7 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن 724 استفاده نکنیم!

اپلیکیشن 724 از جمله اپلیکیشن‌های مالی پرطرفداری است که با تبلیغات تلویزیونی توانسته بیش از یک میلیون نصب فعال داشته باشد و در حال حاضر جزو 5 نرم افزار برتر مالی قرار بگیرد. این اپلیکیشن که با پشتوانه گروه مالی سامان به کاربران ایرانی معرفی شده است، توانسته با امکانات زیادی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد به عنوان نرم افزار اول بسیاری از ایرانی‌ها انتخاب شود ولی ضعف‌هایی نیز در این نرم افزار مالی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم برای دانستن آن‌ها با ما همراه باشید.

اپلیکیشن 724

در این مقاله قصد داریم به دلایل و نقطه صعف‌هایی اشاره کنیم که استفاده نکردن از اپلیکیشن 724 را توجیه کرده و برای بسیاری از کاربران جایگزین کردن این اپلیکیشن با سایر نرم افزارهای مشابه منطقی و توجیه پذیر‌تر گردد. بدیهی است که مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌شود لزوما تمامی ضعف‌های موجود در اپ مالی 724 نبوده و موارد دیگری نیز قابل ذکر هستند که به دلیل اهمیت کمتر به آن‌ها پرداخته نشده است.

از سوی دیگر ذکر کردن این دلایل برای استفاده نکردن از نرم افزار مالی 724 رد کردن نقاط قوت آن نبوده و در مقاله جداگانه قطعا به دلایل استفاده از این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

1- عدم پشتیبانی بسیاری از بانک‌های بزرگ کشور

اولین مشکل بزرگ اپلیکیشن 724 عدم پشتیبانی این نرم افزار از کارت‌های بانکی بسیاری از بانک‌های بزرگ و معتبر کشور است که عملا میلیون‌ها نفر را از خدماتی همچون کارت به کارت و دیگر موارد مالی محروم می‌نماید. در حال حاضر برنامه اندرویدی 724 از 22 بانک کشور پشتیبانی می‌کند که با وجود بیش از 36 بانک و موسسه مالی و اعتباری در کشور، صعف بزرگی برای آن حساب شده و می‌بایست مسئولین این نرم افزار به فکر اضافه کردن بانک‌های باقیمانده به لیست بانک‌های پشتیبانی شده باشند.

2- عدم وجود امکان خرید بسته‌های اینترنت رایتل

از دیگر اشکالات بزرگ موجود در اپلیکیشن 724 عدم امکان خرید بسته‌های اینترنت اپراتور سوم کشور است که اتفاقا به دلیل وجود کاربران زیاد اینترنت، نیاز زیادی به خرید بسته‌های اینترنتی دارند. اپلیکیشن 724 که تا چند روز گذشته حتی امکان خرید بسته‌های اینترنت همراه اول را برای کاربران خود غیر فعال کرده بود و امکان خرید نبود، در حال حاضر به طور کلی امکان خرید بسته‌های اینترنتی رایتل را در اپلیکیشن خود نگنجانده و این ضعف بزرگی برای 724 است.

3- عدم وجود محصولات بیمه‌ای پرکاربرد مانند شخص ثالث و بدنه و حتی عمر!

یکی از بخش‌هایی که شدیدا روی آن تبلیغات فراوانی انجام می‌شود بخش بیمه‌ای اپلیکیشن 724 است که به دلیل وجود بیمه سامان در گروه مالی سامان، به این برنامه اضافه شده و عملا نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های مشابه که از وجود همچین امکانی برخوردار نیستند ولی توانستند محصولات بیشتر بیمه‌ای را ارایه کنند، عقب مانده و صرفا 4 محصول بیمه ای کم طرفدار را در اپلیکیشن خود می‌فروشد.

تاسف بار است که عملا کاربرد اپلیکیشن‌های این چنینی که معمولا در زمینه فروش بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است، در 724 زیر سوال رفته و صرفا محصولات بیمه‌ای غیر ضروری در ویترین این برنامه قرار گرفته است.

اپلیکیشن 724

4- طراحی ناقص بخش‌های پرداخت و خرید بیمه!

از دیگر اشکالات موجود در اپلیکیشن 724 طراحی غیرمتناسب بخش خرید بیمه و همچنین بخش پرداخت این اپلیکیشن است که از گرافیک کلی اپلیکیشن استفاده نکرده و به نظر می‌رسد صرفا در اجرای دستورات این دو بخش یک صفحه مرورگر اینترنتی باز می‌شود و قالب اپلیکیشن یک چارچوب برای آن محسوب می‌شود!

به عبارت دیگر بخش خرید بیمه و همچنین پرداخت نهایی کاربران در قالب یک آی‌فریم در اپلیکیشن گنجانده شده است و به شدت در تستی که ما انجام دادیم ظاهر زشتی به این نرم افزار می‌بخشد.

اپلیکیشن 724

5- عدم وجود امکان اسکن برای خرید از ترمینال‌های پذیرندگان سامان

یکی از امکانات خوب اپلیکیشن 724 امکان خرید بدون کارت از ترمینال‌های خرید این شرکت است ولی این قسمت به صورت ناقضی در اختیار کاربران قرار گرفته است. نمونه این خدمات در اپلیکیشن آپ وجود دارد که کاربر با اسکن بارکد هر فروشنده می‌تواند بدون نیاز به کارت بانکی، پرداخت خود را انجام دهد ولی این امکان در 724 با وارد کردن کد طولانی و چند رقمی انجام می‌شود که طبیعتا ذات پرداخت‌های این چنینی را زیر سوال می‌برد. به بیان دیگر در صورتی که قصد دارید از 724 به عنوان جایگزین کارت بانکی خود استفاده نمایید، باید بگوییم که این اپلیکیشن گزینه خوبی نبوده و مشقت استفاده از کارت بانکی قطعا کمتر از مشقت کار با اپ 724 خواهد بود.

6- عدم وجود امکان پرداخت قبوض ایرانسل و رایتل

یکی از امکانات اپلیکیشن 724 امکان پرداخت قبوض مربوط به سیم کارت‌های دایمی شرکت همراه اول است که اتفاقا مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد ولی این اپلیکیشن طبق روال معمول که همیشه در هر بخشی دارای نواقص بسیاری است، امکان پرداخت قبوض سیم کارت‌های دایمی ایرانسل و رایتل در این اپلیکیشن وجود نداشته و کاربران این دو اپراتور برای پرداخت قبوض خود می‌بایست به دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت مراجعه کنند!

7- سایت نامناسب و عدم کانال‌های اطلاع‌رسانی مناسب

آخرین اشکال و دلیل برای استفاده نکردن از اپلیکیشن 724 ضعف مسئولین این اپلیکیشن در بخش وب‌سایت رسمی آن و همچنین کانال‌های اطلاع رسانی است که در دیگر برنامه‌های مالی مشابه مانند آپ، تاپ و … بسیار فعال بوده و سایت این اپلیکیشن‌ها به طور کاملا جدی امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اما سایت رسمی 724 بسیار ناقص و آماتورگونه طراحی شده و هیچ راه ارتباطی در شبکه‌های مجازی برای آن اعلام نشده است که طبیعتا در دنیای امروز جذابیت استفاده از این اپلیکیشن را برای کاربران کاهش می‌دهد.

 

به طور کلی 6 دلیل بالا از جمله مواردی هستند که باعث می‌شود استفاده کردن از اپلیکیشن 724 توصیه نشود و این اپلیکیشن نتواند در مقابل اپلیکیشن مشابه مانند تاپ، آپ و …. حرفی برای گفتن داشته باشد و از نظر امکانات و ویژگی‌های گفته شده ضعیف ارزیابی شود.

25 در مورد “7 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن 724 استفاده نکنیم!”

  1. خدا نابودشون کنه من چند روز پیش کیف پول رو از طریق آپ شارژ کردم وصل روز شنبه با خط 0999یه پیام اومد رو گوشی من که اپلیکیشن 724و رمز……تا بازش کردم حساب بانک ملت م رو خالی کردن چه جوری نمی‌دونم ولی همراه بانک رو تا خواستم باز کنم حسابم رو خالی کردن چه امنیت ی داریم ما من موندم اینا به چی مینازن امنیت که کارت بانکی تو جیبم رو خالی کنند امنیته

  2. سبحان مرادزاده

    کیف پول شارژ کردم پولم موند اونجا
    نمیتونم انتقال بدم نه میتونم برداشت کنم
    جدید هم هست نگین قدیمی هست تاریخ ۱۷ اذر ۱۴۰۲

  3. خب لامصبا چرا اون گزینه بی صحابو برنمیدارید تا ملت بفهمن کیف پول مشکل داره و نمیشه پول برداشت کرد
    الان من کلی پول ریخته بودم اونجا و میخام بردارم ولی نمیشه😐😑
    مگه ملت مسخره شمان
    تا کی دزدی
    زنگ میزنم پشتیبانی یارو طلب کار هم هست انگار ارث باباشو خوردم😐
    اون اپدیت کوفتیو بیارید دیگه هنوز که ارزش پولمون از ایک کمتر نشده تو اون اپلیکیشن بی صاحاب

  4. من چندین ماهِ مقداری پول تو کیف پولم دارم که نمیزاره باهاش کاری کنم حتی شارژم نمیزاره بخرم میزنه خطای ولت چیکار کنم؟

    1. خدایی دزدی مگه چجوریه، منم این کیف پول وامونده رو شارژ کردم، کلاهبردارها پولم رو بلوکه کردن هیچکس هم پاسخگو نیست، هیچ جوره هم نمیشه پولو برداشت کرد حتی خرید هم نمیشه کرد.
      ببین چقدر از سود این پول های بلوکه دارن میخورن. چرا کسی پیگیری نمیکنه

  5. من کیف پول شارژ کردم..بعد امدم انقال بدم میگه نمیشه الویت اول برنده شدگان قرعه کشی میباشند…فقط میشود شارژ خرید کنم…خیلی ناراحتم کرد.

  6. در مورد نقد کردن کیف پول اولا کار نمیکنه دوما پرداخت قبض تامین اجتماعی با کیف پول امکان نداره ب درد نمیخوره

    1. داداش من الان کیف پولمو شارژ کردم ن میشه نقد کنم ن انتقال بدم چیکار کنم?‍♂️ تروخدا اگه بلدی راهنمایی کن

  7. هرگزازاپلیکیشن اپ ۷۳۳و۷۲۴ استفاده نکنیددغلبازهستندودرواقع اپ چوخان نام دارنددروغگو وچوخان هستندجایزه هم شامل عملیات شمانمیشود,حسابتان یکبارگی خالی میکنندومراقب با شید فقط ستاره یک و۷۸۹یا۷۸۰راکارمیکنم وبس ….۷۳۳ اکیدا ۷۲۴ همچنین این دواپلیکیشن زندگیتان را با چوخان ودروغ بربادمیدهندتمام دوستان وبستگان وهمشهریانم اپ ۷۳۳راقطع کردندوخارج شدند ۷۲۴هم منسوخ شده ارزش ندارد,,,بقیه اپلیکیشنها موردوثوق هستندجایزه هم حقیقتا دارندوقرعه کشی انهابانظارت انجام میشود …۷۳۳تعدادی کارت خریده بودوهرباریکی ازکارتهای خریداری شده خودش رابرنده اعلام میکرد!!!مراقب باشیدهرگز هرگز ۷۲۴وبالاخص ۷۳۳ رانصب نکنیدبادست خود حسابتان رابربادندهیدچون بعدا اعتراض میکنید ودیگران رامقصرقلمدادمیکنیدکه چرااگاهی ندادند من تقلب دروغ چوخان ۷۳۳رابوضوح دیدم ونتوانستم پولی که ازمن بلعیدپس بگیرم ,,با۷۳۳ اپ چوخان خانه خراب خواهیدشدوروزی به حرف من خواهیدرسبد,,,,

    1. داداش میشه ی شماره بدی از خودت چند تا سوال دارم کیف پول 724 شارژ کردم نمیشه نقد کنم یا انتقال بدم چیکار کنم؟ تروخدا راهنمایی کن

      1. بین‌ تا اونجا که خودشون گفتن میتونی از طریق اعتبار کیف پول از کارت خوانهای بانک سامان که با فروشگاه ها قرار داد دارن خرید کنی ، فقط کافیه بارکد رو اسکن کنی و از کیف پولت کم میشه ، میتونی کیف پولت رو هم به خط دیگه ایی انتقال بدی که ممکنه دبه کارش بیاد در عوضش از دیگران پول بگیری ، کارای دیگه هم مثل پرداخت و خرید شارژ و بسته اینترنت هم داره که میتونی با یه فروشنده اگه دوست باشی واست اوکیش کنه ، مثلا یه خرید ۱۰ میلونی بزن ، به جاش واست کارت به کارت کنه

        1
        2
  8. سینا ذاکری عزیز تاریخ مقاله شما ۱۳۹۷/۰۲/۱۳ از این تاریخ تا امروز 724 تغییرات خیلی زیادی در جهت بهبود ui/ux داشته برای کاربر پسند بودن بیشتر و فیچرهای دیگر
    از اونجایی که لینک سایت شما رتبه خوبی داره تو سرچ بار گوگل متاسفانه این اطلاعات غلط تاریخ گذشته همچنان رو سایت شما باقی مانده و جنبه منفی داره
    لطفا مجدد شروع به استفاده کنین از 724 و نقد جدیدی بزارید براش یا این مقاله قدیمی از دسترس خارج کنین.

    6
    5
  9. وحید رنجبر

    سلام
    برای من تو بخش پیام ها نوشته ۱۳ پیام خوانده نشده ولی وقتی به صندوق پیام ها میرم هیچی نشون نمیده
    هر پیام جدیدی هم که میاد تعداد پیام ها بیشتر میشه و باز هم نشون نمیده
    لطفا راهنمایی کنید

    1. برای بنده هم این مشکل وجود داره
      در صندوق پیام 6 پیام خوانده نشده دارم ولی وقتی صندوق پیام رو باز میکنم داخل صندوق خالیست و پیامی مشاهده نمیشه

    2. من کیف پول شارژ کردم..بعد امدم انقال بدم میگه نمیشه الویت اول برنده شدگان قرعه کشی میباشند…فقط میشود شارژ خرید کنم…خیلی ناراحتم کرد.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      این مقاله تقریبا برای 3 سال پیش هست
      ضمن اینکه یک بررسی کامل نیست و همون طور که از تیتر مشخصه، فقط به نقاط ضعف اون اشاره شده

      2
      6
  10. بلقیس خجسته

    الهی بر باعث وبانیش لعنت همین سه روز قبل با این برنامه 724 شارژ خریدم حسابم هک شد وخالی شد کی میخاد پاسخگو باشه

    9
    6
  11. در صورت استفاده ار اپلیکیشن های موبایل هر لحظه اختمال هک شدن وخالی شدن حسابتون هست خیلی افراد حسابشون خالی شده قابل اطمینان نیستن

    5
    7
  12. فرساد احمدی

    آپ مال شرکت آسان پرداخت پرشین هست و این شرکت هم جز psp های مجاز و مورد تایید سامانه شاپرک میباشد شاپرک هم جز راه های تبادل پولی مجاز بانک مرکزی هست اون ها کارت شما رو صادر میکنن و رمزهای شما در دیتابیس آنها هست پس نگران نباشید اگه بخوام پولتون رو بردارن نیازی به نصب آپ شما ندارن مستقیما برمیدارن

    4
    5
    1. اتفاقاامنیتش خوب شده،تمامی اپ هاتوگوشیم کارمیکنه تااینکه۷۲۴رو بروزرسانی اسفند۹۷انجام دادم کارنکردوکدخطای۷۰رونشون دادکه یقینابخاطراینه که گوشیم از اول تنظیم کارخانه ای روت هستش،وشماره پیگیری برای رفع خطارونشون میده که بایدتماس بگیرم تامشگل رو أگه امکان داشت رفع کنن

  13. من میخوام بدونم این اپ با توجه به اینکه خدمات مالی زیادی انجام میده به چه اطمینانی ،مشخصات حساب بانکی رو تقدیمشون کنم که بعد کاسه چه کنم چه کنم بدست نگیرم ؟این اپ رو چه نهاد یا شرکتی ساپورت میکنه و عایدات حاصله از تراکنشهای متفاوت اون بحساب چه نهاد یا ارگانی میره ؟ متشکر میشم جواب بدین .

    9
    21

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH