استارتاپ‌های بورسی در فاینکس 2018 خودی نشان دادند!

به گزارش آی‌تی‌رسان، در ادامه سلسله گزارش‌های اختصاصی که از فاینکس 2018 داشتیم، به آخرین گزارش از این نمایشگاه می‌رسیم که در آن به سراغ مسئول مارکتینگ گروه مالی هوشمند برنا رفتیم. این گروه بدون اینکه با نام و آوازه یک استارتاپ وارد نمایشگاه فاینکس 2018 شوند، صرفا با ارایه تمامی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی یک استارتاپ وارد فین استارز شدند.

فاینکس 2018 و بورس

در ادامه توجه شما را به مصاحبه اختصاصی خبرنگار آی‌تی‌رسان با جناب آقای ثاقب مسئول مارکتینگ گروه مالی هوشمند برنا جلب می‌نماییم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

  • در اولین پرسش از ایشان سوال کردیم که ابتدا فعالیت خود را معرفی کرده و سپس از دلایل حضور این گروه با این ایده در نمایشگاه فاینکس 2018 بگویند:

ما در حوزه عملیات الگوریتمی در بورس فعالیت می‌کنیم. به صورت خلاصه باید بگوییم سامیار پروژه کلی ماست که در بخش اول در بخش سبدگردانی فعالیت می‌کنیم. در این قسمت سبدی از سهام مد نظر کاربران تشکیل می‌شود و این همان چیزی است که در بسیاری از شرکت‌های مشابه نیز صورت می‌گیرد. البته در این بخش الگوریتم‌های پایداری مورد استفاده قرار گرفته که این الگوریتم‌ها از تجربه خبره‌های بازار بوده است. این نرم افزار، خرید و فروش را توامان انجام می‌دهد که که دوباره تاکید می‌کنم فروش نیز توسط این نرم افزار انجام می‌شود.

فاینکس 2018 و بورس

در بخش دوم بازارگردانی صورت می‌گیرد که همان تعریف اصلی موجود در صنعت بورس بوده و تفاوتی در این بخش وجود ندارد. در بخش سوم نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی بازار را بررسی کرده وبا استفاده از متغیرهای بنیادی و تکنیکال و ابزارهای موجود در رصد بازار و هسته معاملاتی بازار عملیات مربوط به معاملات سهام موجود کاربران را انجام می‌دهد.

  • ثاقب در ادامه گفت:

در نرم افزاری که طراحی کرده‌ایم سعی شده است که تاثیر مسایل بنیادی در اقتصاد کشور نیز لحاظ شود که این نمونه مشابهی ندارد. به طور مثال تاثیر قیمت نفت بر قیمت سهام پالایشگاه‌ها در این نرم افزار و با استفاده از هوش مصنوعی لحاظ می‌شود که این اتفاق بر اساس الگوریتم‌های اختصاصی طراحی شده از تاریخچه قیمت نفت و تاثیرات آن در بورس بهره‌گیری شده است.

  • وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا شما قصد دارید انسان را از بورس حذف کنید یا خیر، گفت:

حقیقتا امکان حذف انسان از بورس وجود ندارد. البته در مورد هوش مصنوعی می‌توان گفت در ادامه در بسیاری از موارد این اتفاق را عملی می‌کند و انسان را در کارهایی که حذف شدنی است، حذف خواهد کرد. ما تلاش می‌کنیم نقطه ضعف‌های افراد را حذف کنیم و به دنبال حذف خود افراد نیستیم.

  • ثاقب در پاسخ به سوال ما پیرامون اینکه: اگر کل بازار از نرم افزار شما استفاده کنند، نحوه عملکرد آن چگونه خواهد بود؟ ماهیت بورس در سود یک عده و ضرر دیگران تعریف می‌شود و در این صورت یا نرم افزار اشتباه خواهد کرد و یا اینکه کلا ماهیت بورس زیر سوال خواهد رفت! گفت:

حرف شما درست است و بازار تلفیق سود و ضرر است. اتفاقی که در بازار سرمایه‌ای جای کار دارد این است که باید کارایی بازار افزایش پیدا کند و عمق آن افزایش یابد. ما تلاش می‌کنیم موقعیت‌های خوبی که هنوز جای کار دارند به کاربران معرفی کنیم.

  • وی در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه هوش مصنوعی طراحی شده توسط این شرکت در مورد مساله‌ای مانند کنتورسازی چگونه عمل می‌کرد، گفت:

یک بحث مهم در بازار، بحث سیاسی و جریانات رانتی است، همچنین یک سری مسایل عمومی نیز وجود دارد که این موارد را به عنوان ریسک سیستماتیک در نظر گرفتیم. البته اگر وارد نرم افزار شوید متوجه تفاوت می‌شوید. البته باید توجه کنید که فرد با علم به ریسکی بودن وارد بازار بورس می‌شود و هیجانات خرید و فروش باید مدیریت شوند. در مورد کنتورسازی می‌توانستیم بعضی از روندها را شناسایی کنیم و شاید توسط نرم افزار زودتر از ضرر سنگین خارج می‌شدید.

1 در مورد “استارتاپ‌های بورسی در فاینکس 2018 خودی نشان دادند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH