــــــــــــــــــــار عالیست
    من به همه بله رو پیشنهاد می کنم(مخصوصا دارندگان موبایل)
    ولی باز وب بله هم منحصر به فرده

    27
    27
  12. بزرگترین مشکل بله فارغ از خوبی هایی که آن را قابل تحمل ترین پیام رسان ایرانی از بین پیامرسان های افتضاح ایرانی کرده، این نیست که پر از باگ ها و مشکلات مزحک و احمقانه هست، بلکه اینه که اساسا هیچگونه پشتیبانی نداره که آدم بتونه فریادشو به جایی برسونه… وقتی تماس بگیرید با پشتیبانی یه مشت آدم بیسواد جوابتونو می دن که حتی خودشون از بله استفاده نمی کنن!

    18
    22
    1. خیلی جالبه که نخبه های دانشگاه شریف شدن یه مشت آدم بی سواد حالا اگر اینا پاشده بودن جمع کرده بودن و میرفتن خارج و تو یه شرکت درجه ۶ خارجی کار میکردن میشدن نخبه های فراری

  13. روی ویندوز وحشتناک مزخرفه هنگ میکنه صفحه اش سفید میشه رو ویندوز خیلی بده ممنون از سازنده اش ?

    11
    27
  14. چند روزی میشه که از مدرسه پسرم دستور دادن چون مدارس به علت ویروس کرونا تعطیل هستند برای شرکت در کلاسهای مجازی (بله) رو نصب کنیم. قبلا همه بچه ها واتساپ نصب کرده بودن و استفاده میکردن. برام سئوال شده که مزیت (بله) نسبت به (واتساپ) و … چیه که تاکید کردن حتما اینو نصب کنید؟ و دیگر اینکه آیا واقعا (بله) برای چنین هدفی کاربردی هست یا نه؟

    3
    23
  15. سجاد حسینخانی

    اتفاقا ازدخوبی های بله سرعت بالاش هست
    برای ویندوز هم میشه از سایت بله لوگ این شد و بازم کارکرد خوبی داره
    خدمات بانکی خیلی خوب
    احساس ایرانی بودن طراحی خیلی خوبه
    با کبوتر بله مستقیما میشه پیامی که تو تلگرام میذاری داخل کانال بله هم بره
    من تقریبا همه پیامرسانای داخلی رو کار کردم، بینشون بله از همه بهتره
    انصافا سرعت دانلودش هم خیلی بالاعه
    اینکه کانال های منتخب رو هم معرفی میکنه تو قسمت ویترین خیلی خوبه
    تو پین کردن هم خوبیش اینه که مثل تلگرام محدودیت نداره

    15
    17
  16. با سلام پیام رسان بله مال کدوم آقازه ده ی مظلومیه کهالان تو این اوضاع تعطیلی مدارس و شیوع کرونا میخواد پول بزنه به جیب مجبور کردند معلما و دانش اموزانو که از این پیام رسان استفاده کنن

    8
    23
  17. گل بود به سبزه آراسته شد!
    دامنه ble.im که آدرس کانال‌های بله با اون شروع میشد هک شده… هرچی به پشتیبانی سایت هم پیام میدم جواب نمی‌دن. سروش هم آدرس کانال‌هاش از دسترس خارج شده. الآن بیش از یک هفته هست که خود من درگیرشم (تاریخ امروز 9 بهمن 98).
    شما یه پیگیری کنید ببینید جریان چیه؟
    ممنون

    9
    8
  18. به نظر بنده پیام رسان خوبیه بیشتر قابلیتهایپیام رسانهایخارجی رو داره دوستان فراموش نکنید که این پیام رسان با تلاش بجه های ایران خودمون راه اندازی شده و باید همایتش کنیم تا روز به روزبهتربشه

    12
    19
  19. خیلی پیام رسان خوبیه.
    الان که حتی نسخه دسکتاپ برای لینوکس هم داره.
    قطعا یه سری اشکالات داره اما امیدوارم که روز به روز بهتر بشه.

    7
    12
  20. سلام بله خیلی پیام رسان خوبی هست و حدود 6 ماهی هست که ریختمش رو واقعا خیلی امکانات جالبی داره و سرعتش هم عالیه و حرف نداره (به نظر من هدف از انتشار این مطلب فقط تخریب این پیام رسان بوده)

    10
    20
  21. تلگرام هم اول شروع به کار برنامه خوبی نبود،بله برنامه خوبی هست،سرعتش هم خوبه ودرحال پیشرفت…

    5
    16
  22. نسخه وب داره مشکلش فقط اینه که رمز ورود برای نسخه وب نداره ولی سرعتش در ابدیت جدید عالیه

    3
    14
  23. سرعتش عالیه واقعا، اینکه همه تو تلگرام موندن بخاطر مزیتش نیست بخاطر اینه که هیچکی تو بقیه پیام زسان ها نیست و همه مجبورن تو تلگرام پیام بدن. وگرنه سرعت تلگرام با وجود فیلترینگ خیلی افتضاحه الآن.

    5
    23
  24. جاوا ، سوئیفت پروگرمر

    دوست عزیز شما که چیزی از کدینگ نمیدونی الکی به مغز نقد نده ، سوکت نویسی کار خیلی خیلی پیشرفته وسختیه ، پیامرسان بله بعد از پیامرسان گپ و آی گپ بهترین پیامرسان و سریع ترین پیام رسان که دارای سیستم کلود و SSLــه ، پس تقریبا میشه گفت 35 درصد از کل برنامه نویسی تلگرام رو میتونید در پیامرسان بله و 40 درصد اون رو میتونید در گپ مشاهده کنید.

    9
    15
  25. دوستانی که در مورد وضعیت فعلی پیام رسان بله نظر میدهند توجه کنند که مقاله در یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری نوشته شده و اون موقع بدون کم و کاست به همین گونه ای بوده که نوشته شده.

    10
    15
  26. نسخه وبو ویندوز دارد
    سرعت قطعا از بقیه بهتره تا حالا لزش کندی ندیدم
    خیلی ام عالی
    دوشواری نداره

    7
    48
  27. سلام.
    بله رو نصب کردم و اتفاقا از سرعت و امکاناتش راضی ام.
    اخه این چه تحلیلی بود.قبل از تلگرام اخه چی می دونستیم چت ایمن چیه؟ و و و… و.
    قطعا اپدیتش که بیاد روز بروز بهتر می شه.
    خود تلگرام هم رو اول این امکانات رو داشت؟ والا

    8
    67
  28. واقعا یکی از احمقانه ترین موارد مطرح شده کندی سرور ها بود!! اتفاقا یکی از نقاط قوت بله سرعت بسیار بالا و پایداری آن حتی نسبت به تلگرام هست و این رو تقریبا اکثر کاربرانی که به بله کار کردن به طور قابل محسوسی متوجه میشن.

    13
    75
  29. اذربراتی بخش

    سلام.پیام رسان بله نسخه ویندوز داره سرچ داخلش هم برعکس نسخه ویندوز سروش که اصلا سرچش کار نمیکنه سرعتش خوب هست ومطالب داخلش سریع بارگذاری میشه ضمنا ایتا سرعت بالایی برای بارگذاری مطالب داخل کانالهاداره و امکاناتش خوب هست راستش سروش موقع بارگذاری مطالب داخل کانال ها بعضی مواقع گیر میکنه وگرنه سرعت دانلود داخلش خوبه من نسخه ویندوز ایتا و سروش و بله رو روی لپتاپ نصب کردم ضمنا نمیشه از پیام رسانهای نوپا توقع داشت مثل فیسبوک و تلگرام و بقیه که سالهاست دارن فعالیت میکنن عمل بکنن یه کم تحمل و حوصله برای بهتر شدن عملکردشون به جایی برنمیخوره

    9
    59
    1. ضمن اینکه دولت بتید از پیام رسانهای داخلی حمایت کنه و وسعت باند بده…..‌
      که متاسفانه کم لطفی می کنه

      8
      22
  30. پیام رسان خوبیه. من یه کانال درباره تاریخ داخلش ساختم. اینم آیدیش : ****************** .
    سرعتش به نسبت بقیه خیلی خوبه. من سروش نصب کردم ، یکب از عکس های کانال خودش را زدم دانلود بشه ولی نشد. ده دقیقه طول کشید و هنوز داشت می چرخید. ولی توی بله سریع دانلود میشه.
    آی گپ هم نصب کردم. ولی دیدم یه کانال داره که عضویتش اجباری هست و نمیشه ازش خارج شد و منم پاکش کرد.
    ایتا هم نصب کردم و دیدم که امکان تغییر رنگ قالب را نداره و باید همین رنگ نارنجی را تحمل کنی. بیشتر امکانات تلگرام را نداره و فقط ظاهرش کمی شبیه تلگرام هست. اینم پاک کردم. فقط از بینشون بله خوب هست . هم سریع هست و هم امکانات مالی خوبی داره.

    12
    59
  31. یه پیامرسان عالی است
    و خدمات مالیش رو هم که استفاده میکنم خیلی خوبه راحت و امن
    اینکه می تونی به مخاطبینت بدون داشتن شماره کارتش پول بفرستی فوق العاده است

    19
    95
  32. اتفاقا پیام رسان خوبی هستش و سرعتش نسبت به سروش و … قابل توجه هست چه خوب بود مزایا و معایب با هم بررسی می شد !!!

    22
    122
  33. اون وقتا که همه وایبر داشتن ، تا میگفتی تلگرام اَه و اوه میکردن . حالا تماشا کن همون آدما چطوری با تعصب از تلگرام دفاع میکنن ، خخخخخخخ

    22
    116
  34. بخواب بابا با این تحلیلت
    من که از بله استفاده میکنم، راضی هم هستم
    اتفاقا مهمترین مزیتش رو هم سرعت بالاش میدونم

    64
    159

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH